Newsserver på pro@ccess
Fra : HMN

Dato : 19-10-01 08:24

Hej,

Måske er det her. Måske er det ikke? Jeg er lidt i tvivl om hvor spørgsmålet
skal stilles, men tillader mig at prøve her.

Jeg har downloadet en newsserver (hamster) og vil gerne opsætte denne
således at gutterne og undertegnede i vores eget forum kan dele meninger,
filer og f.eks. billeder fra julefrokosten. Selve opsætningen af hamster
tror jeg på et til at overskue.

Men.... hvordan får brugere fra nettet adgang til min newsserver? På min
pro@ccess er oplyst at f.eks. en smtp server skal sidde på 192.168.1.2, ftp
192.168.1.3 osv. osv. men intet er nævnt om news? Er der nogle der har
erfaringer med opsætningen?

Beklager hvis denne post ikke hører til i denne gruppe, men håber og tror at
der blandt folkene i denne gruppe sidder en person der kan hjælpe mig.

Vi lures...

Henrik

Fra : Henrik Møller

Dato : 19-10-01 18:44

Er albinodrengene taget til netparty?
Havde forventet de første 100 reply's

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 19-10-01 19:31

On Fri, 19 Oct 2001 09:24:26 +0200, "HMN" <berber@mail.dk> wrote:

> [...]
>der blandt folkene i denne gruppe sidder en person der kan hjælpe mig.

Jeg kan hjælpe dig med opsætningen af serveren, men ADSL-routere og
andet gøgl, tror jeg umiddelbart at du vil finde flere eksperter på i
tele.internet.adsl(sp?).

Så vidt jeg ved, skal du have routeren til at stille porten 119 videre
til den ipadresse, som newsserveren skal køre på.

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)