/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ændre nålehøjde i babygixxer
Fra : Allan Bojesen


Dato : 17-10-01 13:42

Er der en behjertet/vidende person der kan forklare hvordan nålen
hæves/sænkes i karburatorerne på en babygixxer. Jeg kan ikke (uden at
ødelægge) skille gasspjældet ad for komme til nålen. Jeg tør ikke tage for
hårdt ved sådant noget plastik***. Karburatorerne er Mikuni BSW27.

Allan Bojesen



 
 
Jon Larsen (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 17-10-01 17:54


"Allan Bojesen" <allan@bojesen.com> wrote in message
news:3bcd7d1c$0$274$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der en behjertet/vidende person der kan forklare hvordan nålen
> hæves/sænkes i karburatorerne på en babygixxer. Jeg kan ikke (uden at
> ødelægge) skille gasspjældet ad for komme til nålen. Jeg tør ikke tage for
> hårdt ved sådant noget plastik***. Karburatorerne er Mikuni BSW27.
>
> Allan Bojesen
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det er min erfaring ( uden dog at være sikker på at det er rigtigt ) at hvis
man samtidig med at man trækker i plastic-dimsen trækker nedad i nålen, så
skilles det lettere ad.


--
MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250



Jes Vestervang (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-10-01 21:16

Jon Larsen wrote:

> Det er min erfaring ( uden dog at være sikker på at det er rigtigt ) at
> hvis man samtidig med at man trækker i plastic-dimsen trækker nedad i
> nålen, så skilles det lettere ad.
>
Det samme her

Er der da problemer med gixxeren, Allan?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Allan Bojesen (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 17-10-01 20:44


> Er der da problemer med gixxeren, Allan?

Neej da Den kører bare med for fed blanding i den nedre ende.
Tændrørerne er lidt sorte og den "gurgler" lidt ved 4-6000 omdr. og jævn
fart. Jeg har udskiftet tændrørerne til nogle et nummer varmere, og det
hjalp lidt på farven men ikke "gugleriet". Membranerne ser tiptop ud og den
kører også upåklageligt i det høje område. Jeg har luret lidt på det med at
race en tur op ad motorvjen og slukke med dødmandsknappen og så checke
tændrørne. Men det er så gu da noget bøvlet når tanken skal af også. Det er
da lidt mere fikst på min egen gl. Honda

Allan Bojesen



Tommy Fer (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 17-10-01 20:59


"Allan Bojesen" <allan@bojesen.com> wrote in message
news:3bcde019$0$42073$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Er der da problemer med gixxeren, Allan?
>
> Neej da Den kører bare med for fed blanding i den nedre ende.
> Tændrørerne er lidt sorte og den "gurgler" lidt ved 4-6000 omdr. og jævn
> fart. Jeg har udskiftet tændrørerne til nogle et nummer varmere, og det
> hjalp lidt på farven men ikke "gugleriet". Membranerne ser tiptop ud og
den
> kører også upåklageligt i det høje område. Jeg har luret lidt på det med
at
> race en tur op ad motorvjen og slukke med dødmandsknappen og så checke
> tændrørne. Men det er så gu da noget bøvlet når tanken skal af også. Det
er
> da lidt mere fikst på min egen gl. Honda
>
> Allan Bojesen

min gixxer gør nøjagtigt det samme... men har nu bare beslutte mig at min
model slet ikke høre hjemme under 6 K omdrejninger.. men hvis du har held
med det, så sig til!!!

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250



Allan Bojesen (22-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 22-10-01 22:53


> > Neej da Den kører bare med for fed blanding i den nedre ende.
> > Tændrørerne er lidt sorte og den "gurgler" lidt ved 4-6000 omdr. og jævn
> > fart. Jeg har udskiftet tændrørerne til nogle et nummer varmere, og det
> > hjalp lidt på farven men ikke "gugleriet".

> min gixxer gør nøjagtigt det samme... men har nu bare beslutte mig at min
> model slet ikke høre hjemme under 6 K omdrejninger..

Nu er der lige det at Vibeke først lige har fået kørekort, og nok ikke kører
gixxeren så frisk som den måske bør (synes det er synd at hendes fine mc
skal hyle af sted med 10.000 -15.000 omdr.

> men hvis du har held med det, så sig til!!!

Til!!! Jeg hyggede mig lidt med gixxeren her i weekenden og fik skilt
karburatorerne samt gasspjældet ad. Nålene blev sænket et hak og
luftblandeskruerne blev sat ens med 2 omdr. ud. Efterfølgende checkede jeg
lige synkroniseringen, og den var til ug
Og det virkede bare Gurgleriet er praktisk talt væk og den trækker
væsentligt bedre i området fra 3.000 til 7.000 omdr. Farven på tændrøret
blev også bedre, men er stadig noget mørkt.
Der skal hygges noget mere og prøves nogle flere kombinationer af
indstillinger. Men man føler sig unægtelig lidt nøgen når man ikke har en
Haynes eller Clymer at kigge i.

Allan Bojesen




Armand (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-10-01 17:58


Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en
news:3bd495d6$0$760$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Nålene blev sænket et hak og luftblandeskruerne blev sat ens med 2
> omdr. ud.

Hvis luftskruerne blot skulle stå ensartet, var der vel ikke behov for
dem :-/
Luftskruerne har en grundindstilling hvor man kan være sikker på at
motoren kan starte, hvorefter man kan justere hver karburators luftskrue
ind/ud til det punkt hvor motoren kører bedst/med højest tomgang!!!
Efterfølgende efterjusteres med ¼ omg. ind!

--
Armand.



Allan Bojesen (23-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 23-10-01 20:45


> Hvis luftskruerne blot skulle stå ensartet, var der vel ikke behov for
> dem :-/
> Luftskruerne har en grundindstilling hvor man kan være sikker på at
> motoren kan starte, hvorefter man kan justere hver karburators luftskrue
> ind/ud til det punkt hvor motoren kører bedst/med højest tomgang!!!
> Efterfølgende efterjusteres med ¼ omg. ind!

Hvor får du det fra Armand
Jeg var ikke klar over at de skulle justeres på den måde. Jeg troede at de
blev indstillet i forbindelse med CO-måling, men stadig stillet ens da der
sædvanligvis bliver målt på den samlede udstødning.
Men tak for de vise ord. Det skal afprøves i weekenden
Foregår det så ved at starte med at finde den højeste tomgang på ex.
cylinder 1, skrue tomgangen ned, finde højeste tomgang på cylinder 2 og så
fremdeles?
Btw. Hvad er en billig løsning til at måle omdrejningerne på sådan en
fætter. Den originale omdrejningstæller starter først ved 3000, og tomgangen
skal "helt ned" på 1700?

Allan Bojesen




Armand (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-10-01 01:08


Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en
news:3bd5c93d$0$739$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Luftskruerne har en grundindstilling hvorudfra man kan justere hver
> > karburators luftskrue ind/ud til det punkt hvor motoren kører
> > bedst/med højest tomgang!!!
> Jeg var ikke klar over at de skulle justeres på den måde. Jeg troede
> at de blev indstillet i forbindelse med CO-måling,

Hvilket også ville være det ultimative!
Jeg har fornyligt haft en korrespondance med en ka'l der var utilfreds
med
tomgangen på hans XS650: Selv efter at være trimmet på luftskruerne ved
mekanikeren gik den for ham utilfredstillende. Først efter en kollega
med forstand derpå jog en CO-tester i udstødningerne kunne årsagen
tydeligt ses: den ene cylinder fik tre gange så meget bensin
Efter at have udlignet denne skævhed, kom den til at gå super !

> Men tak for de vise ord. Det skal afprøves i weekenden
> Foregår det så ved at starte med at finde den højeste tomgang på ex.
> cylinder 1, skrue tomgangen ned, finde højeste tomgang på cylinder 2
> og så fremdeles?

Så fremdeles???
Er der ikke kun to karbunader, og dermed kun to luftskruer på
babygixxeren??

Men ellers er det korrekt beskrevet!
Husk dog at den skal være driftsvarm og derved uden (evt.
hængende?) choker, og slutteligt have ¼ omdr. ind!

--
Armand.






Allan Bojesen (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 24-10-01 18:42


> Er der ikke kun to karbunader, og dermed kun to luftskruer på
> babygixxeren??

Jow, men de er dobbelte Dvs. fælles svømmehus (og membran) men ellers er
der 4 stk. af alt det andet. Jeg føler mig helt hensat til de glade Alfa
dage med 2 dobbelte Dellorto.

Allan Bojesen

Btw. Er der noget nyt om frigivelsen af juleøllen



Jes Vestervang (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-10-01 22:15

Allan Bojesen wrote:

>
>> Er der ikke kun to karbunader, og dermed kun to luftskruer på
>> babygixxeren??
>
> Jow, men de er dobbelte Dvs. fælles svømmehus (og membran) men ellers
> er der 4 stk. af alt det andet. Jeg føler mig helt hensat til de glade
> Alfa dage med 2 dobbelte Dellorto.
>
> Allan Bojesen
>
> Btw. Er der noget nyt om frigivelsen af juleøllen
>
Ohh Er der holder Armand og mc-chaufførerne j-day for dfm igen?
Jeg var der jo ikke sidste år og det vil jeg da gerne rette op på

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-10-01 22:16


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:51b7r9.am.ln@127.0.0.1...
> >
> > Btw. Er der noget nyt om frigivelsen af juleøllen
> Ohh Er der holder Armand og mc-chaufførerne j-day for dfm igen?

> Jeg var der jo ikke sidste år og det vil jeg da gerne rette op på

JO, jo,jo,jo - Selvfølgelig skal en sådan anledning udnyttes!

Stup har lige netop sluppet trolden ud: Det skulle være den første
lørdag
i november!
Jeg verificerer lige datoen (gør det evt. for dig/jer selv), og
bekendtgør derefter begivenheden i et indlæg med "J-dag" i subj.

--
Armand.





Jes Vestervang (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-10-01 01:38

Armand wrote:

>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> news:51b7r9.am.ln@127.0.0.1...
>> >
>> > Btw. Er der noget nyt om frigivelsen af juleøllen
>> Ohh Er der holder Armand og mc-chaufførerne j-day for dfm igen?
>
>> Jeg var der jo ikke sidste år og det vil jeg da gerne rette op på
>
> JO, jo,jo,jo - Selvfølgelig skal en sådan anledning udnyttes!
>
> Stup har lige netop sluppet trolden ud: Det skulle være den første
> lørdag
> i november!
> Jeg verificerer lige datoen (gør det evt. for dig/jer selv), og
> bekendtgør derefter begivenheden i et indlæg med "J-dag" i subj.
>
Opfattet!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-10-01 21:56


Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en
news:3bd6fe0d$0$763$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Er der ikke kun to karbunader, og dermed kun to luftskruer på
> > babygixxeren??
> Jow, men de er dobbelte Dvs. fælles svømmehus (og membran) men
> ellers er der 4 stk. af alt det andet.

OK
Taget ad notam!

--
Armand.



Jes Vestervang (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-10-01 21:31

Allan Bojesen wrote:
................................
> luftblandeskruerne blev sat ens med 2 omdr. ud.
......................
Hvor er det lige at luftblandeskruerne sidder på karbunaderne? ...det burde
jeg vist at vide, men gør det åbenbart ikke :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Allan Bojesen (24-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 24-10-01 21:28


> Hvor er det lige at luftblandeskruerne sidder på karbunaderne? ...det
burde
> jeg vist at vide, men gør det åbenbart ikke :-/

De vender op ad og sidder forsænket i huller ind mod cylinderne i samme plan
som membranerne, men selvfølgelig uden for låget. Du skal være lidt
forsigtig når du skruer dem ud. De kan godt gå noget stramt, men ved at
skrue dem lidt ud og lidt ind og så fremdeles fås de fint ud.
Jeg har lige fundet et "exploded view" af karburatoren, den er udmærket at
få forstand af. Jeg prøver at ligge den ind på dk.binaer.motor snarest.

Allan Bojesen



Jes Vestervang (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-10-01 21:33

Allan Bojesen wrote:

>
>> Hvor er det lige at luftblandeskruerne sidder på karbunaderne? ...det
> burde
>> jeg vist at vide, men gør det åbenbart ikke :-/
>
> De vender op ad og sidder forsænket i huller ind mod cylinderne i samme
> plan som membranerne, men selvfølgelig uden for låget. Du skal være lidt
> forsigtig når du skruer dem ud. De kan godt gå noget stramt, men ved at
> skrue dem lidt ud og lidt ind og så fremdeles fås de fint ud.
>
Ok, tak for hjælpen

> Jeg har lige fundet et "exploded view" af karburatoren, den er udmærket at
> få forstand af. Jeg prøver at ligge den ind på dk.binaer.motor snarest.
>
Det glæder jeg mig til Må man spørge hvor du har det fra?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Allan Bojesen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 25-10-01 21:59


> > Jeg har lige fundet et "exploded view" af karburatoren, den er udmærket
at
> > få forstand af. Jeg prøver at ligge den ind på dk.binaer.motor snarest.
> >
> Det glæder jeg mig til Må man spørge hvor du har det fra?

Fra en manual til GSX250F jeg lige faldt over på nettet Men jeg har lidt
problemer med at hive en enkelt side ud som en fil, af .pdf-formatet? Jeg
kunne selvfølgelig sende hele manualen, men 27MB er nok lige i overkanten.

Allan Bojesen




Jes Vestervang (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-10-01 00:18

Allan Bojesen wrote:

>
>> > Jeg har lige fundet et "exploded view" af karburatoren, den er udmærket
> at
>> > få forstand af. Jeg prøver at ligge den ind på dk.binaer.motor snarest.
>> >
>> Det glæder jeg mig til Må man spørge hvor du har det fra?
>
> Fra en manual til GSX250F jeg lige faldt over på nettet Men jeg har
> lidt problemer med at hive en enkelt side ud som en fil, af .pdf-formatet?
> Jeg kunne selvfølgelig sende hele manualen, men 27MB er nok lige i
> overkanten.
>
Hvor fandt du den? Link, link, link!!!!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Allan Bojesen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 25-10-01 22:24


> Hvor fandt du den? Link, link, link!!!!

Øhhh sorry, det er fra en GS250F men her er linket.

http://au.y42.briefcase.yahoo.com/bc/suzukimanual/lst?.dir=/My+Documents&.vi
ew=l&.src=bc

Allan Bojesen



Jes Vestervang (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-10-01 01:00

Allan Bojesen wrote:

>
>> Hvor fandt du den? Link, link, link!!!!
>
> Øhhh sorry, det er fra en GS250F men her er linket.
>
>
http://au.y42.briefcase.yahoo.com/bc/suzukimanual/lst?.dir=/My+Documents&.vi
> ew=l&.src=bc
>
Taak!!!!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Allan Bojesen (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 26-10-01 06:49


> Taak!!!!

Your welcome

Btw. Jeg har instruktionsbogen til GSX250F, men smidt linket væk. Den ligner
gixxeren meget og billederne er væsentligt bedre end i den til Gixxeren du
har liggende. Hvis du er interesseret kan jeg sende den til dig pr. email,
fylder knap 3 MB.

Allan Bojesen



Jes Vestervang (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-10-01 18:42

Allan Bojesen wrote:

>
>> Taak!!!!
>
> Your welcome
>
> Btw. Jeg har instruktionsbogen til GSX250F, men smidt linket væk. Den
> ligner gixxeren meget og billederne er væsentligt bedre end i den til
> Gixxeren du har liggende. Hvis du er interesseret kan jeg sende den til
> dig pr. email, fylder knap 3 MB.
>
Jotak jesvj2@mailme.dk

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-10-01 23:42


Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en
news:3bd88383$0$242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Hvor fandt du den? Link, link, link!!!!
>
> Øhhh sorry, det er fra en GS250F men her er linket..........

GSX 400 Impulse bruger også samme dobbeltkarburatorer!!

--
Armand.




Jon Larsen (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 18-10-01 12:14

>
> Er der da problemer med gixxeren, Allan?
> --
> mvh Jes Vestervang
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Lagde i øvrigt mærke til, at i går da det var koldt om morgen, kørte
modellen markant bedre end når den er varm og det er varmt i vejret ( det
med varmen i vejret skal tages med forbehold
Lige så snart den er varm, mister den hk'er igen ??????
Jeg er lost.... og har endnu ikke fået taget mig sammen til at ringe til
Carsten Midtfyn.


--
MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250





Armand (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-10-01 16:16


Jon Larsen <jon.larsen@image.dk> skrev i en
news:vWxz7.2439$YP6.303364@news000.worldonline.dk...
> >
> Lagde i øvrigt mærke til, at i går da det var koldt om morgen, kørte
> modellen markant bedre end når den er varm og det er varmt i vejret
> Lige så snart den er varm, mister den hk'er igen ??????

Kølige morgener er ofte forbundet med stort fugtindhold i luften.
Luft udvider sig op til 700 gange ved forbrænding, hvor faste stoffer
(læs: vand!) udvider sig op til 7000 gange! Højere vandindhold
medfører derved en højere ekspansion under forbrænding, hvilket
svarer til en højere kompression!

Vandindhold i luften medfører yderligere en større fordampnings-kulde i
fartvinden hvilket igen gavner såvel den indre (gasblandingen), som ydre
(radiatoren/køleribber) køling af cylinderen!

Men Carsten er jo nok den mest kvalificerede at tale med derom - Du ved:
Ting laver ikke sig selv af at blive nævnt i en nyhedsgruppe!

--
Armand.





Jes Vestervang (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-10-01 19:17

Jon Larsen wrote:

>>
>> Er der da problemer med gixxeren, Allan?
>> --
>> mvh Jes Vestervang
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Lagde i øvrigt mærke til, at i går da det var koldt om morgen, kørte
> modellen markant bedre end når den er varm og det er varmt i vejret ( det
> med varmen i vejret skal tages med forbehold
> Lige så snart den er varm, mister den hk'er igen ??????
> Jeg er lost.... og har endnu ikke fået taget mig sammen til at ringe til
> Carsten Midtfyn.
>
Ja, her de sidste par dage kører min næsten perfekt. Den er lidt sej at få
op på omkring 135, men så når den når 15500 rpm flyver hele vejen op til
160 (opret siddende) i en vældig fart Det skifter ldit med hvor godt
den kører, men på den sidste tankfuld (hvor den generelt har godt rimeligt
godt det meste af tiden) har den kørt 17,5 km/l, hvor den jo normalt kun
kører 12 - med nøjagtig samme kørestil :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 - skizo

Allan Bojesen (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 17-10-01 20:46


> Det er min erfaring ( uden dog at være sikker på at det er rigtigt ) at
hvis
> man samtidig med at man trækker i plastic-dimsen trækker nedad i nålen, så
> skilles det lettere ad.

Hmm. Det må prøves i weekenden. Takker for svaret.

Allan Bojesen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste