Andet multimedie
bentjuul 3670
Rulletekstprogram
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-10-01 17:35

Hey i gruppen, jeg søger et program hvor jeg kan skrive noget tekst, og det
vil så blive hhmm, animeret er måske ordet, som en form for rulletekst, som
man ser på tv, man skal kunne vælge størrelse på billedet med baggrund g
vælge baggrundsfarver.

Formulerer jeg mig dårligt, måske *S*.

Er der nogen der har en ide om hvad jeg skal lede efter?

Kim

Fra : Svend Dellepude

Dato : 16-10-01 17:57

swish syntes jeg selv er kanont.

man laver sin tekst i og vælger at det som start skal rulle ind den ene vej,
og bagefter skal rulle ud den modsatte vej.

der kan du også vælge baggrundsfarve og teksttype + indsætte billeder efter
din tekst.

håber det hjalp

Fra : Kasper

Dato : 16-10-01 18:09

Da både Adobe Premiere og After Effects, som jeg bruger, ikke er vildt gode
til at lave rulletekster, har jeg fundet på at bruge Macromedia Director.
Her er det nemt at lave en rulletekst. Når den er færdig, kan man eksportere
den som Quicktime eller avi og indsætte den i det færdige projekt i et af de
andre programmer.

/Kasper

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-10-01 18:24

Fra : Svend Dellepude

Dato : 16-10-01 20:05

poster den i dk.binaer

søg efter rulletekst

hvis det er gif kan jeg anbefale ulead gif animator.
tror dog at det vil fylde for meget at lave en for stor rulletekst.

Fra : Peter

Dato : 16-10-01 20:52

> [...]
> genkende den effekt jeg leder efter der, kan du evt. sende mig et eksempel?'

Du kan lave det i Adobe ImageReady

Jeg har et eksempel her (den nederste banner):
http://www.cgi-shop.dk/2001/prod_banner.htm

--
Venlig hilsen / Best Regards

Peter Heinzl

Cgi Shop

Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk
www.123-poll.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-10-01 20:45

Hvad med en JAVA script eller JAVA Applet, der er mange muligheder der ?

Kim Larsen

Fra : stefan mylleager

Dato : 17-10-01 13:36

Kim Larsen wrote:

> Hvad med en JAVA script eller JAVA Applet, der er mange muligheder der ?
>
> Kim Larsen

Ja.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 19-10-01 10:29