Tyverisikring
Fra : bwl

Dato : 17-10-01 05:38

Hey NG

Ville bare lige dele mine forundringer med jer og høre jeres besyv!

Da jeg i tidernes morgen købte min mc, sad der monteret et universalwrack på
maskinen med en opboks på. På siden hang der 2 ABUlåse. De der bøjlelåse
tror jeg de hedder. de er ca 30 cm lange og er vidst beregnet til at sætte
igennem hjulet. Der var ingen nøgler med til låsene, så universalwracket
blev bare afmonteret og jeg tænkte ikke mere over det.

Da jg så stod og skulle bruge det, måtte jeg jo ha låsene af. Det klarede en
stor boltsaks!. Og så er det lige at jeg undrer mig. Kan det virklig passe
at man kan klippe sådan nogle låse over. ?????????. JEg ville da ikke føle
mig særlig tryk over at låse min cykel hvis låsen bare kan klippes af?`??.
Jeg vil da mene at så kan de fleste låse klippes af.
Jeg ved godt at hvis tyvene vil ha den så skal de nok få den, men jeg havde
dog regnet med lidt mere gods i låsen.OG skulle ABU ikke være noget af det
bedste???.

Det skal lige siges at det var en stor "saks" jeg brugte...... men
alligevel???

Brian W.
" som stadig undre sig over det."

Honda Bold´Or
Hiace-busa

Brian.W@mail1.stofanet.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 17-10-01 09:20

der er meget stor forskel på de låse abus laver....nogle til trædecykler er
optimere på vægten...og de kan sikkert klares med en stor boltsaks.

dem der bliver lavet til mc, er derimod enten optimeret mod sikkerhed eller
brugervenlighed, en god bøjlelås til mc koster nemt 1500kr dem nægter jeg at
tro du kan klippe over !

en god kæde koster fra 1700 kr og op alt efter længde .... den jeg har
skriver abus at man ikek kan klippe, fryse og saver over. men der er intet
der holder til f.eks en vinkelsliber(og tålmodighed) eller en hydraulisk
donkraft(som er krafigere en hvad kæden er specificeret til....samt de skal
have et sted at placere den så den ikek skader mc, mere end de stadig kan
trille væk med den.

en skivebremse lås....tjaa den kan fjernes ved at slå med en hammer på
skiven så flækker det sprøde metal nemt og låsen kan fjernes...eller man kan
bare løsne de 6 umbrako skuer og så sætte skiven med et par strips på armen.
den skal kun bruges til at skræmme den simple tyv væk, mens du er inde hos
købmanden

en bøjlelås igennem forhjulet kræver at de skal enten fjerne forhjulet eller
klippe / vride låsen over, jo kortere bøje jo bedre...den skal dog være så
stor at kørsel er umuligt.

kæde er det bedste, hvis den ikke ligger på jorden hvor der bare kan hamres
på et led indtil det giver sig....spænd den igennem baghjulet og op omkring
sadlen...så bliver det svært at få den til at ligge stille og at bruge en
vinkelsliber på den, der kan ikek hamres da kæden bare vil flagre, og en
donkraft vil ødelægge mc'en førend kæden giver sig.

hvis der er mulighed for at spænde kæden fast til et fast objekt. f.eks
lygtepæl, så er det bedst at kæde komemr igennem stellet , og bliver
monteret så højt oppe på lygtepælen som muligt....så kan tyven ikke side bag
cyklen og arbejde på den og kæden kan ikke holdes fast mod jorden.

alle låse er et sprøgsmål om at tvinge tyven til at spendere tid på din
cykel....eller om han skal tage den ved siden af....også et sprøgsmål hvis
du holder på gaden om han kan få mere end et par minutter ved cyklen før der
kommer nogen forbi....

fjern cdi boksen den er individuel for hver mc model (næsten)...så kan de
ikke starte cyklen og boksen fylder ikke mere end en 20 pak cigaretter.

alarmer har folk vænnet sig til.....så de er hvis kun gode hvis du selv er i
nærheden og kan høre den.

startspærre er langt bedre men kun hvis den er modteret således at tyven
ikke kan komme til den.

der er sikekr mange flere ting man kan gøre men u gider jeg ikek skrive mere

Lasse
CBR1000f & Karin & RS125 og Jordanker

Fra : bwl

Dato : 17-10-01 15:18

<lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fjern cdi boksen den er individuel for hver mc model (næsten)...så kan de
> ikke starte cyklen og boksen fylder ikke mere end en 20 pak cigaretter.

HVad er CDI boksen??????

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-10-01 21:24

bwl wrote:

> <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> fjern cdi boksen den er individuel for hver mc model (næsten)...så kan de
>
> HVad er CDI boksen??????

Boksen hvori tændingselektronikken sidder (og det er jo (surpise :) kun på
modeller med elektronisk tænding man finder sådan en
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-10-01 17:13

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
eller
> brugervenlighed, en god bøjlelås til mc koster nemt 1500kr dem nægter jeg

Min 12mm hærdede Kryptonie med plasticovertræk kunne sagtens klippes over,
og den var ikke just billig.
Det kostede en Harley.

Rittig

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 17-10-01 21:46

"> Min 12mm hærdede Kryptonie med plasticovertræk kunne sagtens klippes
over,
> og den var ikke just billig.
> Det kostede en Harley.
>
> Rittig

Var det modellen der er udformet som en bøjle (high-crime).. Den skulle
nemlig kunne holde til et tryk på 4 ton og på mit garantibevis fra
kryptonite står der at hvis man fremvise en brudt lås og MC er nappet -- ja
så giver de en ny !!

Så 100000 kr spørgsmålet er så:

Fik du en ny MC af dem ??

MVH
Nikolaj

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-10-01 23:06

"Nikolaj B. Kjeldsen" <ask@me.plz> skrev i en meddelelse

> [...]
> nemlig kunne holde til et tryk på 4 ton og på mit garantibevis fra
> kryptonite står der at hvis man fremvise en brudt lås og MC er nappet --

Ja, det var den.
Der så ikke ud til at have været besvær med det, det lignede et enkelt rent
klip.
Jeg brugte ikke garantien, var egentlig skide ligeglad med låsen, og
motorcyklen dukkede ikke op igen.

Rittig

Fra : Christian Raaby

Dato : 18-10-01 11:19

> [...]
> nemlig kunne holde til et tryk på 4 ton og på mit garantibevis fra
> kryptonite står der at hvis man fremvise en brudt lås og MC er nappet --

Ny lås eller ny MC???

Det ville være en garanti man kunne bruge til noget!

Christian
TL1000S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-10-01 19:20

Nikolaj B. Kjeldsen wrote:

> [...]
> over,

> Var det modellen der er udformet som en bøjle (high-crime).. Den skulle

På hvor stort et areal? Uden den oplysning kan den jo lige så godt være
lavet af vingummi :-/