Registreringsdatabasen MaxLocksPerFile ska~
Fra : Lasse Bøhme

Dato : 18-10-01 14:25

Hej derude!

Win 2000
Access 2000

Under kørslen af en VBA-funktion, der opdaterer poster i en Access-tabel,
får jeg følgende fejlbesked:

"Antallet af fildelingslåse overskredet. Registreringsdatabasen
MaxLocksPerFile skal øges."

Er der nogen, der ved, hvor jeg rettet dette i registreringsdatabasen?

Funktionen går ned ved ca. post nr. 10.000.

Mvh. Lasse

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 18-10-01 14:28

"Lasse Bøhme" <boehme@worldonline.dk> wrote in message
> "Antallet af fildelingslåse overskredet. Registreringsdatabasen
> MaxLocksPerFile skal øges."
>
> Er der nogen, der ved, hvor jeg rettet dette i registreringsdatabasen?

Måske et dumt svar, men har du prøvet i reg.db at søge på "MaxLocksPerFile"?

mvh Lars

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 18-10-01 14:32

Kør regedit og søg på "MaxLocksPerFile" ??

Jannik

Fra : Jasc

Dato : 18-10-01 14:39

Søg efter det....

Den finder tre resultater på min, de står alle til 9500, så de passer jo
fint med at du siger at den fejler ved ca. 10.000.

--

Best regards
Lars Stokholm

Fra : Niels Krogh

Dato : 22-10-01 11:01

Hej Lasse,

Istedet for at pille i registreringsdatabasen kan ændre det runtime på din
connection til databasen :

MyConn.Properties("Jet OleDB:Max Locks Per File").Value = 100000

Det virker under VB6, og det skulle under mig hvis det ikke også virker
under VBA...

mvh
Niels K.