opstilling af skibs container ved. siden a~
Fra : petersen_michael

Dato : 18-10-01 16:52

hej NG

jeg håber mit ? er ok her i NG

jeg overvejer at købe en 20´ skibs container, for
at bruge den som redskabs skur.

da der ikke er tale om et skur, i bygningsmessig forstand
og den til en hvertid let kan fjernes igen, kan jeg så slippe
for byggetilladelse ?

fordelen ved en container frem for et træ skur

15M² til en væsentlig billigere pris
væsentlig hurtigere "bygge tid"
behøver ikke træbeskyttelse

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-10-01 18:04

On Thu, 18 Oct 2001 17:51:32 +0200, "petersen_michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>da der ikke er tale om et skur, i bygningsmessig forstand
>og den til en hvertid let kan fjernes igen, kan jeg så slippe

For at være _helt_ sikker bør du nok spørge på teknisk forvaltning i
din kommune. De _bør_ vide det.

>fordelen ved en container frem for et træ skur
>
>15M² til en væsentlig billigere pris

Hvad koster sådan en?

>behøver ikke træbeskyttelse

Men den skal vel males med et eller andet for at se nogenlunde
præsentabel ud?

http://www.gartneriet.dk

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-10-01 18:06

> [...]

>da der ikke er tale om et skur, i bygningsmessig forstand
>og den til en hvertid let kan fjernes igen, kan jeg så slippe

Byggeloven kræver byggetilladelse til byggerier over 10 kvadratmeter -
også transportable konstruktoner - så det skal du næppe regne med at
slippe for.
Med en tilladelse kan du risikerer, at der, foruden kravene om at
overholde bygningsreglementet mht. højde over terræn, afstand til skel
m.m., også følger krav om at tilpasse containerens udseende til
omgivelserne, f.eks. træbeklæning, tag med hældning osv.
Spørg hellere i kommunen først før du køber den.

vh
Lars

Byggeloven §2

"Stk. 3. Loven finder anvendelse på transportable konstruktioner, som
agtes gjort til genstand for bygningsmæssig udnyttelse, der ikke er af
rent forbigående art. Dette gælder dog ikke transportable
konstruktioner, der er tilladt opstillet i medfør af lov om sommerhuse
og campering m.v".

vh
Lars

Fra : petersen_michael

Dato : 18-10-01 18:48

lcj@wanadoo.dk skrev i meddelelsen
> [...]
>omgivelserne, f.eks. træbeklæning, tag med hældning osv.
>Spørg hellere i kommunen først før du køber den.

hmm.. så jeg skal have fat i teknisk forviring
både mht. byggetilladelse, og en evt. villa servitut

hvorlænge gælder en bygge tilladelse ?
mener at have hørt at fra man får tilladelsen, til bygeriet
er påbegyndt / afsluttet må der max gå et vist stykke tid
ellers bortfalder tilladelsen, er det korrekt ?

>Byggeloven §2

§2 hvordan definerer man forbigående ?
( aner et smut hul her )

nå, jeg må nok hellere, som du foreslår debaterer sagen
med rette myndighed..

før jeg investerer..

Fra : H. Olesen

Dato : 18-10-01 18:57

On Thu, 18 Oct 2001 19:47:57 +0200, "petersen_michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>nå, jeg må nok hellere, som du foreslår debaterer sagen
>med rette myndighed..
>
>før jeg investerer..

Post gerne resultatet her. Jeg synes det er en smart idé du har fået.
Og jeg vil som Mads også gerne vide hvad en sådan fætter koster.

--
mange havehilsener
Helle

Fra : petersen_michael

Dato : 18-10-01 19:48

H. Olesen skrev i meddelelsen
<8t5ust8uk1ii2sh4avvb0q4d9keo5g2pb2@4ax.com>...

>Post gerne resultatet her. Jeg synes det er en smart idé du har fået.
>Og jeg vil som Mads også gerne vide hvad en sådan fætter koster.

en 20´skibscontainer koster, for en brugt !
ca 10KKr,- incl moms og levering

en 20´container har følgende mål:

udv. indv.
længde 6,06M 5,88M
brede 2,44M 2,33M
højde 2,59 M 2,37M
gulv areal 14,8M² 13,7M²

jeg satser på at jeg kan slippe for kloakering,
da der ikke er tagrænder på en container

Fra : petersen_michael

Dato : 18-10-01 19:51

H. Olesen skrev i meddelelsen
<8t5ust8uk1ii2sh4avvb0q4d9keo5g2pb2@4ax.com>...

>Og jeg vil som Mads også gerne vide hvad en sådan fætter koster.

hmm.. hvorfor kan jeg ikke se noget indlæg fra _Mads_ ?

Fra : petersen_michael

Dato : 26-10-01 12:01

> [...]

>Post gerne resultatet her. Jeg synes det er en smart idé du har fået.
>Og jeg vil som Mads også gerne vide hvad en sådan fætter koster.

Hej Helle og andre interesserede, jeg poster lige en opsummering

nu har jeg haft fat i tekninsk forvirring
der må "bygges" 2,5meter i højden i skel
dog max 12meter i længden og max 50m²

( de regler overholdes_næsten_ med en 20´ skibscontainer )
ca med en skibs container 2,59 meter høj 6,06 meter lang
14,8M²

jeg lurer på at "grave" containeren lidt ned. lågerne på
sådan en container er alligevel 5 - 10cm over jorde niveau.

der hvor jeg vil have den stående er der ca 3,5 meter
melem hus og skel.

teknisk forvirring fremsætter krav om at regnvandet
fra containeren ledes til kloak, eller faskine :-/

nu skal jeg så have godkendt min ansøgning

Fra : Christian Andresen

Dato : 26-10-01 12:13

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:3bd94260$0$25380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hvad koster sådan en 20' incl. moms ?

mvh

Christian

Fra : petersen_michael

Dato : 26-10-01 12:39

Christian Andresen skrev i meddelelsen
<3bd94465$0$25359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Hvad koster sådan en 20' incl. moms ?

ca 10K for en brugt

men så får du også et "skur" der effektivt er 13,7M²

indv 5,88 L * 2,33 B * 2,37 H

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-10-01 19:08

> [...]

>er påbegyndt / afsluttet må der max gå et vist stykke tid
>ellers bortfalder tilladelsen, er det korrekt ?

Ja, de gælder normalt i et år.

>§2 hvordan definerer man forbigående ?
>( aner et smut hul her )

Forbigående kan f.eks. være i forbindelse med byggeri, anlægsarbejder
o.lign. Jeg ville dog ikke satse på smuthuller, men hvis du f.eks. bor
i Farum Kommune er der måske en chance (bare kald det en
ungdomsbolig...

vh
Lars

Fra : petersen_michael

Dato : 18-10-01 19:50

> [...]
>o.lign. Jeg ville dog ikke satse på smuthuller, men hvis du f.eks. bor
>i Farum Kommune er der måske en chance (bare kald det en

*LOL*

tak for info

Fra : Finn E Jensen

Dato : 27-10-01 00:28

Hej Michael
Har du købt den eller skal du købe ellers vil jeg da anbefale dig at købe
en isoleret en der er også et hul til en ventilator, jeg har engang købt en
20 fod den kostede 10k
Hilsen Finn

Fra : petersen_michael

Dato : 27-10-01 06:20

Finn E Jensen skrev i meddelelsen
<3BD9F170.DB5398F@jensen.tdcadsl.dk>...
> [...]
købe
>en isoleret en der er også et hul til en ventilator, jeg har engang

jeg har endnu ikke købt, og jeg har med i mine betragtninger, at den
skal isoleres, og ventileres. Jeg havede egentlig regnet med, at gøre
det selv..
jeg skal også have lavet EL installationer i den, både 240 og 400 V
jeg anser det ikke for noget problem, at fabrikerer de huller der skal
til, for at trække kabler og slanger ( til trykluft ) enten med et
kobbor, eller med en skærebrænder..

Fra : Finn E Jensen

Dato : 27-10-01 20:03

Hej Michael
Den 20 fod jeg havde var en alu container med en meget lækker finish
indvendig jeg fik af vide at de solgte en masse til små klimastalde.
Hilsen Finn

Fra : petersen_michael

Dato : 27-10-01 20:09

hej Finn

Finn E Jensen skrev i meddelelsen
<3BDB04CB.DB8C7ABC@jensen.tdcadsl.dk>...
>Hej Michael
>Den 20 fod jeg havde var en alu container med en meget lækker finish
>indvendig jeg fik af vide at de solgte en masse til små klimastalde.

hvem er "de" ?

Fra : Finn E Jensen

Dato : 27-10-01 21:30

det var det firma (jeg tror det var et shipping company nu er det et par
år siden så jeg kan ikke huske navnet på det )der solgte mig det de blev
både brugt til grise og kaniner
Hilsen Finn

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 31-10-01 10:28

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:3bdb0659$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hej Finn
>
> Finn E Jensen skrev i meddelelsen
> <3BDB04CB.DB8C7ABC@jensen.tdcadsl.dk>...
>
> hvem er "de" ?

Kan du ikke komme med en tilbagemelding om hvad der sker videre i
forløbet.. jeg overvejer at købe et mindre hus og lave værksted, lager
og evt. kontor i containere som tilbygning..

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk