praktisk køreprøve + plader + pap
Fra : Thomas Hjort

Dato : 19-10-01 09:01

Nu sker det snart. Jeg skal til praktisk kørekortprøve. Hvor lang tid går
der fra man har bestået (7-9-13) sin prøve til man har pappet i hånden?
Og når man køber en brugt motorcykel 'overtager' man så den andens plader
eller skal der helt nye på og i så fald hvor lang tids levering er der på
dem?
(jeg vil gerne nå både at købe en MC og ud at køre på den, samme dag jeg får
kørekortet i hånden, jeg nægter at købe noget som helst før jeg har kortet,
for hvis jeg får en dårlig dag og dumper kan jeg først gå til prøve igen i
foråret)

Forøvrigt, er der nogle der har nogle gode råd til den praktiske prøve?

Thomas H *forhåbenlig snart ejer af en SV650S*

Fra : Robert

Dato : 19-10-01 09:12

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forøvrigt, er der nogle der har nogle gode råd til den praktiske prøve?
>
> Thomas H *forhåbenlig snart ejer af en SV650S*

Nogen gange kan man undre sig, enten har du ikke spurgt, eller også
oplyser din kørelærer dig ikke om andet end det der spørges om ?
I samme sekund den motorsagkyndige forkynder dig, at du har
bestået, kan du bede om et midlertidigt kørekort ( gælder kun i dk
<=> ingen tur over grænsen ) - det udstedes på stedet
..... herefter går der ca. 14 - 30 dage, hvorefter dit rigtige pap
(( plastic ) ankommer med posten.

Gode råd ? ak suk ja; blinklys, højre vigepligter, placering, omtanke,
forudseenhed, røde lys, orientering af enhver art, cyklister og fodgængere,
afstand........ uha uah ...... alt for meget.. eeeehh ? - godt jeg har mit
pap )) Held og lykke!!!

Resten vil jeg trygt overlade til andre her på stedet..

Mvh
Robert

Fra : Anders Vinther

Dato : 20-10-01 11:42

"Robert" <robert@timewaste.dk> wrote in message
> I samme sekund den motorsagkyndige forkynder dig, at du har
> bestået, kan du bede om et midlertidigt kørekort ( gælder kun i dk
> <=> ingen tur over grænsen ) - det udstedes på stedet

Det midlertidige kørekort gælder vist i hele norden, men ikke i Dyskerland,
så der er ikke noget med at smutte sydpå på cyklen og købe billigt grej...
Men der vil man vel alligevel helst køre i bil, så man kan købe noget dåseøl
med også...

Mvh.

Anders

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-10-01 09:11

Thomas Hjort <hjort@anarki.dk> wrote in article
<9qomlo$kb7$1@news.cybercity.dk>...
> Nu sker det snart. Jeg skal til praktisk kørekortprøve. Hvor lang tid går
> der fra man har bestået (7-9-13) sin prøve til man har pappet i hånden?

Du får et midlertidig kørekort lige efter prøven.

> Og når man køber en brugt motorcykel 'overtager' man så den andens
plader
> eller skal der helt nye på og i så fald hvor lang tids levering er der på
> dem?

Som regel arver man pladerne. Du har så vidt jeg husker 14 dage til at få
omregistreret knallerten, men det er blot en tur på motorkontoret og
betale. Husk du skal have et forsikringsbevis med for at kunne
omregistrere. Dette fåes ved dit forsikringsselskab.
I den 14 dages periode er cyklen stadig dækket af sælgers ansvarsforsikring
(eller indtil den bliver omregistreret)

> Forøvrigt, er der nogle der har nogle gode råd til den praktiske prøve?

Øøhm... mnjae... kig dig for, og keep cool

--
Mikkel
#54 - nøgen i garagen

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-10-01 14:53

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Som regel arver man pladerne. Du har så vidt jeg husker 14 dage til at få
> omregistreret knallerten

3 uger.

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-10-01 07:35

Kan man ikke bruge MC'en førend den er blevet omregistreret?

Fra : Anders Vinther

Dato : 20-10-01 11:39

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> wrote in message
> Kan man ikke bruge MC'en førend den er blevet omregistreret?

Jo, du kan bruge den med det samme.

Sælgers forsikring dækker indtil tre uger efter et salg...

Mvh.

Anders

Fra : Armand

Dato : 20-10-01 12:35

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> 3 uger.

Jup!
Og tallet er dikteret af ansvarsforsikringens police á: dækning ved
videresalg!

Et lille hul forresten:
En knægt fra klubben kørte op bag i den der havde transporteret og
assisteret ham i forbindelse med køb af en motorcykel i en
fjerntliggende by. (ansvars-) skaderne blev betalt af den nyerhvervede
mc's
bestående forsikring - og belastede ingen af parternes (sælger hhv.
køber)
bonus, selvom sælger blev tosset da han henvendte sig for at få police#
til skadesanmeldelsen!!!

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 22-10-01 08:21

> [...]
> køber)
> bonus, selvom sælger blev tosset da han henvendte sig for at få police#

- hvilket han vel egentlig ikke behøvede, da standardbetingelserne vist er,
at det hverken vil gå ud over hans selvrisiko eller trin?

--
Jakob

Fra : Armand

Dato : 22-10-01 16:41

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> - hvilket han vel egentlig ikke behøvede, da standardbetingelserne
> vist er, at det hverken vil gå ud over hans selvrisiko eller trin?

Lige hvad jeg forsøgte at få frem

Men nu var køber også en ung, dumsmart og arrogant knægt, som sælger
sikkert sagtens kunne have misforstået, såvel som have noget imod i
almindelighed

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 19-10-01 15:44

for hvis jeg får en dårlig dag og dumper kan jeg først gå til prøve igen i
> foråret)
HuH ?? hvorfor det ?? her i næstved er der da prøver året rundt !

> Thomas H *forhåbenlig snart ejer af en SV650S*
Er den ikke liige stor nok til at starte med ??

Mvh
Morten

Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-10-01 16:45

>Gode råd til køreprøve

Tjoe ... bliver du let nervøs over prøver så gør som mig ... tag 1 (eller 2)
panodil en halvtime før prøven det "drosler dig ned" så du ikke farer rundt
og gør noget overilet ... jeg har aldrig været så afslappet til en køreprøve
som efter at have indtaget 2 panodil første gang bestod jeg ikke prøven og
jeg har nemt ved at blive nervøs ved prøver (det var jeg også den første
gang) men da fik jeg tippet om panodil og alt min nervøsitet forsvandt ....
ens reaktions tid bliver nok også dårligere men hoved sagen er jo at du ikke
skal påkøre nogen såe det går nok .....

tag varmt tøj på så du ikke bliver generet af dårligt vejr når du skal køre
.... så sidder man bare og spekulere på alt muligt andet end at køre ....

HUSK at se dig for til siderne i sving og i rundkørsler ..... HUSK det ....
ved fuld stop - STOP TOTALT OP sæt foden ned og slap af i 3-4 sekunder før
du fortsætter .... det var på denne måde jeg ikke bestod første gang ....
jeg var for hurtig til at komme videre mente ham sagkyndig .... så tag dig
god tid .... husk at overholde fartsgrænserne osv... det er ´dig som
bestemmer ... og husk og blink

m.v.h.
lasse madsen

Fra : Michael K.S.

Dato : 19-10-01 17:05

On Fri, 19 Oct 2001 17:44:43 +0200, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

> [...]
>ens reaktions tid bliver nok også dårligere men hoved sagen er jo at du ikke

Panodiler ?? Du er sikker på du ikke mener noget andet,det du
beskriver lyder nærmere som om du har fået et lægemiddel af
benzodiazepin-typen som f.eks Stesolid.Panodiler er svagt analgetiske
og antipyretiske (smertestillende og febernedsættende),jeg har godt
nok aldrig hørt om den virkning du der beskriver.Men på den anden
side,tro kan jo flytte bjerge og hvis en har bildt dig ind at det
virkede sådan og du troede på det,så kan det faktisk godt have haft en
effekt....det har endda et fancy navn,nemlig Placebo-effekt og nogen
skade tager man jo ikke af et par panodiler der er vidtgående
non-toksiske

-M
Stud.Med.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-10-01 20:59

Michael K.S. wrote:

>....lægemiddel af benzodiazepin-typen.........Stesolid.Panodiler.....svagt
> analgetiske ....antipyretiske......Placebo-effekt.....et par panodiler
> der er vidtgående non-toksiske
>
> -M
> Stud.Med.

Nej du, den må du længere ud på landet med

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-10-01 07:42

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Morten
>

> HuH ?? hvorfor det ?? her i næstved er der da prøver året rundt !

Ikke på den køreskole hvor jeg tager kørekort. Han er kun forsikret til 1.
december

> Er den ikke liige stor nok til at starte med ??

Næh, det mener jeg ikke den er. Det er altid en udgift at købe ny MC og jeg
skulle nødig købe en jeg hurtigt bliver træt af.

Mvh Thomas

Fra : bwl

Dato : 19-10-01 19:28

Jebs tag dig god tid, og kik dig for.
Tillykke på forhånd.

BRian W.

Fra : Lasse Madsen

Dato : 19-10-01 21:41

>....lægemiddel af benzodiazepin-typen.........Stesolid.Panodiler.....svagt
> analgetiske ....antipyretiske......Placebo-effekt.....et par panodiler
> der er vidtgående non-toksiske

Jeg fatter ikke en bjælde om det kvaksalver snak du fyrer af :)

Men har jeg ikke ret i at man bliver mere "søvnig eller dyssig" af at tage
panodiler - den virkning har de ihvertfal på mig ... på samme måde som med
søsyge piller .....

nå men du har ihvertfal ødelagt konseptet uanset .... for nu tror han jo
ikke på at det virker - så virker det heller ikke .... klyt :)

m.v.h.
lasse madsen

Fra : Michael K.S.

Dato : 19-10-01 22:17

On Fri, 19 Oct 2001 22:41:01 +0200, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

>Men har jeg ikke ret i at man bliver mere "søvnig eller dyssig" af at tage
>panodiler

Næh,en sederende (sløvende effekt) er vist mere et trospørgsmål så.

> - den virkning har de ihvertfal på mig

Interessant

> ... på samme måde som med
>søsyge piller .....

Det er derimod rigtigt,ferietabletter eller søsygepiller (midler mod
transportsyge) virker døsende (f.eks antihistaminer og visse
andre),men det er en fuldstændig ønsket virkning i den situation.Men
det vil jeg absolut ikke anbefale når man skal ud i trafikken (som
fører),de er iøvrigt trafikfaremærket,det er der nok en grund til ik'.

>nå men du har ihvertfal ødelagt konseptet uanset .... for nu tror han jo
>ikke på at det virker - så virker det heller ikke .... klyt :)

Ak ja verden vil bedrages....Iøvrigt er det da IMHO totalt gak at tage
sløvende midler når det man har brug for er fuld opmærksomhed og
åndsevner så det koncept har jeg ikke noget imod at ødelægge,men okay
hvis man tager et par panodiler så er skaden jo til at overse. )

-M

Fra : Armand

Dato : 20-10-01 12:39

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
> [...]

Hørt!
Men Michael kan jo være undskyldt deri at det jo ikke er et
psykologi-studie at han er i færd med

> .............Iøvrigt er det da IMHO totalt gak at tage
> sløvende midler når det man har brug for er fuld opmærksomhed og
> åndsevner så det koncept har jeg ikke noget imod at ødelægge

Og hvis prøvesagkyndig inden prøven tager en i at snuppe et par piller
fra en pakke med en rød trekant på , er jeg sikker på at dét i sigselv
er dumpegrund

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-10-01 12:44

On Sat, 20 Oct 2001 13:38:34 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Hørt!
>Men Michael kan jo være undskyldt deri at det jo ikke er et
>psykologi-studie at han er i færd med

Undskyldt ? Hvor vil du hen,det var aldeles intenderet,fjollede
præmisser (IMHO) at have

-M

Fra : Armand

Dato : 20-10-01 21:18

> Undskyldt ? Hvor vil du hen,

- - - at slippe placebo trolden ud af dåsen!
En mediciner ser tilsyneladende mere profylaktisk på sagerne, end en
psykolog kunne gøre, og panodil-trick'et kunne have været godt nok, hvis
ikke at trolden nu var ude!

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-10-01 21:45

On Sat, 20 Oct 2001 22:17:40 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>- - - at slippe placebo trolden ud af dåsen!

No shit Sherlock....Ja det forstod jeg godt,men det var altså meningen
idet selve forudsætningerne var mig imod...

>En mediciner ser tilsyneladende mere profylaktisk på sagerne, end en
>psykolog kunne gøre, og panodil-trick'et kunne have været godt nok, hvis
>ikke at trolden nu var ude!

Nej det synes jeg ikke,selvfølgelig er panodiler uskyldige nok i
sammenhængen,men det kunne han vist ikke vide på forhånd
(sammenligning med søsygepiller viser det klart),og selve princippet
om at skulle døse sig selv før man skal ud i trafikken er mildest talt
uheldigt IMO...men havde han nu skrevet at man skulle spise en pose
wienerbrød - virkningen havde nok været større

BTW: Panodil er omtrent uskadelige i sædvanlig dosering,men der kan
være specielle situationer hvor stoffet er aldeles giftig.

EOD

-M

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-10-01 07:49

Tak for det:)

Fra : Lone

Dato : 20-10-01 09:50

Du består sikkert din køreprøve - men - hvis det kikser, skal du få din
kørelærer til at skaffe dig til køreprøve igen med det samme. Han kan evt.
finde en kørelærer, der holder sine cykler forsikret året rundt. Hvis du
venter med 2. prøve til foråret, skal du efter reglerne begynde helt forfra,
for så lang en pause er ikke lovlig. Kan du ikke hitte ud af det, skal jeg
nok spore en der kan klare sagen for dig.

M.V.H.Lone

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-10-01 10:20

Det lyder godt. Jeg gemmer lige din mail adresse hvis det skulle gå galt.

Mvh Thomas

Fra : bo thomsen

Dato : 20-10-01 18:31

> [...]
> for så lang en pause er ikke lovlig. Kan du ikke hitte ud af det, skal jeg
> nok spore en der kan klare sagen for dig.

god ide
men 1 teoriprøve er gyldig i 1 år. så han har masser af tid
hvis han altså gider ( $) en gang om ugen til 300,- pr gang indtil
maj ...
bo thomsen

Fra : bo thomsen

Dato : 20-10-01 18:27

> Forøvrigt, er der nogle der har nogle gode råd til den praktiske prøve?

hellere orienterer dig en gang for meget end éen gang for lidt.
altid orienterer dig før du blinker, og før du drejer.
bo thomsen

Fra : bo thomsen

Dato : 20-10-01 18:33

> hellere orienterer dig en gang for meget end éen gang for lidt.
> altid orienterer dig før du blinker, og før du drejer.

også orienterer dig ved vognbaneskift
så bare kig dig over skulleren lige meget hvor du skifter retning til.
bot hosme

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-10-01 23:22

Det er ikke løgn. Jeg bruger snart mere tid til at kikke mig over skulderen
end til at kikke lige ud når jeg køre foran kørelærebilen.

Mvh thomas

Fra : Armand

Dato : 20-10-01 21:23

prøve?

Bee cool!
Jo mere du ser ud til at have check på situationen, desto mindre vil
prøvesagkyndig være på vagt efter noget specifikt at knalde dig på!

Men det er pissenemt bare at komme her og sige

--
Armand.
(selv prøve-nervevrag)

Fra : bo thomsen

Dato : 21-10-01 18:21

> [...]
> prøvesagkyndig være på vagt efter noget specifikt at knalde dig på!
>
> Men det er pissenemt bare at komme her og sige

men du har ret, man ska sku bare overbevise sig selv om
at man har fuldstændig styr på tingende, ka man det så
er det nemmere at overbevise betjenten.
bo thomsen

Fra : Lone

Dato : 22-10-01 07:46

Lad nu din kørelærer støtte dig - og giv dig ikke til at køre prøve-hurigt
eller prøve-langsomt eller prøve-noget som helst. Gør lige nøjagtigt som din
kørelærer har lært dig. Alle gode råd herinde er garanteret velmente, men
din kørelærer ved lige nøjagtigt hvad der skal til, og så leverer du bare
den vare, du er "skolet til" Tænk på hvor mange kørekort din kørelærer
efterhånden har lavet - det er erfaring som kommer dig til gode.
De bedste ønsker herfra.
Med venlig hilsen
Lone