Pocket pc på mac'en
Fra : Gerhard

Dato : 18-10-01 09:45

Gode nyheder, hvis du har en lomme pc/ mobiltelefon med pocket-windows og
gerne vil synke den med din mac...

http://www.pocketmac.net/os_x_screenshots.htm

Mvh

Gerhard

--
Gepi (at) get2net (dot) dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-01 09:50

Gerhard <gepi@get2net.dk> wrote:

> Gode nyheder, hvis du har en lomme pc/ mobiltelefon med pocket-windows og
> [...]

Nu skal vi nok lige vente med at styrte ud og købe pocket pc paserede
PDA'er indtil engang i næste uge, det kan jo være vi får noget med et
æble på ;) ..men ellers er det gode nyheder :)

/thomas

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 18-10-01 22:10

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Nu skal vi nok lige vente med at styrte ud og købe pocket pc paserede
> PDA'er indtil engang i næste uge, det kan jo være vi får noget med et
> æble på ;) ..men ellers er det gode nyheder :)

Jeg venter også meget spændt..
En ny Newton med multimedia? - næppe
En PalmOS dims med multimedia - måske...
måske også bare en mp3 player med lidt lear...

og så er der jo også snart jul....
Sebastian

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 18-10-01 22:10

Gerhard <gepi@get2net.dk> wrote:

> Gode nyheder, hvis du har en lomme pc/ mobiltelefon med pocket-windows og
> gerne vil synke den med din mac...

Altså helt ærlig,...
tror du der er nogen der frivillig vil bruge en Pocket-PC maskin i denne
gruppe?
Dem der ikke fik købt en Newton har selvfølgelig en PalmOS maskin....

Sebastian
dybt rystet med et smil på læben

Fra : Gerhard

Dato : 19-10-01 14:01

> Altså helt ærlig,...
> tror du der er nogen der frivillig vil bruge en Pocket-PC maskin i denne
> gruppe?
> Dem der ikke fik købt en Newton har selvfølgelig en PalmOS maskin....

Jeg vil også helst bruge palm, men der laves desværre ikke nogen gsm-telefon
med palm (kun til det amerikanske netværk) - men en række med pocket pc...

Gerhard

--
Gepi (at) get2net (dot) dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-01 14:09

Gerhard <gepi@get2net.dk> wrote:

> Jeg vil også helst bruge palm, men der laves desværre ikke nogen gsm-telefon
> med palm (kun til det amerikanske netværk) - men en række med pocket pc..

Jo, der findes skam Palms med GSM telefoner (og omvendt).

Kyterra laver en GSM telefon med PalmOS, den forhandles dog ikke her i
landet - ellers er der Handsprings nye Visor/GSM (kan ikke huske navnet)
samt GSM springbord's til alle Handspring Palm kloner.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Gerhard

Dato : 19-10-01 20:24

> Jo, der findes skam Palms med GSM telefoner (og omvendt).
>
> Kyterra laver en GSM telefon med PalmOS, den forhandles dog ikke her i
> landet

Hej Morten!

Mener du denne her kyocera? ==>

http://www.kyocera-wireless.com/kysmart/kysmart_feat_ben.htm

- den kører ikke på det europæiske net, så vidt jeg har forstået...

Hilsen

Gerhard

--
Gepi (at) get2net (dot) dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-01 21:02

Gerhard <gepi@get2net.dk> wrote:

> Mener du denne her kyocera? ==>
>
> http://www.kyocera-wireless.com/kysmart/kysmart_feat_ben.htm

yep, jeg må have genopfrisket min japanesiske gramatik.

> - den kører ikke på det europæiske net, så vidt jeg har forstået...

det ser ud til at du har ret (jeg er snotdum når det angår
debil-telefoner).

Jeg mente egenetlig at de ville lave en GSM udgave efter de overtog
smartphone fra Qualcom.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 19-10-01 22:17

Gerhard wrote:

> Jeg vil også helst bruge palm, men der laves desværre ikke nogen gsm-telefon
> med palm (kun til det amerikanske netværk) - men en række med pocket pc...

Desuden er der folk der kritiserer Palm OS for elendig hukommelses
håndtering, elendig multitasking, manglende skalerbarhed samt at det er
for tæt bundet på den nuværende CPU (som i øvrigt er afledt af den gode
gamle 68030 som vi kender den fra de gamle Mac II'ere).

Andre folk siger at PocketPC har løst de problemer, og at Microsoft har
fået lavet et glimrende produkt.

Og så er der selvfølgelig dem der vil køre Linux på deres håndholdte
iPaq

Thomas (Palm Vx ejer)

Fra : Thorfinn

Dato : 22-10-01 15:19

Gerhard <gepi@get2net.dk> wrote in message news:<B7F5F0A6.494%gepi@get2net.dk>...
> Jeg vil også helst bruge palm, men der laves desværre ikke nogen gsm-telefon
> med palm (kun til det amerikanske netværk) -

Det er forkert.

Handspring Visor
"VisorPhone is a 900/1900 MHz world phone ...Handspring recommends
using a Visor Prism, Visor Platinum or Visor Edge handheld with
VisorPhone when using the product as a world phone as they are best
optimized to run on both the 900MHz and 1900 MHz bands. "
fra handsprings hjemmeside

"SONOFONs hidtil største forretningsområde er GSM mobiltelefoni
baseret på GSM900 ... "
fra Sonofons hjemmeside

TDC driver også et GSM 900 net.

mvh
Sebastian Thorfinn

Fra : Gerhard

Dato : 22-10-01 20:17

> [...]
> "VisorPhone is a 900/1900 MHz world phone ...Handspring recommends
> using a Visor Prism, Visor Platinum or Visor Edge handheld with

Her er der tale om en gsm adapter til handspring. Jeg har set den, men jeg
synes den er klodset og usmart. Nej, jeg tænker på denne her:

http://www.mobilkompagniet.dk/default.asp?Action=Details&Item=1492

Mvh Gerhard

--
Gepi (at) get2net (dot) dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-01 20:51

> Her er der tale om en gsm adapter til handspring. Jeg har set den, men jeg
> synes den er klodset og usmart. Nej, jeg tænker på denne her:
>
> http://www.mobilkompagniet.dk/default.asp?Action=Details&Item=1492

tænk hellere på en af disse:

<http://www.handspring.com/products/communicators/index.jhtml;jsessionid
=N4KSR4KPOA4JXQFIAENCFFWAVAAUIIV0?prod_cat_name=Communicators>

Fra : Jakob H K

Dato : 20-10-01 09:26

> tror du der er nogen der frivillig vil bruge en Pocket-PC maskin i denne
> gruppe?

Noiiiij det ville jeg fandeme gerne. Jeg synes altså at palm halter lidt
bagud i forhold til pocket pc (jeg har en palm)

Hygge

Jakob H K

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-01 16:19

> tror du der er nogen der frivillig vil bruge en Pocket-PC maskin i denne

ikke på vilkår :) ..så heller en Nokia 9210 :)

/thomas