Yamaha XS650
Fra : Peter Rasmussen

Dato : 18-10-01 11:17

Subj kan købes i tyskland for 2500 DM og op, men er der nogen der kender
afgiften på sådan en, det har vel også noget at sige hvis den er over 25 år
gammel sådan en eller hvad.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 18-10-01 14:40

jeg kender ikke afgiften præcist, men sammenlignet med en Ural 650 fra
'78...den kostede 5500,-
så mon ikke omkring 6-7000,-

Daniel
Peter Rasmussen <kfpera@vestamt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bceac06$0$42120$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Armand

Dato : 18-10-01 16:14

> Subj kan købes i tyskland for 2500 DM og op, men er der nogen der
> kender afgiften på sådan en, det har vel også noget at sige hvis den
> er over 25 år gammel sådan en eller hvad.

Gevinsten skal findes i at tyskerne regner en så gammel sag for noget
forældet lort, hvilket brugtprislejet syd for grænsen dannes efter!

Afgiften (depositum'et) vil være omkring 60% af det danske brugtprisleje
uanset hvad.
Hvis de 2.500 DM => 9.500,- kr derved skal udgøre de resterende 40%, må
handelsprisen herhjemme ikke ligge under 24.000,- kr!

Hvordan ser det så ud??

--
Armand.
(der ikke har overblik over XS 650-priserne)

Fra : Leif Poulsen

Dato : 18-10-01 21:06

> Subj kan købes i tyskland for 2500 DM og op, men er der nogen der kender
> afgiften på sådan en, det har vel også noget at sige hvis den er over 25
år
> gammel sådan en eller hvad.

Hej Peter

Jeg købte en pæn 77'er til 3.350 DEM, i tyskland sidste år og fik oplyst at
der skulle lægges ca. 9.000,00 i depositum og at jeg nok skulle regne med at
det var meget tæt på den endelige vurdering.

Jeg fik den ikke afgiftberigtiget i DK.

Jeg så i øvrigt på flere XS'ere der nede og måtte konstatere at dem der
kostede under 3.000,00 DEM var noget "sølle" at se på ;-(

Hilsen

Leif

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 18-10-01 23:50

HVORDAN FANDEN KAN DET LADE SIG GØRE ?????

Jeg skulle ligge 9000 i depositum for en RUSSER der er over 10 ÅR ÆLDRE

ej fandme .....

Daniel
--Der lige skal snakke lidt med Holte told kontor snart

Fra : Armand

Dato : 19-10-01 15:44

Daniel Nielsen <d992157@student.dtu.dk> skrev i en
> HVORDAN FANDEN KAN DET LADE SIG GØRE ?????
> Jeg skulle ligge 9000 i depositum for en RUSSER der er over 10 ÅR
> ÆLDRE

Mangel på fornuftigt (pris-) sammenlignings-grundlag :-/

> Daniel
> --Der lige skal snakke lidt med Holte told kontor snart

Er det ikke lidt sent?
Ellers er det vurderingsmændene der skal have dén historie!

--
Armand.