Tysk gigaset micro 4010 trådløs i Danmark?
Fra : Stig Norgaard

Dato : 19-10-01 11:41

Købte for nylig en gigaset 4010 trådløs telefon i Tyskland, hvor forhandleren
påstod, at der ingen problemer ville være i at benytte telefonen i Danmark. Jeg
skulle bare splejse et dansk stik på telefonledningen i stedet for det tyske og
sætte det i væggen. Det gjorde jeg, men det virker ikke ordentligt. Jeg kan kun
ringe ud fra telefonen. Indkommende opkald går ikke igennem og telefonen ringer
ikke. Hvis nogen ved hvad man kan gøre, ville jeg blive meget taknemmelig.

mvh Stig

--
Posted from 52.ppp1-15.worldonline.dk [212.54.77.52]

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-10-01 22:43

Hej

"Stig Norgaard" <stignoergaard@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke. Hvis nogen ved hvad man kan gøre, ville jeg blive meget taknemmelig.

Frit fra hukommelsen (som ikke er hvad den har været) så forekommer det
mig at Tyskerne bruger andre trådpar i kablet end vi gør i dk, - I dk
bruges typiskt det rød/grønne trådpar. Har du benyttet dem så skulle det
fungere, lyder dog lidt underligt at den kan ringes ud af huset. Men,
prøv at bytte lidt rundt på de ledninger !

PS: "Vis nummer" funktionen i håndsættet vil ikke kunne fungere i DK,
som benytter en anden signaleringsmetode.

Ellers er det en utrolig smart sag ! - tillykke med det.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Niller

Dato : 21-10-01 12:04

> Ellers er det en utrolig smart sag ! - tillykke med det.

Ja, jeg sidder her og overvejer at købe og ville da vildt gerne have lidt
tilbagemeldinger på hvordan den er...
Kender 3010 Micro og Beo6000, hvis man kunne sammenligne...

PFT

Niels Præstegaard

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-11-01 21:32

Hej !

Jeg har også lige købt en tlf. "Samsung SP R6100" i tyskland, som jeg var
ret ked af ikke kunne ringe, men lige nu har jeg skiftet indstilling på min
ISDN modem (Lasat) og det virkede, hvis du også har ISDN skal du sætte
modemet til "auto detektion" under fanebladet protokoller nu er jeg glad
igen.

Henrik

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-11-01 22:53

Hej igen !

RETTELSE : det var ikke protokol-indstillingen som var problemet det var
ringetone nr. 1 som min nye telefon ikke kunne "forstå"
Er der nogen som ved hvilken farve ledning på det danske net som vis-nr.
funktionen bliver sendt gennem elle om man kan få en Samsung SP R6100 fra
Tyskland til at fungere 100% i Danmark.

Fra : SSN

Dato : 28-11-01 20:34

Tyske telefoner anvender en anden vis-nr. standard end de danske, du får det
aldrig til at virke.

Emnet har tidligere været godt beskrevet her i gruppen, der findes folk her
som kender alle de tekniske detaljer.

Søren

Fra : laugew

Dato : 17-01-02 06:13

jeg har netop købt en siemens 4015, jeg har samme problem som Stig med
at man ikke kan ringe til den, men man kan godt ringe fra den... lidt
ærgerligt ville jeg mene... det tlfstik der fulgte med den havde kun 2
pins i midten (position 3 og 4). jeg har prøvet at bytte om så jeg kørte
på 2 og 5 (ikke engang klartone) og kombinere dem med pin 2+3 og 4+5 og
2+4 og 3+5... men intet virker... er der nogen der har nogle forslag så
vil jeg blive super glad :)

mvh
Lauge

http://www.kandu.dk/