Hjælp til ProgressBar.
Fra : -= Texas =-

Dato : 18-10-01 15:48

Jeg har lavet en progressbar som bliver fyldt ud efter x antal sekunder,
som man selv kan vælge i en edtbox. Jeg har lavet det på flg. måde -

ProgressBar.Position := ProgressBar.Position + (100 div AntalSekunder);

Problemet er bare, at den måde jeg har lavet det på, så bliver progressbaren
fyldt ud i 'hak', den køre ikke flydende. Hvis jeg gerne vil have den til at
køre
flydende skal jeg vel gøre det på denne måde -

ProgressBar.Position := ProgressBar.Position + 1;

Men så skal jeg vel istedet igang med at rode med Timer.Interval ? Jeg har
prøvet
en masse ting, men jeg kan ikke få det til at passe med det antal sekunder
jeg
vælger.

Jeg køre med disse indstillinger, hvis det altså skulle betyde noget.
Timer.Interval := 1000;
Progressbar.max := 100;

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-10-01 15:52

Hej

du skal lave omtrent således:

for i:= 1 to 100 do
begin
sleep(AntalSekunder*10);
ProgressBar.Position := i;
end;

Sleeps argument er millisekunder, så ovenstående skulle vist få den ønskede
effekt.

Hilsen
Uffe

Fra : -= Texas =-

Dato : 18-10-01 16:09

Tak for hjælpen Uffe. Det virker. Men progressbaren fortsætter
med at køre i en løkke på x antalsekunder. Hvordan får jeg den til
at stoppe efter at have kørt een enkelt gang ?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-10-01 16:52

Øh, ikke forstået? Den går fra 0-100 på netop det antal sekunder, som er
angivet, hvilket i øvrigt er ret uinteressant. Hvad er det du forsøger at
opnå?

Fra : -= Texas =-

Dato : 18-10-01 17:24

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message
> Øh, ikke forstået? Den går fra 0-100 på netop det antal sekunder, som er
> angivet, hvilket i øvrigt er ret uinteressant. Hvad er det du forsøger at
> opnå?

Jeg er nybegynder inden for delphi, så jeg sidder og leger med de
forskellige
komponenter, og prøver samtidig min egen kunnen. Jeg skal ikke bruge
programmet til noget, andet end til at lære af. Så det med at stoppe
løkken efter kun een omgang, var bare for at prøve om det kunne lade
sig gøre, hvilket jeg er sikker på at det kan, men bare ikke med min
viden.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-10-01 18:29

Problemet er vist, at du har anbragt det i timeren's event ikke ? Så skal
den jo fortsætte på den måde.