Q: Meg Ryans MC i Addicted to Love ?
Fra : Poul B-H

Dato : 17-10-01 20:43

Hej
Hvilken maskine kørte Meg Ryan på, i Addicted to Love ??

--
Poul B-H
MC21 NSR250SE

PS: jeg er bare nysgerrig, i kan ikke vinde noget

Fra : Morten Dybdal

Dato : 17-10-01 21:02

Poul B-H wrote:

>Hej
>Hvilken maskine kørte Meg Ryan på, i Addicted to Love ??

Det ligner en GPX Kawa, en 600 måske? De bruger ofte CBR600, men de
maler næsten altid (også i dette tilfælde) maskinerne om.

--
Morten Dybdal

Fra : Poul B-H

Dato : 17-10-01 22:46

"Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> wrote in message

> Det ligner en GPX Kawa, en 600 måske? De bruger ofte CBR600, men de
> maler næsten altid (også i dette tilfælde) maskinerne om.

Er der ingen der kan genkende lyden ? Det var den jeg faldt for.

--
Poul B-H
MC21 NSR250SE

Fra : Morten Dybdal

Dato : 17-10-01 23:53

Poul B-H wrote:

>"Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> wrote in message

>Er der ingen der kan genkende lyden ? Det var den jeg faldt for.

Ikke her, det lyder som en 4 cylindret japaner i 600 klassen

--
Morten Dybdal

Fra : RacerNiels

Dato : 18-10-01 09:33

> Ikke her, det lyder som en 4 cylindret japaner i 600 klassen
>
> --
> Morten Dybdal

HA! Ja, som de andre siger - lad dig ikke nare! Jeg så en film dne anden dag
hvor helten drønede afsted på en én-stamper, men den hvinede som en anden
japser... hmmm....

Niels
XS400-LiveSound

Fra : Armand

Dato : 18-10-01 16:17

RacerNiels <d991793@student.dtu.dk> skrev i en

> [...]
> HA! Ja, som de andre siger - lad dig ikke nare! Jeg så en film dne
> anden dag hvor helten drønede afsted på en én-stamper, men den

En bil lyder som en bil (næsten); men for motorcykler er der så vid
forskel på motoriseringen at motorlyden, som alle her bekendt, varierer
kolossalt!
Dette glider let og elegant forbi lydteknikerne der blot søger den (for
dem) fedeste mc-lyd!

BMW'er er rigt overrepresenteret i engelske tv-serier (skjult
sponsering?); men det er meget sjældent at den let genkendelige
boxer-lyd, hhv. K-lyd á hylende bensinpumpe er til at få øje på!

Sørgeligste tilfælde jeg lige kan erindre er i Black Rain (den med
Michael Douglas som betjent i Japan!) hvor de lokale mc-hooligans kører
på nogle funbike/cross -ting med masser af firetakts-brøl i motoren - I
én af scenerne hvor MD moppes af en flok på sådanne modeller i en
parkeringskælder ses det i et klip at én af dem tydeligt laver søde små
*put-put* røgringe fra den tydelige totaktsudstødning, ligesom at
olietågerne hænger tykt i lokalet
Alt det skarpe *ringelingeding* fra totakterne var tilsyneladende ikke
potent nok da lyden skulle dubbes :-/

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 19-10-01 12:54

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9qmrot$1lv7$7@news.cybercity.dk>...
> [...]
> olietågerne hænger tykt i lokalet
> Alt det skarpe *ringelingeding* fra totakterne var tilsyneladende ikke

Og en anden goof så jeg i "Fear and loathing in Las Vegas" i øvrigt en
herrefed film, skal ubetinget ses i biografen! Handlingen foregår i 1971
hvor Hunter S. Thompson skal skrive om et ørkenræs der starter i Las Vegas.
Mange af motocross maskinerne har skivebremse på forhjulet, hvilket vist
ikke var særligt udbredt den gang.

Det sørgeligste jeg har set er stadig knopdækkene på Triumphen i MI2...
--
Søren

Fra : Sonny Toft

Dato : 19-10-01 13:16

Nu du nævner MI2.

Prøv at se godt efter i 'MC Duelen' ( der hvor de køre imod hinanden )

Lige før de ligger fra land ser man et closeup af den ene, give gas med
venstre hånd.... :)

Sonny - R6

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 23-10-01 18:02

Hejsa

Sørme så! - jeg måtte lige have den i DVD Spillen, men jo, du har ret!

-ROFL!

/Kristoffer

Sonny Toft <sot@eci.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd0199b$0$3793$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Armand

Dato : 24-10-01 00:56

Kristoffer Lippert <k-music@get2net.dk> skrev i en
> [...]

Kan du så også svare på om det måske er p.g.a. en spejlvending af
billedet (Er der en nødstop-kontakt ved det håndtag der gasses op på?),
eller det blot er overdrevet gestikuleren fra skuespillers side
(siddende på en model på støtteben foran en "bluescreen")?!

--
Armand.
(der husker MI2 for et skudhul i tanken(?) lige bag styret, hvorfra der

Fra : Søren L Hansen

Dato : 24-10-01 12:28

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9r50nt$2d24$4@news.cybercity.dk>...
> Armand.
> (der husker MI2 for et skudhul i tanken(?) lige bag styret, hvorfra der
> løber en vædske - "tanken" er luftfilterkasse på Triumph og bensintanken
> ligger under sædet/bag motoren!)

Tja, ved offroad kørsel kan der sagtens komme vand i luftfilter kassen...
--
Søren

Fra : Armand

Dato : 19-10-01 15:54

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en

> Det sørgeligste jeg har set er stadig knopdækkene på Triumphen i
> MI2...

- - - - men dér lød Triumph'erne da godt nok - Eller hva' ?

--
Armand.
(der kun har set mc-sekvensen, fordi Triumph-importøren havde den

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 18-10-01 08:36

Poul B-H wrote:

> Er der ingen der kan genkende lyden ? Det var den jeg faldt for.

Hej Poul
Det er vistnok normalt at lydeffekterne bliver lagt på efter filmen er
optaget, hvorfor det ikke er sikkert at den lyd vi hører på filmen
stammer fra den cykel vi ser. (?)

martin
gsx750ex
--fjern _x i mailadresse

Fra : Jens Jessen

Dato : 18-10-01 08:43

Pas på med lyden. I filmen med Indiana Jones hvor Harrison Ford spiller
sammen med sin filmfar Sean Connery kører de på en Dnpr MT 16 motorcykel,
men lyden er Nimbus! Hør selv godt efter. Ak ja verden vil bedrages.

Journalist Jens Jessen (DJ)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. 8657 7201 Fax. 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : a.a.

Dato : 19-10-01 13:35

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> wrote:
> Pas på med lyden. I filmen med Indiana Jones hvor Harrison Ford spiller
> sammen med sin filmfar Sean Connery kører de på en Dnpr MT 16 motorcykel,
> men lyden er Nimbus! Hør selv godt efter. Ak ja verden vil bedrages.

Dén historie har jeg også hørt! Efter sigende skulle enelleranden
(instruktøren?) have hørt en Nimbus og være blevet smaskforelsket i lyden af
den! - forståeligt nok
Men da det var for besværligt (dyrt) at skaffe Nimbusser alle de
steder/verdensdele/kontinenter filmen skulle skydes, og de andre var
umiddelbart tilgængelige, blev det jo altså for Nimbussen kun til et
lydmæssigt internationalt filmgennembrud

- det nationale gennembrud kom såmænd med "De naaede færgen" i 1948

jan
Nimbus

--
http://fuckwww.dk - Til kamp mod www-forvirring!
http://falladen.dk - En øl om tirsdagen holder maven igang...

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 22-10-01 09:07

> [...]
> lydmæssigt internationalt filmgennembrud
>
> - det nationale gennembrud kom såmænd med "De naaede færgen" i 1948

Jeg fik gennem denne tråd inspiration til at gense "The Last Cruisade" her i weekenden, og i mine
(trænede musiker-) ører lyder historien sand nok. Det er i hver fald en ældre ikke-japansk
lavtydende række-firer. Dog kan jeg ikke høre ventilklapren. Måske fordi jeg ikke er vandt til at
høre nimmere ved så høje omdrejninger som de kører med i filmen.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : mc-stup

Dato : 23-10-01 12:08

Jens Jessen skrev:

> Pas på med lyden. I filmen med Indiana Jones hvor Harrison Ford spiller
> sammen med sin filmfar Sean Connery kører de på en Dnpr MT 16 motorcykel,
> men lyden er Nimbus! Hør selv godt efter. Ak ja verden vil bedrages.

Ja, den detalje fangede jeg ikke, men til gengæld var det morsomt at se de
tyske soldater køre på Yam XT500. Heldigvis dog de modeller, der havde
tromlebremse, så det var kun motorerne, der afslørede det.

Som andre nævner er det til håbløshed grænsende uvidenhed, der præger de folk,
der lægger mc-lyd på optagelserne. Også når man ser en sidde og gasse op og
motorlyden ikke følger håndens bevægelser....

Mvh

Stup
XS1100S, der heldigvis lyder som sig selv, selv om den godt kunne ligne noget
fra en film....))

Fra : Armand

Dato : 23-10-01 18:25

mc-stup <mc-stup@get2net.dk> skrev i en

> Stup
> XS1100S, der heldigvis lyder som sig selv, selv om den godt kunne
> ligne noget fra en film..

- - - Eller en TV-udsendelse - En af dem med Piet van Deurs

--
Armand.
(der ellers også har kørt "øllehunner")

Fra : mc-stup

Dato : 24-10-01 00:01

Armand skrev:

> mc-stup <mc-stup@get2net.dk> skrev i en

> - - - Eller en TV-udsendelse - En af dem med Piet van Deurs
>
> --
> Armand.
> (der ellers også har kørt "øllehunner")

Hov-hov! Må vi så be' om Kammertonen! Ellers må jeg jo hjælpe dig med at
drikke alle jeres gamle juleøl her den første lørdag i november......

Mvh

Stup
XS1100S, der er sur over at dens herre og mester skal på bryghusbesøg på
Thisted Bryghus fredag aften med lidt øl og lidt fast føde.....

Fra : Armand

Dato : 24-10-01 16:18

> Hov-hov! Må vi så be' om Kammertonen! Ellers må jeg jo hjælpe dig
> ed at drikke alle jeres gamle juleøl her den første lørdag i
> november......

Heeey!
Det er første bekræftigelse jeg har fået af datoen - Holder den 100%??

--
Armand.
(der i fald skal til at bekendtgøre begivenheden)

Fra : mc-stup

Dato : 24-10-01 18:34

Armand skrev:

> [...]
>
> --
> Armand.
> (der i fald skal til at bekendtgøre begivenheden)

Jaa, det håber jeg da. Det er da den, vi har aftalt med Folke S. og sendt ud....

Mvh
Stup
XS1100S

Fra : Armand

Dato : 25-10-01 18:00

> Jaa, det håber jeg da. Det er da den, vi har aftalt med Folke S. og
> sendt ud....

Håb du blot!

Iflg. Tuborgs egen hjemmeside, der forøvrigt tæller ned til dagen, er
det fredag (også mere logisk end en lørdag!) d: 9/11

Jeg bekendtgør som tidligere nævnt dette i et "J-dag" -indlæg!

Ses vi så??

--
Armand.

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 27-10-01 01:23

Armand wrote:

> mc-stup <mc-stup@get2net.dk> skrev i en

> Heeey!
> Det er første bekræftigelse jeg har fået af datoen - Holder den 100%??

Den første lørdag i november...
da er jeg til ølfestival I Belgien.