/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Overclocking?
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 17-10-01 03:17

Hej

Et par konkrete spørgsmål om overclocking af nogle Mac'er....

PM 7200/90 (601)
Jeg har set en spec på det, men der er delte meninger. Nogle siger kun
til 100mhz, mens andre siger helt op til 120mhz uden problemer. En
enkelt hævdede han havde sat sin op til 132mhz, og at det kørte fint, -
meeen det tvivler jeg faktisk lidt på...

PM 7600/120 (603e, men med PM 7500 bundkort)
Samme specs siger 132mhz, mens andre siger helt op til 150mhz
hhv.166mhz. - Jeg går ud fra, at de 166mhz så er med det originale 7600
bundkort.

PowerMac G3/233 (750)
- Igen samme specs siger, at man max må overclocke den til 266mhz for at
undgå problemer. Men svjh. er der nogle her i gruppen, der har
overclocket op til 292mhz.

Hvad vil være rimeligt for de tre maskiner?

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



 
 
Thomas von Hassel (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-10-01 17:31

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej
>
> Et par konkrete spørgsmål om overclocking af nogle Mac'er....

hvorfor overklocke ? ..i min erfaring giver det minimal, næsten
umålelige hastigehdforbedringer.

/thomas

Johnny louis (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Johnny louis


Dato : 17-10-01 18:20

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Hej
> >
> > Et par konkrete spørgsmål om overclocking af nogle Mac'er....
>
> hvorfor overklocke ? ..i min erfaring giver det minimal, næsten
> umålelige hastigehdforbedringer.
>
> /thomas

Nu har du før været inde på hvad der er vås og dit svar her er
ihvertfald noget vås, hvilke maskiner har du haft erfaring med at
overclocke ?

--
Med venlig hilsen
Johnny Louis


Thomas von Hassel (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-10-01 18:42

Johnny louis <bendataFJERN@DETTEpostman.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:
>
> > Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
> >
> > > Hej
> > >
> > > Et par konkrete spørgsmål om overclocking af nogle Mac'er....
> >
> > hvorfor overklocke ? ..i min erfaring giver det minimal, næsten
> > umålelige hastigehdforbedringer.
> >
> > /thomas
>
> Nu har du før været inde på hvad der er vås og dit svar her er
> ihvertfald noget vås, hvilke maskiner har du haft erfaring med at
> overclocke ?

Heh, jeg har haft overclocket en G3/266 til 300 og det gav sku kun noget
i benchmarks (lidt, meget lidt)..og slet ingen mærkbar forskel i daglig
brug. (lige bortset fra, og dette er helt udkumenteret, flere bomber)

/thomas

Johnny louis (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Johnny louis


Dato : 17-10-01 19:41

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> Heh, jeg har haft overclocket en G3/266 til 300 og det gav sku kun noget
> i benchmarks (lidt, meget lidt)..og slet ingen mærkbar forskel i daglig
> brug. (lige bortset fra, og dette er helt udkumenteret, flere bomber)

Det er sjovt nok at det lige er den computer du nævner for den er vi
flere der har overclocket med et fint resutat.
Der er også det specielle ved det at på det tidspunkt var der flere
programmer der krævede 300 MHZ for overhovedet at kunne starte op.

--
Med Venlig Hilsen
Johnny Louis



Thomas von Hassel (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-10-01 20:20

Johnny louis <bendataFJERN@DETTEpostman.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:
>
> > Heh, jeg har haft overclocket en G3/266 til 300 og det gav sku kun noget
> > i benchmarks (lidt, meget lidt)..og slet ingen mærkbar forskel i daglig
> > brug. (lige bortset fra, og dette er helt udkumenteret, flere bomber)
>
> Det er sjovt nok at det lige er den computer du nævner for den er vi
> flere der har overclocket med et fint resutat.
> Der er også det specielle ved det at på det tidspunkt var der flere
> programmer der krævede 300 MHZ for overhovedet at kunne starte op.

hm, underligt, der er også en chance for at jeg har været en klaphat til
at lave indgrebet ;)

/thomas

Z (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Z


Dato : 17-10-01 23:15

>
> Det er sjovt nok at det lige er den computer du nævner for den er vi
> flere der har overclocket med et fint resutat.
> Der er også det specielle ved det at på det tidspunkt var der flere
> programmer der krævede 300 MHZ for overhovedet at kunne starte op.

Hem - xkjuseme...

Hvor kan man finde brugsanvisninger til sådanne et indgreb?

Min og AudioMedia III kunne godt trænge til en anelse mere.

VH
Michael



Nicolai Brandt (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai Brandt


Dato : 18-10-01 00:08

Z <diggler_6@hotmail.com> wrote:

> >
> > Det er sjovt nok at det lige er den computer du nævner for den er vi
> > flere der har overclocket med et fint resutat.
> > Der er også det specielle ved det at på det tidspunkt var der flere
> > programmer der krævede 300 MHZ for overhovedet at kunne starte op.
>
> Hem - xkjuseme...
>
> Hvor kan man finde brugsanvisninger til sådanne et indgreb?
>
> Min og AudioMedia III kunne godt trænge til en anelse mere.

Det er godt nok 11 dage siden jeg fik følgende lækre vejledningslink

<http://www.macinfo.de>
<http://www.macinfo.de/tuning/tuning-g3.html>
<http://www.macinfo.de/tuning/tuning-g3bench.html>

Se iøvrigt Jesper Møller-Finks indlæg:
Message-ID: <1f0vfbc.t9bkfdr51cn4N%jmfink@mac.com>

Jeg har dog ikke selv haft tid til at skille dyret ad endnu, så hvor
meget der er at hente det ved jeg ikke.

--
MVH Nicolai Brandt

Under 1 minut er mere end 2 minutter. K-E. Roldborg

Z (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Z


Dato : 18-10-01 00:31

Mange tak

Hilsen
Michael

"Nicolai Brandt" <nicstone@mac.com> skrev i en meddelelse
news:1f1g81u.bf4g1d1pzy9sjN%nicstone@mac.com...
> Z <diggler_6@hotmail.com> wrote:
>
> > >
> > > Det er sjovt nok at det lige er den computer du nævner for den er vi
> > > flere der har overclocket med et fint resutat.
> > > Der er også det specielle ved det at på det tidspunkt var der flere
> > > programmer der krævede 300 MHZ for overhovedet at kunne starte op.
> >
> > Hem - xkjuseme...
> >
> > Hvor kan man finde brugsanvisninger til sådanne et indgreb?
> >
> > Min og AudioMedia III kunne godt trænge til en anelse mere.
>
> Det er godt nok 11 dage siden jeg fik følgende lækre vejledningslink
>
> <http://www.macinfo.de>
> <http://www.macinfo.de/tuning/tuning-g3.html>
> <http://www.macinfo.de/tuning/tuning-g3bench.html>
>
> Se iøvrigt Jesper Møller-Finks indlæg:
> Message-ID: <1f0vfbc.t9bkfdr51cn4N%jmfink@mac.com>
>
> Jeg har dog ikke selv haft tid til at skille dyret ad endnu, så hvor
> meget der er at hente det ved jeg ikke.
>
> --
> MVH Nicolai Brandt
>
> Under 1 minut er mere end 2 minutter. K-E. Roldborg



Erik Richard Sørense~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 18-10-01 01:21

Hej Johnny

266'eren kom i et par varianter.... Og den ene med indbygget zip drev _var_
en 'bombemaskine'! - Det er nok også den eneste af de beige G3'er, der rigtig
har været problemer med. Det var bl.a. det faktum, der i sin tid afholdt mig
fra at købe 266'eren med zip, og da jeg så fik et godt tilbud på 233'eren i
stedet for, så valgte jeg den.

Så det kan jo være den 266 model, Thomas mener...

Johnny louis wrote:

> Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:
>
> > Heh, jeg har haft overclocket en G3/266 til 300 og det gav sku kun noget
> > i benchmarks (lidt, meget lidt)..og slet ingen mærkbar forskel i daglig
> > brug. (lige bortset fra, og dette er helt udkumenteret, flere bomber)
>
> Det er sjovt nok at det lige er den computer du nævner for den er vi
> flere der har overclocket med et fint resutat.
> Der er også det specielle ved det at på det tidspunkt var der flere
> programmer der krævede 300 MHZ for overhovedet at kunne starte op.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 18-10-01 01:57

On 18/10/01 2:20, in article 3BCE2000.CED4A252@mail1.stofanet.dk, "Erik
Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> 266'eren kom i et par varianter.... Og den ene med indbygget zip drev _var_
> en 'bombemaskine'! - Det er nok også den eneste af de beige G3'er, der rigtig
> har været problemer med.

Hvordan er det lige den adskiller sig fra de øvrige G3'ere? Bundkortet er
100% identisk, og det samme gælder de øvrige komponenter bortset fra at
personality kortet har et A/V modul ud over det almindelige lydkort.


Jesper (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 18-10-01 09:52

Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:

> On 18/10/01 2:20, in article 3BCE2000.CED4A252@mail1.stofanet.dk, "Erik
> Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > 266'eren kom i et par varianter.... Og den ene med indbygget zip drev
> > _var_ en 'bombemaskine'! - Det er nok også den eneste af de beige G3'er,
> > der rigtig har været problemer med.
>
> Hvordan er det lige den adskiller sig fra de øvrige G3'ere? Bundkortet er
> 100% identisk, og det samme gælder de øvrige komponenter bortset fra at
> personality kortet har et A/V modul ud over det almindelige lydkort.

Ja - jeg ved nu heller ikke?! Jeg sidder med en G3/266 oc til 300. Den
har ZIP-drev (eller nu har jeg taget det ud for at få plads til en
ekstra UW disk) - men jeg har ALDRIG!!! (knock on wood) haft problemer
med den. Jeg fatter bestemt ikke logikken i at den skulle være dårligere
end de andre - men jeg er til gengæld også ret fatsvag til tider...

....gad vide hvor slige rygter kommer fra?

--
mvh Jesper

Erik Richard Sørense~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 18-10-01 22:54

Hej Jesper & Morten

Helt så 'slige rygter' er det nu heller ikke. Men det var kun de to første
serier af modellen med zipdrev, der havde problemer. Det var noget med, at CD
drevet og zipdrevet ikke ville fungere samtidig pga. en for dårlig kabelføring
+ et forkert firmware til CD drevet. Det blev ihvertfald rettet uden videre fra
Apple. Og der ligger også et eller andet sted en firmware patch til formålet.
Og mht. det interne kabel, nåede de at få det skiftet på de fleste, inden de
kom i handelen, men der kom nogle stykker ud af dem.

Jesper wrote:

> > > 266'eren kom i et par varianter.... Og den ene med indbygget zip drev
> > > _var_ en 'bombemaskine'! - Det er nok også den eneste af de beige G3'er,
> > > der rigtig har været problemer med.
> >
> > Hvordan er det lige den adskiller sig fra de øvrige G3'ere? Bundkortet er
> > 100% identisk, og det samme gælder de øvrige komponenter bortset fra at
> > personality kortet har et A/V modul ud over det almindelige lydkort.
>
> Ja - jeg ved nu heller ikke?! Jeg sidder med en G3/266 oc til 300. Den
> har ZIP-drev (eller nu har jeg taget det ud for at få plads til en
> ekstra UW disk) - men jeg har ALDRIG!!! (knock on wood) haft problemer
> med den. Jeg fatter bestemt ikke logikken i at den skulle være dårligere
> end de andre - men jeg er til gengæld også ret fatsvag til tider...
>
> ...gad vide hvor slige rygter kommer fra?

mvh. Erik Richard
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 19-10-01 00:23

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Helt så 'slige rygter' er det nu heller ikke. Men det var kun de to første
> serier af modellen med zipdrev, der havde problemer. Det var noget med, at CD
> drevet og zipdrevet ikke ville fungere samtidig pga. en for dårlig kabelføring
> + et forkert firmware til CD drevet.

mht. den første serie (revA) må du have fået noget galt i halsen, da ZIP
drevet sidder påSCSI kæden og både HD og CD-ROM sidder påhver sin ATA
bus - dvs. dit udsagn er en gang vrøvl.

i den anden serie (revB) sidder ZIP drevet som slave på den anden ATA
bus sammen med CD-romdrevet, og jeg har _aldrig_ hørt problemer i den
henseende - Hvilket også ville være et særsym, da en ATA3 bus der ikke
kan køre ultra-dma ikke er kritisk mht til kabelføring.

det du kan have hørt er at en maskine eller to er sluppet gennem Apple
kvalitetskontrol uden at ATA kablet er sat i ZIP drevet.

mht tilfirware i CD-rom'en, kan jeg fortælle dig at samme CD-rom drev
med samme firware er anvendt i alle modeller fra samme periode - at der
lige netop skulle være problemer med CD-rom drevet i disse modeller er
en gang vås. du kunne lige så vel have få et drev med problematisk
firmware i en hvilken som helst anden G3 fra samme produktionserie.
i øvrigt kom firwaren rettelse hurtigt frem, så et evt problem kunne
løses.

alt i alt var det vist en endnu en let vind fra østjyske...

> Det blev ihvertfald rettet uden videre fra
> Apple. Og der ligger også et eller andet sted en firmware patch til formålet.
> Og mht. det interne kabel, nåede de at få det skiftet på de fleste, inden de
> kom i handelen, men der kom nogle stykker ud af dem.

tsk, tsk, tsk.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Erik Richard Sørense~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-10-01 04:54

- Ærlig talt Morten!

Jeg synes snart, du sku' tage og holde din kæft! - Jeg er så hamrende træt af, at
hver eneste gang, jeg skriver et eller andet, der ikke lige passer ind i din
såkaldte viden på området, så karakteriserer du det, jeg skriver som enten løgn,
vås eller vrøvl.

Jeg har stået og set, at de kabler er blevet skiftet på et værksted! - men det vil
du jo selvfølgelig også betvivle.!! - Og du har selvfølgelig heller aldrig hørt
noget om ordet 'interferens' og hvad det kan medføre - vel?

Og når jeg snakker om 'serier', så mener jeg _serier_ - produktionsserier og ikke
_revisioner_! - Jeg har fx. 2 PM 7200 stående her. De er fra hver deres _serie_ med
de er begge _revision 1_ modeller - altså fra august 1995. - Den ene en _Series
6xx_ og den anden en _Series 8xx_! - _Revision 2_ kom først i midten af september
1995!

- Og som jeg har sagt til dig en gang før. - Ta' da så for f.... at blive voksen og
indse, at der er andre, der véd mere end du gør!

mvh. Erik Richard

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> > Helt så 'slige rygter' er det nu heller ikke. Men det var kun de to første
> > serier af modellen med zipdrev, der havde problemer. Det var noget med, at CD
> > drevet og zipdrevet ikke ville fungere samtidig pga. en for dårlig kabelføring
> > + et forkert firmware til CD drevet.
>
> mht. den første serie (revA) må du have fået noget galt i halsen, da ZIP
> drevet sidder påSCSI kæden og både HD og CD-ROM sidder påhver sin ATA
> bus - dvs. dit udsagn er en gang vrøvl.
>
> i den anden serie (revB) sidder ZIP drevet som slave på den anden ATA
> bus sammen med CD-romdrevet, og jeg har _aldrig_ hørt problemer i den
> henseende - Hvilket også ville være et særsym, da en ATA3 bus der ikke
> kan køre ultra-dma ikke er kritisk mht til kabelføring.
>
> det du kan have hørt er at en maskine eller to er sluppet gennem Apple
> kvalitetskontrol uden at ATA kablet er sat i ZIP drevet.
>
> mht tilfirware i CD-rom'en, kan jeg fortælle dig at samme CD-rom drev
> med samme firware er anvendt i alle modeller fra samme periode - at der
> lige netop skulle være problemer med CD-rom drevet i disse modeller er
> en gang vås. du kunne lige så vel have få et drev med problematisk
> firmware i en hvilken som helst anden G3 fra samme produktionserie.
> i øvrigt kom firwaren rettelse hurtigt frem, så et evt problem kunne
> løses.
>
> alt i alt var det vist en endnu en let vind fra østjyske...
>
> > Det blev ihvertfald rettet uden videre fra
> > Apple. Og der ligger også et eller andet sted en firmware patch til formålet.
> > Og mht. det interne kabel, nåede de at få det skiftet på de fleste, inden de
> > kom i handelen, men der kom nogle stykker ud af dem.
>
> tsk, tsk, tsk.

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Thomas Tvegaard (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 18-10-01 20:09

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Johnny
>
> 266'eren kom i et par varianter.... Og den ene med indbygget zip drev _var_
> en 'bombemaskine'! - Det er nok også den eneste af de beige G3'er, der rigtig
> har været problemer med. Det var bl.a. det faktum, der i sin tid afholdt mig
> fra at købe 266'eren med zip, og da jeg så fik et godt tilbud på 233'eren i
> stedet for, så valgte jeg den.

Hva'be'hva? Jeg sidder med en 266/MT med indbygget Zip-drev (SCSI). Det
har altid kørt som den skulle. Hvis der har været fejl, har det sgu
været softwaren eller den, der sidder de berømte antal cm fra skærmen.

Men nu skilles vore vegne og en ny og yngre model får dens plads

--
Med venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Jesper (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 18-10-01 20:20

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Hej Johnny
> >
> > 266'eren kom i et par varianter.... Og den ene med indbygget zip drev
> > _var_ en 'bombemaskine'! - Det er nok også den eneste af de beige G3'er,
> > der rigtig har været problemer med. Det var bl.a. det faktum, der i sin
> > tid afholdt mig fra at købe 266'eren med zip, og da jeg så fik et godt
> > tilbud på 233'eren i stedet for, så valgte jeg den.
>
> Hva'be'hva? Jeg sidder med en 266/MT med indbygget Zip-drev (SCSI). Det
> har altid kørt som den skulle. Hvis der har været fejl, har det sgu
> været softwaren eller den, der sidder de berømte antal cm fra skærmen.

Ja - Fejl 40. Har hørt meget om den! :)

Men min G3/266 m. ZIP (faktisk uden nu...) har også altid kørt som den
skulle - også efter jeg har overclocket den til 300 MHz.
>
> Men nu skilles vore vegne og en ny og yngre model får dens plads

Nøj - en qs'er? Eller endnu bedre? :)

--
mvh Jesper

Thomas Tvegaard (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 19-10-01 21:50

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Nøj - en qs'er? Eller endnu bedre? :)

Yeeeees - en 733MHz med en masse RAM og en 17" fla'skærm

- og det er altså for mig "endnu bedre"

--
Med venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Jesper (20-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 20-10-01 10:58

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Jesper <jmfink@mac.com> wrote:
>
> > Nøj - en qs'er? Eller endnu bedre? :)
>
> Yeeeees - en 733MHz med en masse RAM og en 17" fla'skærm
>
> - og det er altså for mig "endnu bedre"

perfecto! Jeg nøjes med en iBook 600 combo ... :) (men den 17" fla'skærm
er nu feeeee'!!!)

--
mvh Jesper

Morten Reippuert Knu~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 18-10-01 22:03

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Men nu skilles vore vegne og en ny og yngre model får dens plads

det er jo altid godt, også i den anaolge del af verden

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Erik Richard Sørense~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-10-01 00:41

Hej Thomas

Se lige mit andet svar vedr. det samme.

Og sorry! - Jeg glemte den tilføjelse, at det kun gjalt for desktopversionen af
266.

Thomas Tvegaard wrote:

> > 266'eren kom i et par varianter.... Og den ene med indbygget zip drev _var_
> > en 'bombemaskine'! - Det er nok også den eneste af de beige G3'er, der rigtig
> > har været problemer med. Det var bl.a. det faktum, der i sin tid afholdt mig
> > fra at købe 266'eren med zip, og da jeg så fik et godt tilbud på 233'eren i
> > stedet for, så valgte jeg den.
>
> Hva'be'hva? Jeg sidder med en 266/MT med indbygget Zip-drev (SCSI). Det
> har altid kørt som den skulle. Hvis der har været fejl, har det sgu
> været softwaren eller den, der sidder de berømte antal cm fra skærmen.
>
> Men nu skilles vore vegne og en ny og yngre model får dens plads

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Erik Richard Sørense~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-10-01 05:03

Tja.....

Det er nu lidt 'sjovt'.... Jeg stillede 3 konkrete spørgsmål omkring 3 forskellige
computere, om hvorvidt / hvormeget jeg kunne overclocke _uden_ at få problemer.

- Og der er ikke kommet _et_eneste_ konkret antydning om noget som helst i den
retning.

Og hvad skal man så sige til det? - 'Crap!' er nok det mest dækkende udtryk...(-

mvh. Erik richard
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-10-01 05:59

In article <3BCFA5AC.30C76647@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> - Og der er ikke kommet et eneste konkret antydning om noget som helst i den
> retning.

Vist er der det.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-10-01 15:16

Hej Martin

?? - Hvor? - Hvis det er tilfældet, så er der svar, jeg ikke har fået ind, hverken
med 'news.stofanet.dk' eller 'news.sunsite.auc.dk'....

Og den eneste hentydning/oplysning, jeg har set, er, at et par stykker har
overclocket en 266'er til 300mhz, - og det var ikke den model, jeg spurgte om. (-

Martin Edlich wrote:

> > - Og der er ikke kommet et eneste konkret antydning om noget som helst i den
> > retning.
>
> Vist er der det.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 19-10-01 15:39

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Og den eneste hentydning/oplysning, jeg har set, er, at et par stykker har
> overclocket en 266'er til 300mhz, - og det var ikke den model, jeg spurgte
> om. (-

læs mellem linierne, læs xlr8yourmac eller lav en googlesøgning. både
233 og 266 kan nemt overclockes.

....linielængden!

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Jesper (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 19-10-01 08:56

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> - Og der er ikke kommet _et_eneste_ konkret antydning om noget som helst i den
> retning.

<1f1g81u.bf4g1d1pzy9sjN%nicstone@mac.com>

--
mvh Jesper

Franz Berliner (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Franz Berliner


Dato : 19-10-01 17:02

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Og sorry! - Jeg glemte den tilføjelse, at det kun gjalt for
> desktopversionen af 266.

Min primære arbejdsmaskine var i et lille års tid en desktop 266 m. zip.
Ingen problemer. Har brugt den til videoredigering, dtp, office,
lydredigering, encoding mv. Systemer fra 8.1 - 9.2.1

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Erik Richard Sørense~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 18-10-01 00:56

Hej Thomas

Ganske enkelt... - For at undgå at opgradere med andet hardware især i
de to 'gamle', for derved at kunne få dem til at reagere / arbejde lidt
bedre med OS 9.1.

Thomas von Hassel wrote:

> > Et par konkrete spørgsmål om overclocking af nogle Mac'er....
>
> hvorfor overklocke ? ..i min erfaring giver det minimal, næsten
> umålelige hastigehdforbedringer.

mvh. Erik Richard
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Lars Kr. Sørensen (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kr. Sørensen


Dato : 18-10-01 09:04

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> PM 7600/120 (603e, men med PM 7500 bundkort)

Du mener 604e, ikke?

--
Med venlig hilsen

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Martin Edlich (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 18-10-01 12:01

In article <1f1gvdh.1cxojpbp0ymN%lksorensen@mac.com>,
lksorensen@mac.com (Lars Kr. Sørensen) wrote:

> > PM 7600/120 (603e, men med PM 7500 bundkort)
>
> Du mener 604e, ikke?

Nej, 604.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 18-10-01 22:45

Hej Lars

Jo, selvfølgelig! - Det er netop en 604e og ikke en 604, som normalt
bruges i PM 7600/120. Det firma, jeg købte den af har øjensylig fået den
opgraderet på et tidspunkt. Oprindelig var det en PM 7500/100 (med den
sædvanlige 601).

Da jeg efter købet snakkede med deres computermand i anden anledning
spurgte jeg hvorfor, den var opgraderet, men han kunne ikke huske
præcist hvorfor, - '...men det var noget med, at et eller andet var
futtet af...' - Men det er jeg jo sådan set godt tilfreds med...-)

Lars Kr. Sørensen wrote:

> > PM 7600/120 (603e, men med PM 7500 bundkort)
>
> Du mener 604e, ikke?

mvh. Erik Richard
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 19-10-01 00:23

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jo, selvfølgelig! - Det er netop en 604e og ikke en 604, som normalt
> bruges i PM 7600/120. Det firma, jeg købte den af har øjensylig fået den
> opgraderet på et tidspunkt. Oprindelig var det en PM 7500/100 (med den
> sædvanlige 601).

så er detet ikke-apple kort. Apple har aldrig brugt 604e på mindre end
132MHz

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Erik Richard Sørense~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-10-01 04:57

Hej Morten

Beklager, men det er en 604e. Og det er et originalt Apple replacement.

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> > Jo, selvfølgelig! - Det er netop en 604e og ikke en 604, som normalt
> > bruges i PM 7600/120. Det firma, jeg købte den af har øjensylig fået den
> > opgraderet på et tidspunkt. Oprindelig var det en PM 7500/100 (med den
> > sædvanlige 601).
>
> så er detet ikke-apple kort. Apple har aldrig brugt 604e på mindre end
> 132MHz

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-10-01 05:56

In article <3BCFA437.406A97F8@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Beklager, men det er en 604e. Og det er et originalt Apple replacement.

Hvilket program fortækller dig det?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jesper (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 19-10-01 08:56

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <3BCFA437.406A97F8@mail1.stofanet.dk>,
> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> > Beklager, men det er en 604e. Og det er et originalt Apple replacement.
>
> Hvilket program fortækller dig det?

Jaaa - vi vil se et snapshot - vi vil se et snapshot ... :)

--
mvh Jesper

Martin Edlich (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-10-01 14:27

In article <1f1irjn.kqougt1ey3m8iN%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper) wrote:

> > Hvilket program fortækller dig det?
>
> Jaaa - vi vil se et snapshot - vi vil se et snapshot ... :)

Det er mere det at visse programmer er lidt lemfældige med sandheden.
Jeg kan ikke huske programmets navn, men jeg har set en 6200 blive
omtalt som en 603e CPU.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-10-01 15:40

Hej Martin

Det kan have været 'TattleTech' - Den er ikke altid lige 'sandfærdig'
med sine system info angivelser.

- Og så lige til Jesper... Jeg har ingen digital kamera, så jeg kan ikke
tage et billede af 'nerven' i min 7600...(-

Martin Edlich wrote:

> > > Hvilket program fortækller dig det?
> >
> > Jaaa - vi vil se et snapshot - vi vil se et snapshot ... :)
>
> Det er mere det at visse programmer er lidt lemfældige med sandheden.
> Jeg kan ikke huske programmets navn, men jeg har set en 6200 blive
> omtalt som en 603e CPU.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Erik Richard Sørense~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-10-01 15:13

Hej Mattin

- Det står på den!

Men Apple Systemprofiler siger 604, mens Norton System Info siger 604 med et
'?'

Martin Edlich wrote:

> > Beklager, men det er en 604e. Og det er et originalt Apple replacement.
>
> Hvilket program fortækller dig det?

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-10-01 15:35

In article <3BD034C5.524638DF@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> - Det står på den!

På selve CPU'en eller på printet?

> Men Apple Systemprofiler siger 604, mens Norton System Info siger 604 med et
> '?'

Prøv TattleTech.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-10-01 15:57

Hej Martin

Martin Edlich wrote:

> > - Det står på den!
>
> På selve CPU'en eller på printet?

Da mine øjne ikke kan komme så langt ned i maskinen, var det min kammerat, der
satte mere RAM i den, der sagde det, og jeg mener, det var på CPU'en, - men det
vil jeg ikke 'hænges' på...

> > Men Apple Systemprofiler siger 604, mens Norton System Info siger 604 med et
> > '?'
>
> Prøv TattleTech.

Hmm... Har aldrig haft tillid til den, - men den siger PM 7500/120mhz/CPU604e...

For sjovs skyld kørte jeg en Norton Benchmark på den. Og den viste, at den var
hurtigere end en PM 7600/120 !! - Og jeg går ud fra, at de præ-definerede info i
NB beregnes ud fra de standard info, som jo er for en 604, - så det kunne jo også
tyde på, at det er en 604e. Svjh., lå testresultatet ca. 3,5-4% over den normale
angivelse for en PM 7600/120.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Thomas Bjorn Anderse~ (19-10-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 19-10-01 22:08

Erik Richard Sørensen wrote:
[hvorvidt det er en 604 eller 604e]

Find et program der kan måle L1 cachen i CPUen. 604e har to gange 32 KB
cache, 604 og 603e har to gange 16 KB og 603 har to gange 8 KB.

Erik Richard Sørense~ (20-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-10-01 02:35

Hej Thomas

Hvilket program kan det?? - Og hvilken betydning får det ved en evt.
måling, at det er en PM 7500 bundkort?

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Find et program der kan måle L1 cachen i CPUen. 604e har to gange 32 KB
> cache, 604 og 603e har to gange 16 KB og 603 har to gange 8 KB.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (20-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-10-01 02:41

In article <3BD0D4C7.FBB98693@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvilket program kan det??

Fx Metronome fra Sonnet (en del af deres software til opgraderingskort)

> - Og hvilken betydning får det ved en evt. måling, at det er en PM
> 7500 bundkort?

Ingen. L1-cachen sidder ikke på bundkortet.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (20-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-10-01 14:32

Hej Martin

OK, nu fandt jeg omtalte 'Metronome', og så tror jeg, - hvis altså den
viser korrekt -), - at det kan afgøres, at der er tale om en _604_ og ikke
en 604e.

Metronome siger 16+16kb L1 cache.

Martin Edlich wrote:

> > Hvilket program kan det??
>
> Fx Metronome fra Sonnet (en del af deres software til opgraderingskort)

mvh. Erik Richard
--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
- Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Martin Edlich (20-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-10-01 14:39

In article <3BD17CAC.91E83D2A@mail1.stofanet.dk>,
Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Metronome siger 16+16kb L1 cache.

Så er det en 604. Din kammerat må have set syner

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste