Mac I PC-netværk uden software ?
Fra : Zorilla

Dato : 17-10-01 16:10

Situation:
Andelsforening har installeret netværk med 6 pc brugere.
Da vi ikke pt. har en fælles server som kan benyttes til download osv. har
hver især lavet deling på en mappe på hver enkelt maskine.

Problem:
Jeg har en Mac og vil gerne have adgang til netværket og altså disse delte
mapper. Er det muligt via OS eller kræver det ekstra software. Jeg har læst
om et program DAVE, men findes der ingen freeware programmer.
Det skal være en løsning hvor der ikke skal installeres software på pc'erne.

Kan pc'erne få adgang til min maskine uden software? Findes der freeware
programmer til dette også?

Jeg håber der er et klogt hoved der kan hjælpe.

Mvh
Peter

Fra : Sascha

Dato : 17-10-01 17:21

Kender kun DAVE, men så virker det også.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-10-01 17:26

Sascha <sascha@mir.dk> wrote:

> Kender kun DAVE, men så virker det også.

Samt MacOS X 10.1, dog kun manuelt.

/thomas

Fra : Sascha

Dato : 17-10-01 19:29

Hvad er pointen med en Mac, hvis man skal leje den leg (skrive det hele!)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-10-01 19:55

Sascha <sascha@mir.dk> wrote:

> Hvad er pointen med en Mac, hvis man skal leje den leg (skrive det hele!)

tja, godt sprørgsmål, der kommer en version af DAVE til MacOS X hvor du
også kan browse dig frem til det. Pointen tror jeg er at selve
protokollen er bygget ind i OS X.

/thomas

Fra : Zorilla

Dato : 19-10-01 07:18

Hvis DAVE installeres kan man så fra en pc få adgang til mac'en også ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-01 09:16

Zorilla <zorilla@bigfoot.com> wrote:

> Hvis DAVE installeres kan man så fra en pc få adgang til mac'en også ?

Yes, det kan du. Du kan via DAVE lave shares på mac'en

/thomas

Fra : Zorilla

Dato : 19-10-01 11:41

Tak for hjælpen. Det ser ud til at man ikke kommer udenom DAVE. Jeg vil
kaste mig over installationen.

Peter

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-10-01 10:43

> [...]

> programmer til dette også?
>
> Jeg håber der er et klogt hoved der kan hjælpe.

Slå WEB-deling til på både PC og Mac og ftp frem og tilbage!

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk