The Millennium G550 fra matrox?
Fra : Otto Meurer

Dato : 16-10-01 22:34

Hej NG
Nogen der har nogle erfaringer med det nye The Millennium G550 fra matrox?

På forhånd tak

Oz

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-10-01 22:48

På mit tidligere arbejde havde vi 4 maskiner med dette kort, og der har
aldrig været det mindste i vejen, og det gav flotte billeder, men hvis du
skal bruge det til spil, skal du nok vælge et andet.

Kim Larsen

Fra : Otto Meurer

Dato : 16-10-01 23:35

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev:
> På mit tidligere arbejde havde vi 4 maskiner med dette kort, og der har
> aldrig været det mindste i vejen, og det gav flotte billeder, men hvis du
> skal bruge det til spil, skal du nok vælge et andet.

Tak for dit input =)

Jeg tænkte nok de levede op til deres ry for 2D.

Jeg skal ikke bruge det til spil som sådanne, men skal bruge det i
forbindelse med en videoredigeringsmaskine, her har jeg et pinnacle dc10plus
kort, som tager sig af grabbing af video sekvenserne så 2D burde jo være nok
her.

For øvrigt hat jeg overvejet et Hercules 3D PROPHET 4500 64 MB kender du
noget til det og 2D? Det koster jo næsten det samme? Så kunne man da tage
sig et 3D game i ny og næ..

Oz

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 17-10-01 13:46

Otto Meurer wrote:

> For øvrigt hat jeg overvejet et Hercules 3D PROPHET 4500 64 MB kender du
> noget til det og 2D? Det koster jo næsten det samme? Så kunne man da tage
> sig et 3D game i ny og næ..

Jeg har et og har sammen med en kammerat lavet en sammenligning me 2D kvaliteten
på hans G450 DH. Vi satte begge kort(maskiner) til min Sony F-520(21") og
kiggede på 1600*1200 og 1920*1440. Vores konstatering var kort fortalt at
Hercules kortet gjorde det lige så godt som Matrox kortet.

Bemærk at du kan få Hercules kortet i en udgave med en TV-ud som efter sigende
skulle være glimrende (1024*768), men det har jeg dog ikke selv haft lejlighed
til at efterprøve.

Mvh

Bruno

Fra : Otto Meurer

Dato : 17-10-01 16:56

<iddqd@worldonline.dk> skrev

> [...]
sigende
> skulle være glimrende (1024*768), men det har jeg dog ikke selv haft

Tak for dit svar, det er da rart at høre at Hercules oxo virker fint i 2D så
jeg tror faktisk at det kunne gå hen og blive et hercules kort, det kan jo
oxo som du siger lidt mere og er meget bedre til 3D.

Tak for din oplysning.

Oz

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-01 19:53

On Tue, 16 Oct 2001 23:47:58 +0200, "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>aldrig været det mindste i vejen, og det gav flotte billeder, men hvis du
>skal bruge det til spil, skal du nok vælge et andet.

Det var altså G450 modellen der var på det sted, der også var min
tidligere arbejdsplads!

Cleaner