/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad er der skidt ved en VF1000F 86 ?
Fra : mc


Dato : 19-10-01 03:23

Jeg overvejer følgende cykel, men hvad er der nu med netop denne model der
ikke er så godt ?
Syntes at have hørt at de har dårlige knaster, og probs med benzin pumpen..
??

Hvad er forskellen på VF1000F & VF1000F Interceptor ???

Mvh
Steen



 
 
boe (18-10-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 18-10-01 18:51

mc <motorcykelxx@vip.cybercity.dk ( fjern xx )> wrote in message
news:9qn2vh$22tq$1@news.cybercity.dk...
> Jeg overvejer følgende cykel, men hvad er der nu med netop denne model der
> ikke er så godt ?
> Syntes at have hørt at de har dårlige knaster, og probs med benzin
pumpen..

Olietilføslen til knasterne kan i nogle tilfælde være utilstrækkelig. Inden
du køber bør du derfor få undersøgt om knasterne er intakte. Man kan vælge
at eftermontere et "oil modification kit", som erstatter de for tynde
olietilførsler med nogle tykkere og samtidig henter ren olie fra oliefiltret
under stort tryk i stedet for "snavset" olie fra sumpen (pris ca. 2700,- i
Canada - selvmontering). Dette løser endegyldigt "problemet", som måske i
virkeligheden ikke er så stort endda. Der er såmænd mange andre cykler, som
har haft større problemer uden at der er gjort noget stort nummer ud af det.
Men når en Honda har lidt småproblemer, så er det selvfølgelig en sensation
Jeg har valgt at købe kittet og har selv monteret det uden problemer.

Se evt her: http://members.home.net/v4-bros/home.htm , kig under Garage/V4
cam story og lad være med at lade dig skræmme alt for meget. Under "Pics"
side 2 kan du i øvrigt se min VF1000F.

> Hvad er forskellen på VF1000F & VF1000F Interceptor ???

Der er ingen forskel. Dog er der flere varianter af VF1000F solgt i
forskellige lande, men der er tale om små variationer m.h.t. effekt og en
lille forskel på sideskjoldene.

Du er velkommen til at maile mig med flere spørgsmål.

Bo, VF1000F



Wheeler (21-10-2001)
Kommentar
Fra : Wheeler


Dato : 21-10-01 22:37

På VF 750-eren skulle der skiftes knaster ved hver 10 K (med mindre der var
eftermonteret oliekittet)- 1000'eren skulle såvidt vi jeg ved ikke have
denne dyre børnesygdom - ps. knaset fås til halv pris i Sverige!


boe skrev i meddelelsen <3bcf1603$0$766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>mc <motorcykelxx@vip.cybercity.dk ( fjern xx )> wrote in message
>news:9qn2vh$22tq$1@news.cybercity.dk...
>> Jeg overvejer følgende cykel, men hvad er der nu med netop denne model
der
>> ikke er så godt ?
>> Syntes at have hørt at de har dårlige knaster, og probs med benzin
>pumpen..
>
>Olietilføslen til knasterne kan i nogle tilfælde være utilstrækkelig. Inden
>du køber bør du derfor få undersøgt om knasterne er intakte. Man kan vælge
>at eftermontere et "oil modification kit", som erstatter de for tynde
>olietilførsler med nogle tykkere og samtidig henter ren olie fra
oliefiltret
>under stort tryk i stedet for "snavset" olie fra sumpen (pris ca. 2700,- i
>Canada - selvmontering). Dette løser endegyldigt "problemet", som måske i
>virkeligheden ikke er så stort endda. Der er såmænd mange andre cykler, som
>har haft større problemer uden at der er gjort noget stort nummer ud af
det.
>Men når en Honda har lidt småproblemer, så er det selvfølgelig en sensation
> Jeg har valgt at købe kittet og har selv monteret det uden problemer.
>
>Se evt her: http://members.home.net/v4-bros/home.htm , kig under Garage/V4
>cam story og lad være med at lade dig skræmme alt for meget. Under "Pics"
>side 2 kan du i øvrigt se min VF1000F.
>
>> Hvad er forskellen på VF1000F & VF1000F Interceptor ???
>
>Der er ingen forskel. Dog er der flere varianter af VF1000F solgt i
>forskellige lande, men der er tale om små variationer m.h.t. effekt og en
>lille forskel på sideskjoldene.
>
>Du er velkommen til at maile mig med flere spørgsmål.
>
>Bo, VF1000F
>
>



jakob (22-10-2001)
Kommentar
Fra : jakob


Dato : 22-10-01 13:43

Nuvel.... I en anden tråd (GSX-R 250 ??? 21-10-01) henstiller Rittig til at
folk der ikke har forstand på subj. ikke lukker deres uvidenhed ud for at
forvirre !

VF750F'eren havde rigtigt nok problemer med ventil aktiveringen, dette blev
løst ved:

1: Nye vippearme med en påmonteret trædeflade af hårdmetal
2: Knasterne i en hårdere hærdning
3: Nye olierør
4: Højere tomgangshastighed

Hvad angår at knasterne skulle blive slidt op i løbet af 10k er vist lidt af
en skrøne, på min daværende VF'er begyndte de første tikkelyde at forekomme
efter ca. 35000 km !
Top effekten aftog herefter stille og roligt indtil jeg skiftede
knaster+vippearme. Knasterne havde nogle små rivninger, hvorimod vippearmene
nærmest var gnavet halvt igennem. Muligvis kunne man have genbrugt
knasterne.
Pris for 4 knaster + 8 vippearme (dækker hver over 2 ventiler) ca. 4000
Svenske kroner.

Mvh Jakob Wielandt (tidligere VF750F årgang '84 ejer)






Claus Rittig (22-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-10-01 16:27

"jakob" <jow@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:avUA7.107$La5.4639@news.get2net.dk...
> Nuvel.... I en anden tråd (GSX-R 250 ??? 21-10-01) henstiller Rittig til
at
> folk der ikke har forstand på subj. ikke lukker deres uvidenhed ud for at
> forvirre !

Næ-hov, det var ikke det jeg mente!
Jeg vil bare gerne hvis man gør opmærksom på om man er ekspert i subj. eller
om man bare har en eller anden løst funderet mening. Det andet ville jo
nærmest være en slags censur, og det ville være synd.

Rittig
(som ikke ved en bønne om subj.)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste