valideringsproblemer...
Fra : Onkel Ond

Dato : 18-10-01 21:10

Hej gruppe!

Jeg sidder og forsøger at barbere www.vff.mobilixnet.dk, således at siderne
validerer hos W3C -i samme forbindelse er jeg ved at kyle det hele i
tabeller, da det er lidt lettere at holde styr på end alle mine framesets.
I den forbindelse er jeg stødt på et problem:

<KLIP FRA VFF>

i skarp konkurrence med <A HREF="http://www.vff.dk"
TARGET="_blank"ONFOCUS="this.blur();">
Viborg Fodsports Forening</A>,

</KLIP FRA VFF>

TARGET attributten validerer ikke, da den kun er til brug i framesets. Men
samtidig er jeg ikke interesseret i at linket skal åbne i samme vindue, da
jeg forsøger at køre efter devisen om interne links i samme vindue, eksterne
links i nye vinduer.
Kan det lade sig gøre på nogen måde, evt. vha. CSS eller måske javascript,
så det også validerer?

På forhånd tak

/Onkel

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 19-10-01 01:48

Onkel Ond wrote:
<snip>
> [...]
> Viborg Fodsports Forening</A>,
>
> </KLIP FRA VFF>
>
> TARGET attributten validerer ikke, da den kun er til brug i framesets

TARGET-attributen er inkluderet i HTML 4 Transitional, men ikke i HTML 4
Strict. Men din kode vil aldrig nogensinde kunne validere, da du mangler
et mellemrum mellem "_blank" og ONFOCUS!

> [...]
> jeg forsøger at køre efter devisen om interne links i samme vindue, eksterne

Rigtig, rigtig dårlig devise at køre efter, hvilket afaik er grunden til
at TARGET er blevet fjernet fra HTML 4 Strict, XHTML 1.0 Strict og
nyere. Hvis dine brugere gerne vil have linket til at åbne i et nyt
vindue, så kan de højreklikke på det og vælge Åbn i nyt vindue. Men hvad
nu hvis de har læst alt hvad de ville læse på dit site og bare vil
videre til det som du linker til? Så skal de, hvis man gør tingene på
din måde, først trykke på linket og derefter lukke det oprindelige
vindue - noget der irriterer mig grænseløst når jeg har mange (12+)
vinduer åbne!

Fra : Onkel Ond

Dato : 22-10-01 00:32

"Jonas Jørgensen" skrev

> TARGET-attributen er inkluderet i HTML 4 Transitional, men ikke i HTML 4
> Strict.
-hmmm... det forklarer jo en del. Tak for det!

> [...]
> din måde, først trykke på linket og derefter lukke det oprindelige
> vindue - noget der irriterer mig grænseløst når jeg har mange (12+)

-maybe, men jeg gider ikke tage diskussionen, da vi ikke er enige, og ikke
kan blive det, og jeg ikke har noget behov for at overbevise dig om at det
er iorden at gøre det som jeg gør.

Ellers tak for input'et!

hævi!
/Onkel...