rsv1000
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-10-01 14:59

Jeg står og overvejer at skifte cbr'ern ud med en mille som har gået under
10kkm til 175kkr. da jeg gerne vil have en lettere mc, som er sportslig....

er der nogen der kender til problemer med denne cykel ?

er der bedre alternativer ? jeg vil helst have en v2'er på 750-1000 klassen
må ikke være suzuki, skal være sportslig...bagsæde komforten er
ligegyldig...vtr1000f er også en mulighed, den kan man få fra ny til lavere
pris så skal der bare investeres i en større tank. har også tænkt på en
r1'er

Lasse
CBR1000f & Karin & RS125

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-10-01 15:01

glemte at sige det er en 2001 mille

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-10-01 15:13

On Tue, 16 Oct 2001 15:59:00 +0200, "Lasse Lundberg"
<lasse@lundberg-net.dk> wrote:

>er der nogen der kender til problemer med denne cykel ?

Reservedelspriserne er virkelig hårrejsende i ekstrem grad,men det er
så også det eneste "problem" jeg kan lige kan komme på...

>er der bedre alternativer ?

Til prisen - næh ik' rigtig IMHO

>...bagsæde komforten er
>ligegyldig...

Nåh,det var derfor Karin skulle ha' en RS'er ...smart

>vtr1000f er også en mulighed, den kan man få fra ny til lavere
>pris så skal der bare investeres i en større tank.

Også en god cykel,men ikke helt sportslige kvaliteter i Milleklassen.

-M

Fra : bo thomsen

Dato : 16-10-01 15:32

> [...]
lavere
> pris så skal der bare investeres i en større tank. har også tænkt på en

evt. kig på den honda vfr der kommer til næste år.
det er en v4 med v-tec.
prøv evt. en vfr800. de fås hvist nok fra 150k kr.
når i nu er 2 personer så kan vfr'eren anbefales.
man sidder noget bedre på den end på en rsv mille.
vfr'eren er god til det hele både sport og turing.
og sportslidt er mangler (næsten)den ikk noget ud over 30 hk.
mindre ind en r1.
mvh
bo thomsen
www.vfr.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-10-01 15:29

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> wrote in message
> Jeg står og overvejer at skifte cbr'ern ud med en mille som har gået under
> 10kkm til 175kkr.
> er der nogen der kender til problemer med denne cykel ?

Hej Lasse

Samlekvaliteten er ikke på højde med japanske cykler.

læs her under buying tips.
http://www.motorcyclenews.com/bikes/detail?sectionID=57229&documentID=4492
De får faktisk ret meget med.
Svært aflæselig oliestand
Følsom overfor service sjusk (rusken under 3500rpm)
dumt sidestøtteben
Kan æde koblingsvædske
Kan smide kølevædske
Kan æde/smide lidt olie
Punktere tørsumpen hvas den smides på venstre side.
Dyr i res dele. (greb kåbe osv.) Sliddele er rimelige (bremseklodser,
luftfiltre o.s.v.)
Er svær at lave motorservice på selv.

Jeg kender to tidligere ejere. Jeg kan stille specifikke spørgsmål videre.
Den ene går så småt med salgstanker. En sort 99'er med 20.000km på klokken.
Perfekt stand.

Det var alt det grimme. Alt det gode opvejer så afgjort de negative sider.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-10-01 15:37

On Tue, 16 Oct 2001 16:29:07 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@vkr.dk> wrote:

>Samlekvaliteten er ikke på højde med japanske cykler.

Kommer det ikke lidt an på om det er en Suzuki eller en Honda man
sammenligner med

-M

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-10-01 17:02

> Kommer det ikke lidt an på om det er en Suzuki eller en Honda man
> sammenligner med

Der er forskel på samlekvalitet og finish kvalitet.

Ringe finish på Suzuki. God finish på Mille
Ringe samlekvalitet på Mille. God på Suzuki.

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-10-01 17:12

On Tue, 16 Oct 2001 18:01:47 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@vkr.dk> wrote:

>Der er forskel på samlekvalitet og finish kvalitet.

Ja

>Ringe finish på Suzuki. God finish på Mille

Enig

>Ringe samlekvalitet på Mille. God på Suzuki.

Uenig

-M

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-10-01 22:17

> Uenig

Hej Michael

Den Mille jeg har leget med havde ikke spændt det bagerste kædehjul fra
fabrikken! Det sad og raslede. Kølerslangerne gabte så kølevædsken drev hen
af kåben.

Sådan noget har jeg da aldrig set en Suzuki blive leveret med. De er bare
ikke lakeret under tanken i stedet Hmm helt god er lakeringen hu heller
ikke under tanken på min CBR.

Et godt tip. Voks altid undersiden af tanken når den er pillet af. Så ruster
den ikke op der.

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-10-01 23:30

On Tue, 16 Oct 2001 23:17:12 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@vkr.dk> wrote:

>Sådan noget har jeg da aldrig set en Suzuki blive leveret med.

Hmmm ikke lige det nej,har jeg heller ikke oplevet,men til gengæld et
hav af andre fejl,der enten viser sig umiddelbart eller på sigt p.g.a
dårlige tekniske løsninger,sjusket samling eller ringe materiale
valg.F.eks revnet bagsvinger på helt ny MC,knækkede paneler,tabt
sidestøtte,utæt bremsemaster,elektriske problemer,knækkede
udstødningsventiler og meget andet godt.For mig er samlekvalitet ikke
udelukkende hvordan den er samlet,men også kvaliteten af de dele den
er samlet af )

Jeg ved ikke præcis hvordan samlekvaliteten er på Millen,jeg er ikke
voldsomt imponeret over min egen RS250 på det område,men ganske
sammenlignelig med Suzuki og noget under Honda.

-M

Fra : Steen Schmidt

Dato : 16-10-01 23:48

> Jeg ved ikke præcis hvordan samlekvaliteten er på Millen,jeg er ikke
> voldsomt imponeret over min egen RS250 på det område,men ganske
> sammenlignelig med Suzuki og noget under Honda.

Jeg må nu sige at der absolut *intet* har været galt på mine to SV650S'ere
igennem tidens løb. Finishen har været fint acceptabel også.

Hverken Triumph (tjaa, alle de modeller jeg har set), Aprilia eller Ducati
virker som om de er bedre kvalitet end SV'eren.

Måske er SV'eren ikke representerbar for Suzukis ellers så dårlige kvalitet?

Mvh
Steen

Fra : Michael K.S.

Dato : 17-10-01 00:00

On Wed, 17 Oct 2001 00:48:17 +0200, "Steen Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>Jeg må nu sige at der absolut *intet* har været galt på mine to SV650S'ere
>igennem tidens løb.

Godt så

> Finishen har været fint acceptabel også.

Acceptabel...hmmm

>Hverken Triumph (tjaa, alle de modeller jeg har set), Aprilia eller Ducati
>virker som om de er bedre kvalitet end SV'eren.

Okay,men synes du de var ringere så ?

>Måske er SV'eren ikke representerbar for Suzukis ellers så dårlige kvalitet?

Giv dem lige et par år på bagen mere,så kan vi altid vende tilbage til
det

Kan du huske Hayabusaen f.eks, var det 2 recalls for samme fejl
(knastkædestrammeren) og flere eksempler på at subframen knækkede ?
)

Pointen er nu også mere at alle MC'er har fejl,men Suzuki virker
unægteligt til at have en del flere end f.eks Honda

-M

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 16-10-01 17:04

On Tue, 16 Oct 2001 16:29:07 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@vkr.dk> wrote:

Hmm. Herunder min (måske lidt subjektive) vurdering:

>Hej Lasse
>
>Samlekvaliteten er ikke på højde med japanske cykler.
Vås

>læs her under buying tips.
>http://www.motorcyclenews.com/bikes/detail?sectionID=57229&documentID=4492
>De får faktisk ret meget med.
>Svært aflæselig oliestand
visse vasse. Proceduren afviger fra de fleste, da cyklen skal være
varm, men slukket. Til gengæld har den en 10 cm. lang gennemsigtig
slange at se på. Lang bedre end de små skueglas.
>Følsom overfor service sjusk (rusken under 3500rpm)
Muligvis. Det har jeg ikke oplevet
>dumt sidestøtteben
korrekt
>Kan æde koblingsvædske
korrekt. Større er problemet dog i, at den bliver sort af vand/luft.
Hvorfra har ingen kunne svare på, men mange har oplevet det.
Workaround: Hyppigt skift af vædsken.

>Kan smide kølevædske
Ja hvis pakningen er itu (men har japanske cykler det ikke også
sådan?)
>Kan æde/smide lidt olie
Har jeg ikke oplevet, men en af vennerne har efter en kæmpereperation
efter uheld.
>Punktere tørsumpen hvas den smides på venstre side.
Korrekt og meget irriterende. Til gengæld let at reparere.

>Dyr i res dele. (greb kåbe osv.) Sliddele er rimelige (bremseklodser,
>luftfiltre o.s.v.)
Også korrekt. Koblingsplader er dog "billige". ca. kr. 600 for et sæt.
Men det er vel nærmest en sliddel...
>Er svær at lave motorservice på selv.
Ja ventilløftere mv. ville jeg ikke pille ved. Til gengæld foreskriver
servicemanualen at det er ok for ejeren at foretage en del ting selv,
som inspektion af forskellige ting samt skift af vædsker mv.

>Det var alt det grimme. Alt det gode opvejer så afgjort de negative sider.
Enig igen. Jeg vil ikke bytte.
Men det kan jeg heller ikke, da min er ranet i lørdags

/Peder

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-10-01 17:18

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
>Men det kan jeg heller ikke, da min er ranet i lørdags

af lige netop denne grund er der blevet støbt en ½m3 cement blok ned i
gulvet i min nye garage, med en bøjlelås som lige nøjagtigt stikker nok på
til at man kan få en stor kæde igennem, øjet er placeret 30 cm nede i et
smalt hul så man ikek kan få en vinkel sliber eller nedstryger
derned...kæden er svær at komme til da øjet er helt inde ved væggen, og mc
står cå cm fra væg...ulempe er at den er lidt drilsk at montere.

hvad koster en stor service(12kkm ?) typisk?
hmmm men et lyder mere og mere som sådan en jeg må ha

Lasse
CBR1000f ....bla bla bla

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 16-10-01 17:31

Lasse Lundberg wrote:

> hvad koster en stor service(12kkm ?) typisk?

Hvis du bor på sjælland er sigma både gode og billige (ringsted).

De tog hvis 2.100,- for mit - og de havde endda renset kæden
for snavs og jord.

Vh,
Claus

> hmmm men et lyder mere og mere som sådan en jeg må ha

Du vil ikke blive skuffet!

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-10-01 22:31

> Vås
Prøv at argumenter eller brug et andet ordvalg. Ordet vås kan jo støde

> visse vasse. Proceduren afviger fra de fleste, da cyklen skal være
> varm, men slukket. Til gengæld har den en 10 cm. lang gennemsigtig
> slange at se på. Lang bedre end de små skueglas.
Ok. Ikke svær, men afvingende. Den køber jeg.

> Muligvis. Det har jeg ikke oplevet
Hvis man nu er nærrig og skulker over CO justerigen, kommer den til at gå
lidt ringe ved lave omdrejninger. En kammerat var henrykt første gang han
sendte den til service ved en forhandler der havde det fornødne udstyr
(Lambda sonde).

> korrekt. Større er problemet dog i, at den bliver sort af vand/luft.
> Hvorfra har ingen kunne svare på, men mange har oplevet det.
> Workaround: Hyppigt skift af vædsken.
En TL1000 kan lave samme sorte koblingsvædke på ca. samme tid. Det har dog
ikke så stor en betydning. Jeg kender dog en Mille og en Falco der bruger
koblingsvædsken! Det er til gengæld lidt noget skidt.

> Ja hvis pakningen er itu.
Det jeg hentydede til var nu hvis kølevædskeslangerne ikke passer ordenligt.

> Har jeg ikke oplevet, men en af vennerne har efter en kæmpereperation
> efter uheld.
Af de to miller og den ene falco jeg kender, bruger den ene lidt olie (½-1dl
per 1000km) Den anden smed lidt olie p.g.a. huller i oliebeholderen.

> Korrekt og meget irriterende. Til gengæld let at reparere.
Ja. Man kan bare købe en ny. Hvordan vil du reparere den? Den er mega svær
at svejse i p.g.a. materialets tykkelse.

> Til gengæld foreskriver
> servicemanualen at det er ok for ejeren at foretage en del ting selv,
> som inspektion af forskellige ting samt skift af vædsker mv.
Ja. Det er meget fornuftigt. Det er jo masser af ting man selv som
svensknøgleanalfabet kan udføre med succes. Det er langt fra alt man behøver
betale værkstedet i dyre domme for at udføre.

> Enig igen. Jeg vil ikke bytte.
> Men det kan jeg heller ikke, da min er ranet i lørdags
Ja. Det er synd. Lav en annonce i d.b.a. hvor du skriver du søger Mille
stumper. Det kan være din mc dukker op.

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 16-10-01 22:58

On Tue, 16 Oct 2001 23:31:25 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@vkr.dk> wrote:

>Prøv at argumenter eller brug et andet ordvalg. Ordet vås kan jo støde

Mjoeh, men nu var jeg jo blevet stødt

>Det jeg hentydede til var nu hvis kølevædskeslangerne ikke passer ordenligt.
Det har jeg så ikke oplevet

>Ja. Man kan bare købe en ny. Hvordan vil du reparere den? Den er mega svær
>at svejse i p.g.a. materialets tykkelse.
Jeg fik slagloddet det af en af vennerne. TIG skulle være det
optimale, men min rep. har holdt fint.

>sider.
>Ja. Det er synd. Lav en annonce i d.b.a. hvor du skriver du søger Mille
>stumper. Det kan være din mc dukker op.
Ku' være jeg skulle prøve...

/Peder

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-10-01 23:19

> Det har jeg så ikke oplevet

Det nok de første modeller som Claus skrev der havde problemet.

> Jeg fik slagloddet det af en af vennerne. TIG skulle være det
> optimale, men min rep. har holdt fint.

Det er sikkert rigtigt at en dygtig håndværker med det rigtige værktøj nemt
kan svejse det. En ingeniør studerende med pindarme og lille erfaring kan
ikke

> Ku' være jeg skulle prøve...

Alle kneb gælder. Eftersøg den alle steder på nettet og i aviser. Kør en tur
i området og se om du kan finde den.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 17-10-01 01:01

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
> Det er sikkert rigtigt at en dygtig håndværker med det rigtige værktøj
nemt
> kan svejse det. En ingeniør studerende med pindarme og lille erfaring kan
> ikke
Det kan da ikke overraske noen )

Jeg har etter hånden sett og prøvet en del Miller. Generelt synes jeg de
virker meget godt skruet sammen, fult på høyde med, om ikke bedre enn de
japanske modeller. Når man studere detaljene kan man ikke la være med å bli
imponert. Det er virkelig tenkt over tingene. At du har prøvet en modell med
løs kølerslange, kan vel like godt være et resultat av dårlig klargjøring
fra verkstedet...

Det mest negtive jeg kan finne (borsett fra prisen på deler), er at det er
langt til bakken, hvilket krever en del tilvenning. På en bane som
Nürburgring savnet jeg også litt kraft over 8000rpm. Bortsett fra det, en
kanon MC, spesielt den nye modell med plast tank, som kom som model '01. Her
er også bremsene oppgradert, og i motsetning til eldre årganger, er de på
'01 modellen i topklasse.

Oljeforbruk har jeg også hørt om fra et par eiere, men all den tid det
ligger på ½-1dl per 1000km, er det en bagatell.

JS

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 16-10-01 17:15

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Svært aflæselig oliestand

Hmm. Du skal bare vænne dig til at du ikke bare kigger. Men svært?
Start cyklen, lad den køre i 2 min. (eller lige når du er stoppet efter en
køretur) og aflæs... Jeg vil ikke kalde det 'svært'

> Følsom overfor service sjusk (rusken under 3500rpm)

Det er vist mest et spørgsmål om at originalpotten er udformet så den ikke
larmer
ved det lovpligtige omdr. tal (6000 o/m). En slip-on løser problemet permanent.

> dumt sidestøtteben

JA, meget dumt. Er dog så vidt jeg ved fikset fra 2001 og frem...

> Kan æde koblingsvædske

Tjae, pakningerne i slavecylinderen (den der aktiverer selve koblingen) er ikke
tætte
i fabriksdesignet. Evultione laver en modificeret slave som løser problemet, og
giver
smidigere kobling.

> Kan smide kølevædske

Det var vist kun et problem på de allerførste modeller pga. sjusket monterede
kølerslanger.

> Kan æde/smide lidt olie

Har aldrig oplevet/hørt om det før...

> Punktere tørsumpen hvas den smides på venstre side.

Det er heldigvis kun en ekstern blikbeholder (altså ikke motorblokken) der
kan punkteres ved styrt på venstre side.

> Dyr i res dele. (greb kåbe osv.) Sliddele er rimelige (bremseklodser,
> luftfiltre o.s.v.)

JA, heldigvis kan man jo hente sine apriliadele i f.eks. sverige.

> Det var alt det grimme. Alt det gode opvejer så afgjort de negative sider.

Så afgjort

Vh,
Claus
(glad mille ejer - hvis ikke tyvene havde besøgt mig en nat i august)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-10-01 22:46

> Hmm. Du skal bare vænne dig til at du ikke bare kigger. Men svært?
> Start cyklen, lad den køre i 2 min. (eller lige når du er stoppet efter en
> køretur) og aflæs... Jeg vil ikke kalde det 'svært'

Ok Ok. Ikke svært, men hvis ikke man sætter sig ind i manualen kan man køre
med forkert oliestand. Er vi enige om det?

> Det er vist mest et spørgsmål om at originalpotten er
> udformet så den ikke larmer ved det lovpligtige omdr.
> tal (6000 o/m). En slip-on løser problemet permanent.

Nu taler du om det store hul i momentkurven den har ved 5-6000rpm. Det er nu
almindeligt ved std potter. Hvis du ikke justerer indsprøjtningen ved hjælp
af en lambda sonde kommer den til at gå ringe ved lave omdrejnigner. Lige
som hvis man ikke justerer blandningsskruerne på en karburator model.

> Tjae, pakningerne i er ikke tætte i fabriksdesignet.
> Evultione laver en modificeret slave som løser problemet,
> og giver smidigere kobling.

Har du et link? Jeg har måske et par aftagere.

> Det var vist kun et problem på de aller første modeller pga. sjusket
monterede
> kølerslanger.

Jeps. Netop der for.

> Har aldrig oplevet/hørt om det før...
Du kender ingen miller der bruger lidt olie ½-1dl pr 1000km?

> Det er heldigvis kun en ekstern blikbeholder (altså ikke motorblokken) der
> kan punkteres ved styrt på venstre side.

Ja. Helt katastofalt er det ikke.

> JA, heldigvis kan man jo hente sine apriliadele i f.eks. sverige.

Har du et link eller en adresse?

> Så afgjort

Jeg tænkte nok jeg ville får alle Mille ejerne på nakken med de mange
punkter jeg skrev ned . Hvis man læser grundigt på listen kan jo se at
ingen af fejlene er grelle, og alle kan fixes.

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 17-10-01 00:14

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Ok Ok. Ikke svært, men hvis ikke man sætter sig ind i manualen kan man køre
> med forkert oliestand. Er vi enige om det?

Jada, men sådan er det vel med alt Efterhånden er det jo nødvendigt at læse
BV
til alt selvom mit motto er 'hvis alt ander svigter - så kig i manualen...' *S*

> Nu taler du om det store hul i momentkurven den har ved 5-6000rpm.

Nixen. Det påvirker hele vejen op i gennem omdrejningsregisteret.

> Hvis du ikke justerer indsprøjtningen ved hjælp
> af en lambda sonde kommer den til at gå ringe ved lave omdrejnigner.

Det kan selvfølgelig være at min slip-on også ændrede på det nødvendige
blandingsforhold og den derfor løste problemet. Men den røg på uden nogen form
for justering, og så var problemet væk...

> Har du et link? Jeg har måske et par aftagere.

http://www.sports-mc.dk *GG*

De er ikke på hjemmesiden endnu men vi er næsten godkendt som skandinavisk
forhandler af produktet! Mail mig for yderligere oplysninger - problemet løses
100% og så ser det også godt ud.

> Du kender ingen miller der bruger lidt olie ½-1dl pr 1000km?

Min brugte intet (nævneværdigt) og den spildte 100% sikkert ikke olie.
Hvis en ny cykel spilder olie er det durk tilbage til forhandleren og bede om en
bytter!

> Har du et link eller en adresse?

Vi (Sports-MC) kan selv skaffe større bestillinger (læs: over 2500,-) hjem til
rigtig gode priser - ved almindelige mindre ordrer kan du prøve Stefan hos
http://www.ipermoto.com - sig bare at Claus fra Sports-MC har henvist dig.

> Jeg tænkte nok jeg ville får alle Mille ejerne på nakken med de mange
> punkter jeg skrev ned . Hvis man læser grundigt på listen kan jo se at
> ingen af fejlene er grelle, og alle kan fixes.

Nåe, på nakken er vel så meget sagt Men jeg synes lige jeg ville 'forsvare'
Frk. Mille lidt!

Vh,
Claus

Fra : Armand

Dato : 17-10-01 01:16

Sports-MC / Claus Bernth <claus-bernth@sports-mc.dk> skrev i en

> (bremseklodser, luftfiltre o.s.v.)
> JA, heldigvis kan man jo hente sine apriliadele i f.eks. sverige.

Hjælper sikkert fedt - TMP står også for Sveriges-importen

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 17-10-01 01:46

On Wed, 17 Oct 2001 02:15:44 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Hjælper sikkert fedt - TMP står også for Sveriges-importen

Det hjælper rent faktisk,det link som Claus har givet andetsteds til
Ipermoto viser det,de er væsentligt billigere end DK med en række dele
til RS250'eren,besparelser på 25-50% er mulige.Måske de
parallelimporterer udenom TMP ?!?

-M

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 17-10-01 07:53

Armand wrote:

> Sports-MC / Claus Bernth <claus-bernth@sports-mc.dk> skrev i en

> Hjælper sikkert fedt - TMP står også for Sveriges-importen

Du kan jo prøve at kontrollere priserne før du farer i blækhuset!

Jeg sidder jo ikke og skriver bare for at lave nogle indlæg... *S*

Vh,
Claus

Fra : origo@earthling.net

Dato : 17-10-01 09:58

"Sports-MC / Claus Bernth" <claus-bernth@sports-mc.dk> wrote in message
> Du kan jo prøve at kontrollere priserne før du farer i blækhuset!
>
> Jeg sidder jo ikke og skriver bare for at lave nogle indlæg... *S*

*LOL*

JS

Fra : Armand

Dato : 17-10-01 15:38

Sports-MC / Claus Bernth <claus-bernth@sports-mc.dk> skrev i en

> Du kan jo prøve at kontrollere priserne før du farer i blækhuset!

Ups!

Jeg burde have noteret mig at det var dit navn der stod for afsendelsen,
deri at du må regnes for topinformeret om priser og alternative
indkøbsmuligheder!

--
Armand.
(der ikke skrev dette her blot for at lave et indlæg)

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-10-01 19:33

> Du kan jo prøve at kontrollere priserne før du farer i blækhuset!
>
> Jeg sidder jo ikke og skriver bare for at lave nogle indlæg... *S*

Ved godt det måske ikke er tilfældet med alle ting, men da min RS50'er havde
smadret et par skjod fik jeg banjo fra L.C. Racing til at skaffe nogen nye
igennem den engelske importør, og de kom efter 3 uger, til omkring ½ pris af
den danske... hvis ikke lidt under...

mvh Tommy Fer
"Pimser" på GSXR"mini"

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 16-10-01 17:17

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Samlekvaliteten er ikke på højde med japanske cykler.

Hov, den linie smuttede fra mig i første reply. Jeg er ikke enig!

Eneste problem overhovedet (ikke decideret samling) er stafferingerne
på anderøven - de blegner i solen. -10 point til aprilia.

Vh,
Claus

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-10-01 18:53

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse

> Svært aflæselig oliestand

Jeg har en Honda 600 off-road.
Svært aflæselig oliestand? BwaHAHAHAHAHAHA!

Motor skal være varm, dvs. 5 min i tomgang, oliepind skruet i mellem tank og
kronrør og er hulens svær at komme til, man skal lige tørre pinden af med en
klud for at kunne aflæse, pinden skal skrues helt i igen, og så helt ud igen
for aflæsning, og hvis oliestanden er for lav, så skal man ramme det lille
hul med en oliedunk.
Men så er der jo olieskift, se DET er en kompliceret affære, det lykkes mig
sjældent uden at spilde på gulvet, og for uøvede kan det tage flere timer.
(Nej, jeg overdriver ikke).

I har det for let, har I.

Rittig

Fra : bo thomsen

Dato : 16-10-01 19:46

> Motor skal være varm, dvs. 5 min i tomgang,

stort ?
hvorfor skal motoren være varm?
er der så ikk blot mindre olie at måle?
mvh
bo thomsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-10-01 21:32

"bo thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> stort ?
> hvorfor skal motoren være varm?
> er der så ikk blot mindre olie at måle?

Ah, jeg er glad for at du spørger...
Motoren har tørsump, og man måler oliestanden i stellet (ikke i motoren) som
fungerer som olietank og oliekøler, derfor skal olien være varm og den skal
lige pumpes rundt inden man kan måle. Olieskift er derfor også lidt
anderledes, for man skal tappe olie af både stel og motor, og når man så
åbner for at skifte oliefilter (som naturligvis sidder på SIDEN af motoren,
så man kan få olie ud over det hele), så kommer der altid et ordentligt
ekstra skvæt olie ud fra motor-aftapningshullet. Derefter kan man påfylde
ca. 1,5 liter frisk olie, før olietanken løber over fordi den er fuld. Så
skal motoren lige køre 5 min igen før man kan fylde ca. 1 liter mere på, og
så skal man igennem opstarts- og måle-proceduren igen et par gange, for med
målepinden at kunne ramme den korrekte oliestand.

I har det for let!

Rittig
(Svært aflæselig oliestand, pffft.)

Fra : bo thomsen

Dato : 17-10-01 11:38

> [...]
med
> målepinden at kunne ramme den korrekte oliestand.

jeg tror du har ret, jeg må indrømme at jeg næsten aldrig kontrolerer
oliestanden, imellem olieskiftene. for (reklame-mode-on)
for honda vfr hverken bruger eller taber olie, på trods af min motor nu
har kørt 86k km på uret og ca. 1,4 mill. km i tomgang. ( reklame-mode off )
mvh
bo thomsen

Fra : boe

Dato : 16-10-01 15:33

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> wrote in message
> er der nogen der kender til problemer med denne cykel ?

Ja, et alvorligt problem er, at de (jf. tidligere indlæg) bliver stjålet
hele tiden....

Bo, VF1000F

Fra : Christian Berggreen

Dato : 16-10-01 15:43

> [...]
lavere
> pris så skal der bare investeres i en større tank. har også tænkt på en

VTR'en er ikke helt så sportslig ekstrem som RSV'eren, men hvis du smider en
anden bagdæmper på den og skifter fjedrene fortil hæver du de sportslige
kvaliteter MEGET på den.....(har selv Öhlins bag og White-Power fortil)

Mht. tanken, så er jeg enig i at den er for lille. Jeg har set at man kan få
alu-tanke til den for ca. 5-6000, så kommer der maling og montering, så man
skal nok regne med ca. 8-10.000 for sådan en sag.

Men komforten er meget bedre end på en Mille, især kørestillingen er
betydelig mere komfortabel end på en Mille....
og så er det jo en Honda...hehe

mch.

Christian
VTR1000F

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-10-01 17:02

vfr800, tjoo men det er v4 så vil jeg lige så gerne have en r4...det er jo
det med lyden

CBR600f,(skal næsten med når vfr800 er det) tjoo den er også fed og til
samme nypris som en brugt rsv

VTR1000f, tjoo den er jeg meget lun på men der skal altså en større tank
på....og i følge christian koster det kassen....og så skal der andre fjedre
på så i løbet af ingen tid koster den det samem som en brugt mille, men med
30 hk mindre

Mille, v2 har den fedeste lyd jeg nogensinde har hørt en standart mc lave,
30 hk mere end vtr, men dyre priser på reservedele..hmmm...kræver sådan en
mange reservedele ? eller er det kun hvis man smider den ?

VTR SP1/2 det bliver vist kun hvis jeg vinder i lotto....men den lyder også
rigtig godt....og med gode køreegenskaber har jeg hørt

R1, hmm r4 og det har jeg prøvet 2 gange nu så det skulel helst være v2
denne gang...men ifølge dba er der kun 2 med afgift til ca 185-190kkr som
både har kørt længere og er ældre end rsv'ern

hvor meget dyrere priser er reservedelene på en rsv ?
hvad forskel er der på en 99 og en 01 ?

Fra : bo thomsen

Dato : 16-10-01 17:18

Lasse Lundberg <laslun@mail.dk> skrev i en
> vfr800, tjoo men det er v4 så vil jeg lige så gerne have en r4...det er jo
> det med lyden

jo, men fornemmelsen af at fyre en v-motor af
er en kæmpe forskel fra en række motor
det er forskellen i effekt kurven der er med til
at gøre v-motorer sjovere.

mvh
bo htomsen-som ikk fatter hvordan folk kan sige at man sidder godt
på en cbr 600f4

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-10-01 22:13

> [...]
> 30 hk mere end vtr, men dyre priser på reservedele..hmmm...kræver sådan en
> mange reservedele ? eller er det kun hvis man smider den ?

Ja. Den lyder rigtigt godt. Jeg synes også den er en af de mest vellydende
std. motorcykler overhovedet.

Reservedelene er dyre hvis man smider den. Alm. sliddele er ikke slemme.
Altså filtre (500kr for K&N), koblingsplader o.s.v.

Fra : Christian Berggreen

Dato : 17-10-01 11:30

> [...]
fjedre
> på så i løbet af ingen tid koster den det samem som en brugt mille, men

Ja, korrekt, men en brugt VTR kan man få for mellem 110-130.000 der ikke har
kørt så meget og har fået skiftet nogen af de ting du gerne vil have
skiftet.

Jeg gav f.eks. 117.000 for min sidste efterår med 20.000 på uret, ôhlins
bagdæmper, White power foran, jet-kit, KN-filter og stålarmerede
bremseslanger....

Chr.

Fra : bwl

Dato : 16-10-01 19:59

"Christian Berggreen" <ccb@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men komforten er meget bedre end på en Mille, især kørestillingen er
> betydelig mere komfortabel end på en Mille....

Enig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-10-01 18:30

Lasse Lundberg wrote:

> [...]
>
> er der bedre alternativer ? jeg vil helst have en v2'er på 750-1000
> klassen må ikke være suzuki, skal være sportslig...bagsæde komforten er

Hvad med førerkomforten? Jeg prøvede en lille tur på godt 20 km (dvs. ikke
særlig mange minutter på en '98'er, og allerede efter den lille tur
havde jeg fået lidt ondt i rygmuskulaturen. Nu er jeg selvfølgelig vant til
at sidde ret oprejst på min gixxer, men man sidder altså temmelig meget
foroverbøjet på den - selvfølgelig, for det er jo en racer.
Har du prøvet en?
Ellers kan jeg da nævne at bundtrækket føles uendeligt stort, når man er
vant til en 250'er der skal over 12k rpm før der sker noget
--
mvh Jes Vestervang - som ikke kørte så grimt endda
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : bwl

Dato : 16-10-01 19:52

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sportslig....

> er der nogen der kender til problemer med denne cykel ?

Den er Italiensk!!!! DYR DYR DYR MEGET DYR i reservedele!

Fra : Jens U

Dato : 16-10-01 16:37

Lasse Lundberg skrev ...
>Jeg står og overvejer at skifte cbr'ern ud med en mille som har gået under
>10kkm til 175kkr. da jeg gerne vil have en lettere mc, som er sportslig....

Hvad med en falco
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-10-01 21:01

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> wrote in message

> Hvad med en falco
> --
jeg synes den minder for meget om min cbr, og det skal heller ikke være en
futura...10 % touring 90 % sport

Lasse
cbr1000f
og en køler på sit geforce der brummer mig til vanvid !!! hvor f*anden skal
de lime det l*rt fast ??????

Fra : Ksa

Dato : 16-10-01 22:37

Prøv om du ikke kan få en tur på dem RSV vs R1 jeg ville nu nok vælge en R1
r4 er nu mere behaglig at køre ind en V2.

Ksa DUC.900SL til salg

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 17-10-01 09:22

det er mig nu ved at være klart...det bliver en mille her til foråret hvis
banken ellers vil

tak for alle svarene

Lasse
CBR1000f & Karin & RS125