Skærme
Fijala 3554
Hvilken 19" skal jeg købe?
Fra : Cornfield

Dato : 18-10-01 14:20

Jeg skal have en ny skærm der hovedsagligt skal bruges til Photoshop og DTP.
Jeg havde egentlig regnet med at det skulle være en Viewsonic P95F. Indtil
det gik op for mig at den har "de vandrette streger". Det er ikke et must at
jeg undgår dem, men vil gerne være foruden. Skærmen må max kost 5000 kr.
Så hvis der er nogen der har nogle gode råd/erfaringer ville det da være
rart med lidt hjælp til beslutningen.

Fra : Kasper Ovi

Dato : 18-10-01 15:07

"Cornfield" <not@at.all> wrote in message
> [...]
> jeg undgår dem, men vil gerne være foruden. Skærmen må max kost 5000 kr.
> Så hvis der er nogen der har nogle gode råd/erfaringer ville det da være

Jeg har Samsung SyncMaster 900NF, som jeg er RIGTIG glad for. Helt fladt
billede, virkelig klart billede osv.
Der er "selvfølgelig" de 2 trinitron-streger, men til en pris på under 4000,
så er dette et -virkelig- godt købt.

Hilsen
Kasper

Fra : Format C:\\

Dato : 19-10-01 09:30

Øøøøøh....... DTP og Photoshop på hvilket niveau? En DTP 19" skærm til
5000,- og der under?? Hmmm..... hvad med farveægthed og opløsning generelt?

Format C:\

Fra : Cornfield

Dato : 19-10-01 10:59

Jeg ved godt at jeg ikke får en 19" skærm til prof brug for under 5000, men
da jeg er studerende(fotografi) er det desvære prisrammen. Tro mig, hvis jeg
havde råd købte jeg en LaCie skærm.

Fra : Format C:\\

Dato : 19-10-01 11:20

Fair nok, men prøv at checke for brugte kvalitets skærme først. Der kan du
være heldig at få en en rigtig god skærm for 4-5000,-
Held og lykke

Format C:\

Fra : SlowHand

Dato : 20-10-01 14:52

Jeg har lige købt en Hitachi CM772 19", som er en "Flaf Face" skærm ligesom
Viewsonic'en.
Den har som en af de få på markedet, (når man vil have flat face) _ikke_ de
to irriterende streger.

Jeg gav små 5000,- for den, og er yderst tilfreds - kan kun anbefale den!

/SlowHand

Fra : Thorsten Breum

Dato : 26-10-01 20:43

Jeg har lige købt en Samsung 900ift, den er da kanon, og til 3495.- Kr.

http://www.proconsult.dk/katalog/disp/crt/crt-19/monsam900ift.html

Hilsen Thorsten