Servlet-Upload-Billeder
Fra : Esben Laursen

Dato : 18-10-01 16:35

Jeg har gang i et projekt på min uddannelse, hvor jeg har brug for at
uploade billeder til min server (Tomcat), og bagefter lave nogle simple
manipuleringer med billedet.
Derfor er mit spørgsmål om der findes nogle komponenter der kan hjælpe med
det, både med hensyn til upload, men også manipulation af billeder (som
eksempelvis GD til PHP), eller om der findes nogle steder der har nogle
eksempler på hvordan sådanne problemer løses og eventuelt implementeres.

Med venlig hilsen
Esben Laursen

Fra : Christian Damsgaard

Dato : 19-10-01 07:37

Kik evt. på http://www.servlets.com/cos/index.html

En fyr der hedder Jason Hunter har skrevet nogle utility klasser til Java
der netop hjælper dig med at fx. upload.

Licensbetingelserne er så vidt jeg husker at du køber hans bog

/Christian Damsgaard