Hjælp til test søges
Fra : Finn Jensen

Dato : 18-10-01 12:07

Hej Mac folket

Kan jeg lokke nogle af Jer med Mac og IE og NN til at kigge på
http://www.pirken.dk/
Grunden er den at jeg har hørt at en enkelt har problemer med siden og han
sidder med en Mac samt IE 5.0 og NN 4.6.

Der hvor problemet tilsyneladende ligger er munuen øverst på siden, den røde
bjælke.

Der er brugt CSS og JavaScript så spørgsmåler er om Mac/IE/NN ikke kan lide
dette?

På forhånd tak for Jeres hjælp )

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-01 12:33

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> [...]
> bjælke.
>
> Der er brugt CSS og JavaScript så spørgsmåler er om Mac/IE/NN ikke kan lide

Ingen menu under IE 5 på mac.

/thomas

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-10-01 14:04

"Thomas von Hassel" <t@garbage.dk> skrev i en meddelelse

Hej

> Ingen menu under IE 5 på mac.

Hmm..lyder mystisk?.

Siden virker til IE 5 på Windows så hvorfor ikke til IE 5 på Mac??.

Er JavaScript ikke understøttet ?. Skulle tro at 2 "ens" browsere tolker
siderne ens?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-10-01 16:22

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> Skulle tro at 2 "ens" browsere tolker
> siderne ens?

Nej desværre! Der er faktisk en del sider som IE til Mac ikke viser
korrekt (hvad korrekt så vil sige) eller slet ikke viser. Netscape er
tit anvendelig i sådanne situationer - men den er langsom.

/Martin

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-10-01 16:31

"Martin Bredthauer" <mb@talent.dk> skrev i en meddelelse

> Nej desværre! Der er faktisk en del sider som IE til Mac ikke viser
> korrekt (hvad korrekt så vil sige) eller slet ikke viser. Netscape er
> tit anvendelig i sådanne situationer - men den er langsom.

Det er jo den omvente verden hos Winzåsen

Hvis du kigger på : http://webreview.com/browsers/browsers.shtml vil du
kunne se at følgende er understøttet:

Mac:

Mac - MS IE 5.0 - JDK 1.1 - 1.3 ECMA - CSS2
Mac - NN 4.7/4.5 - JDK 1.1 - 1.3 ECMA - CSS1

Så er det jo mærkelig at Netscape 4.7 kan se siderne når ikke IE 5 kan??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 18-10-01 14:21

Menuen virker i Netscape 6.1

Thomas von Hassel wrote:

>Ingen menu under IE 5 på mac.
>
>/thomas

Jesper Hauge Jensen

"Jeg er nok mest bange for Xenofober"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-10-01 23:29

Hej Finn

Det virker perfekt her med Netscape 4.78/128bits versionen på en G3/233 med OS
9.2.1DK. Alle menuer og popdown menuer virker korrekt, - links kører fint
igennem - også dem til DMI!

Har også prøvet med Opera 5.0b3. Her kan jeg kun komme til forsiden. Intet i
menulinien virker, - kun linket forneden med tilføjelse til favoritter. Men det
behøver ikke nødvendigvis være hjemmesidens skyld. Det kan også hænge sammen
med, at Opera stadig er i betafasen, selvom CSS er inkluderet i den. - Så er
Java/JavaScript stadig ikke færdigimplementeret.

- Og så synes jeg i øvrigt, det er en meget enkel og let overskuelig
hjemmeside, der er nem at finde rundt i. Flot!

- Og et stort SUK!!! - Hvis bare alle hjemmesider var så gode at se....

mvh. Erik Richard

Finn Jensen wrote:

> [...]
> bjælke.
>
> Der er brugt CSS og JavaScript så spørgsmåler er om Mac/IE/NN ikke kan lide

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-10-01 07:23

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
- Og så synes jeg i øvrigt, det er en meget enkel og let overskuelig
hjemmeside, der er nem at finde rundt i. Flot!

- Og et stort SUK!!! - Hvis bare alle hjemmesider var så gode at se....

Tak for hjælpen og rosen

--
Venligst
Finn Jensen