Skærme
Fijala 3554
Problem: 2 skærme på 1 computer med win 98~
Fra : cn2s

Dato : 19-10-01 13:10

Jeg har installeret et ekstra skærmkort længe efter at det primære skærmkort
var installeret. Altså først senere ville jeg have 2 skærme og installerede
så bare et ekstra pci skærmkort og tilsluttede en skærm til hver af kortene
Det siges at win 98 sagtens kan registrere to skærme hvis man har et kort
til hver skærm.
Men det kan win 98 altså bare ikke nu.
Jeg har nu et ekstra pci skærmkort i, plus det der sad i forvejen (det er
kun det ene kort der virker idet at den skærm som sidder i det kort er ok.
Den anden skærm til det andet kort er helt sort. Dog fungere begge skærme,
da jeg har prøvet at bytte om på vgastikkene for at lige checke.
Windows 98 se er min version og jeg har et voodoo3 2000 kort (primære) og et
nividia tnt2 creative kort som det der skulle være den sekundære skærm.
Der kommer ej heller nogen ekstra skærme op i kontrolpanel.
Den sætter et udråbstegn i tnt2 kortet i enhedshåndteringen, selvom at der
ingen konflikter er for dette kort.
Windows 98 har totalt ignoreret at den skulle tage imod en skærm på hvert
kort.
Er der noget jeg har overset og ikke har gjort som jeg skulle gøre?
Kan jeg få lidt hjælp?
Hilsen
David andreasen
Jeg skal lige sige at jeg er undervejs med at løse problemet og at jeg lige
nu er kommet til at den faktisk har registreret 2 skærme samt 2 kort i
enhedshåndteringen.
Så langt så godt.
Jeg er nu inde i skærmegenskaber og ser nu at der er to skærme.
Skal lige finde ud af det formelle med selve opstillingen.
Den kombination du nævner Peter fik mig til at ved en fejl sætte bios til
indbygget, så gik lortet sort. Men det hjalp på selve problemet . Fik
indset at jeg så skulle bruge det ene pci kort + det indbyggede (det er et
agp, der sider på motherfucker-always-causing-trouble-boardet ) . Den pci
kort er nu primære i biosen (Det havde det hele tiden været fra starten af).
Måske har det hjulpet lidt det du har fortalt. Jeg gik ihvertfald ind i
biosen. Men der stillede jeg det forkert første gang og dog rigtigt den
anden gang.
Det er rigtigt spændende det med 2 skærme.
Held og lykke til mig selv.

Hilsen
David Andreasen

Jeg har nu striber af forskellig farve på den sekundære skærm. Bestemt ikke
godt!
windows fejlfinding siger:
" Bruger du Adobe Type Manager?
Adobe Type Manager (ATM) er ikke kompatibel med funktionen Understøttelse af
flere skærme. Når Adobe Type Manager installeres, deaktiveres funktionen.
Ja.
Nej.
Jeg ved det ikke. "
Jeg har et Netexpress kort (jeg tror at det er et ATM kort) installeret, og
det sidder i første pci slot.
Voodoo3 2000 sidder i 2. pci slot og intet i det 3. pci slot.
Kan nogen bekræfte at det er et ATM kort man bruger til netexpress
teledk(TDC)?
Skal jeg bytte om på voodoo3 kort og ATM kortet?
Det kunne måske omgå problemet?
For en god ordens skyld..
....vil jeg bare sige at windows tilsyneladende/åbentbart ikke understøtter
alle grafikkort i kombination med flere skærme (læs her fra windows
fejlfinding):
" Følgende chipsæt understøttes af Windows 98 ved brug af flere skærme
ATI Mach64
S3 764V+(765)
S3 ViRGE (også Direct 3d-understøttelse)
S3 Aurora (ny)
Cirrus 5436,7548,5446
Imagine 128 (2)
ET6000
RAGE I
RAGE I
Bruger det sekundære grafikkort et chipsæt, som ikke findes på denne liste?
Ja.
Nej.
Jeg vil springe dette trin over og prøve noget andet. "
Eftersom at det er et ATI 3D Rage Pro skærmkort som det sekundære (sidder på
bundkortet) kunne det måske være derfor at sekundær skærm ikke virker (kun
flimrer i forskelige vertikale streger/farver). Eller kan det skærmkort gå
ind for at blive dækket under af ATI Mach64 som står på listen for godkendte
skærmkort/chipsæt?
Stopper legen virkelig her. Windows kan altså ikke fungere med mit sekundære
skærmkort/chipsæt?

Hilsen
David