/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
En lille advarsel
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-10-01 14:36

Hej DFM

Jeg vil lige lave en lille advarsel til dem der trækker deres cykler ud i
vejret nu. Sidste år tænkte jeg på at skrive lidt om at man skulle passe på
sig selv og sin cykel, men jeg gjorde det ikke. To skrev efterfølgende at de
var væltet inden for de første to uger. Jeg håber at denne mail kan
forhindre bare et enkelt styrt.

1. Det bliver koldere og koldere, dækkene en meget længe om af varme op, og
max temperaturen i dækkene er meget lavere end på en god varm sommeraften.
Derfor er der meget mindre greb i dækkene end man forventer. Kør forsigtigt
i svingene indtil marts april næste år. Prøv at mærk på dækket efter en tur,
hvor varmt det er. Det skal være mere en lunkent før der rigtigt bider. 2.
Bilisterne forventer kun knallerter for tiden. De kører som om man ikke er
der og trækker ud foran dig på en måde jeg ALDRIG har oplevet i bil. Det
bliver værre og værre nu. Pas på jer selv, de sovende morgenbilister er rene
dødsfælder. Forvent alle tror du kører 30Km/t.

2. Når den første salt kommer så smør jeres fine cykler ind i WD40 og vask
cyklen ofte, gerne efter hver tur. Smag evt. på kåbeglasset og se om det
smager af salt og bliv overrasket!

3. Kør med karburatorsprit i tanken nu hvor temperaturen er under 10 grader.
½L til 20L benzin. Det får cyklen til at gå bedre og opløser e.v.t. vand i
tanken. Vand i tanken har mange (alle?) uden at vide det. Det kommer ved
kondensvand fra temperatursvingninger. Man mærker det ikke før man en dag
skifter over til reservetanken og pludselig kører dårligt.

4. Check dæktrykket ofte nu hvor tempraturen falder. Den står og mister en
masse tryk som det bliver koldere. Husk, hvis man checker dæktryk
en morgen med 5 grader ,så passer det ikke 2 uger senere en eftermiddag
ved15 grader. Check ofte, især når udendørstemperaturen svinger meget.
Rigtigt dæktryk giver bedre køreegenskaber og mindre dækslid.

5. Smør kæden ofte. Saltpåvirkningen går først ud over kæden! Den er følsom
og dyr at udskifte. Når kæderullerne er blanke er kæden alt for tør. På en
sommeraften giver det bare lidt forøget kædeslid, men i øjeblikket kan
lortet ruste sammen på en uge.

Lige engang til for Pris Knud: "Kør forsigtigt. Dækkene er kolde!!!"

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



 
 
Jes Vestervang (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 16-10-01 18:22

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
....
> Jeg håber at denne mail kan
> forhindre bare et enkelt styrt.
>
Det kan jo nemt være Fornuftig idé at skrive den

> 1. Det bliver koldere og koldere, dækkene en meget længe om af varme op,
> og max temperaturen i dækkene er meget lavere end på en god varm
> sommeraften. Derfor er der meget mindre greb i dækkene end man forventer.
...........
Ja, allerede nu er der stor forskel Jeg opdage det, da jeg lige skulle
lege lidt stoppiesjov Det er faktisk blevet noget sværere at undgå at
blokere forhjulet, selvom man er omhyggelig med at få vægt forpå.

> 2. Når den første salt kommer så smør jeres fine cykler ind i WD40 og vask
> cyklen ofte, gerne efter hver tur. Smag evt. på kåbeglasset og se om det
> smager af salt og bliv overrasket!
>
Ja, det er fandme uhyggeligt Til vinter køber jeg en gammel offroader
(eller mz afhængig af økonomi) og konserverer den i ½ cm fedt over alt -
undtaget sædet og styret

> Vand i tanken har mange (alle?) uden at vide det.
> Det kommer ved kondensvand fra temperatursvingninger. Man mærker det ikke
> før man en dag skifter over til reservetanken og pludselig kører dårligt.
>
Jeg kører altid på reservetanken, så jeg tror at jeg er fri for det
[......]
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

RpR (16-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 16-10-01 20:28

> Ja, allerede nu er der stor forskel Jeg opdage det, da jeg lige skulle
> lege lidt stoppiesjov Det er faktisk blevet noget sværere at undgå at
> blokere forhjulet, selvom man er omhyggelig med at få vægt forpå.

mm, det måtte jeg finde ud af idag. No more stoppies på asfalt hvor solen
ikke skinner.

> Ja, det er fandme uhyggeligt Til vinter køber jeg en gammel offroader
> (eller mz afhængig af økonomi) og konserverer den i ½ cm fedt over alt -
> undtaget sædet og styret

Du kunne jo købe lidt regntøj, lime det sammen og lime det fast på sædet, så
kunne du købe en EKSTRA stor tektyl spray og gå helt amok på det hele uden
du skal tænke på at blive beskidt når du skal køre bagefter =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



sjukker@worldonline.~ (16-10-2001)
Kommentar
Fra : sjukker@worldonline.~


Dato : 16-10-01 17:12

Hvad skal vi med gode råd ???

Vi her i gruppen ved jo godt hvordan man kører mororcykel. Vi sviner jo
biltrafikanterne til når de overser os. Selv når vi kører mere end det
tilladte. Det er deres skyld hele tiden. Vi ved nemlig godt hvordan vi skal
gøre.

Gang på gang sendes der advarsler ud om fartkontrol forskellige steder.
Neeej hvor godt.

synd for dig at du kørte galt i et venstre sving med 130 i timen....

Tror du ikke at vi ved hvordan vi skal behandle og vaske vores cykel inden
at vi ræser afsted på den ??


Vi behøver ikke gode råd her i gruppen.

Hilsen røde.

PS: )



Alexander Ørstrøm (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Alexander Ørstrøm


Dato : 18-10-01 18:08

Øhhh...

Er der noget jeg er gået glip af?
Jeg mener grupper som denne eksisterer pga gode råd, og ikke bare som afløb
for diverse frustrationer.

Hvis der lige pludselig ikke er plads til gode råd mc'ister imellem, kan man
jo ligeså godt gå ned til sin lokale pølsemand og brokke sig der.


Bare min mening

Alexander

<sjukker@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:v%Yy7.1431$YP6.220831@news000.worldonline.dk...
> Hvad skal vi med gode råd ???
>
> Vi her i gruppen ved jo godt hvordan man kører mororcykel. Vi sviner jo
> biltrafikanterne til når de overser os. Selv når vi kører mere end det
> tilladte. Det er deres skyld hele tiden. Vi ved nemlig godt hvordan vi
skal
> gøre.
>
> Gang på gang sendes der advarsler ud om fartkontrol forskellige steder.
> Neeej hvor godt.
>
> synd for dig at du kørte galt i et venstre sving med 130 i timen....
>
> Tror du ikke at vi ved hvordan vi skal behandle og vaske vores cykel inden
> at vi ræser afsted på den ??
>
>
> Vi behøver ikke gode råd her i gruppen.
>
> Hilsen røde.
>
> PS: )
>
>



Pein (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 18-10-01 19:29

Alexander Ørstrøm skrev
>Øhhh...
>
>Er der noget jeg er gået glip af?
** snip **

Ja. Den afsluttende smiley. Se nedenfor.


><sjukker@worldonline.dk> skrev
** snip **
>>
>> Vi behøver ikke gode råd her i gruppen.
>>
>> Hilsen røde.
>>
>> PS: )
>>
>



Kristoffer Lippert (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 16-10-01 21:44

Hejsa

Tak for de gode råd. Det er nok meget godt lige at blive mindet om at vejret
skifter nu...
Nu du var igang med de gode råd, kan du så ikke lokkes til at skrive en
lille ting om hvad man skal huske før vinter opbevaring?
- olieskift, smørelse, osv. ?

Mvh
Kristoffer



Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9qhd5u$9e0$1@eising.k-net.dk...
> Hej DFM
>
> Jeg vil lige lave en lille advarsel til dem der trækker deres cykler ud i
> vejret nu. Sidste år tænkte jeg på at skrive lidt om at man skulle passe

> sig selv og sin cykel, men jeg gjorde det ikke. To skrev efterfølgende at
de
> var væltet inden for de første to uger. Jeg håber at denne mail kan
> forhindre bare et enkelt styrt.
>
> 1. Det bliver koldere og koldere, dækkene en meget længe om af varme op,
og
> max temperaturen i dækkene er meget lavere end på en god varm sommeraften.
> Derfor er der meget mindre greb i dækkene end man forventer. Kør
forsigtigt
> i svingene indtil marts april næste år. Prøv at mærk på dækket efter en
tur,
> hvor varmt det er. Det skal være mere en lunkent før der rigtigt bider. 2.
> Bilisterne forventer kun knallerter for tiden. De kører som om man ikke er
> der og trækker ud foran dig på en måde jeg ALDRIG har oplevet i bil. Det
> bliver værre og værre nu. Pas på jer selv, de sovende morgenbilister er
rene
> dødsfælder. Forvent alle tror du kører 30Km/t.
>
> 2. Når den første salt kommer så smør jeres fine cykler ind i WD40 og vask
> cyklen ofte, gerne efter hver tur. Smag evt. på kåbeglasset og se om det
> smager af salt og bliv overrasket!
>
> 3. Kør med karburatorsprit i tanken nu hvor temperaturen er under 10
grader.
> ½L til 20L benzin. Det får cyklen til at gå bedre og opløser e.v.t. vand i
> tanken. Vand i tanken har mange (alle?) uden at vide det. Det kommer ved
> kondensvand fra temperatursvingninger. Man mærker det ikke før man en dag
> skifter over til reservetanken og pludselig kører dårligt.
>
> 4. Check dæktrykket ofte nu hvor tempraturen falder. Den står og mister en
> masse tryk som det bliver koldere. Husk, hvis man checker dæktryk
> en morgen med 5 grader ,så passer det ikke 2 uger senere en eftermiddag
> ved15 grader. Check ofte, især når udendørstemperaturen svinger meget.
> Rigtigt dæktryk giver bedre køreegenskaber og mindre dækslid.
>
> 5. Smør kæden ofte. Saltpåvirkningen går først ud over kæden! Den er
følsom
> og dyr at udskifte. Når kæderullerne er blanke er kæden alt for tør. På en
> sommeraften giver det bare lidt forøget kædeslid, men i øjeblikket kan
> lortet ruste sammen på en uge.
>
> Lige engang til for Pris Knud: "Kør forsigtigt. Dækkene er kolde!!!"
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)
>
>



Jens Jacob Bager Jen~ (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-10-01 22:58

> Tak for de gode råd. Det er nok meget godt lige at blive mindet om at
vejret
> skifter nu...

Det var så lidt. Jeg er glad for at kunne hjælpe. Mine 3 års vinterkørsel
har vel lært mig et og andet.

> Nu du var igang med de gode råd, kan du så ikke lokkes til at skrive en
> lille ting om hvad man skal huske før vinter opbevaring?
> - olieskift, smørelse, osv. ?

Det står fint beskrevet på www.dmc-org.dk -> FAQ'en

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)




Anders Majland \(Rep~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 18-10-01 08:55

> Det var så lidt. Jeg er glad for at kunne hjælpe. Mine 3 års vinterkørsel
> har vel lært mig et og andet.

Jeg burde også have lært lidt af de sidste 4års vinterkørsel, men man skal
alligevel slå hjernen _helt_ til når man kører hjemefra. Måske jeg skal til
at drikke en kop kaffe inden jeg kører hjemmefra ...

/Anders - temmelig øm


Pein (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 18-10-01 18:31

Anders Majland ...
>
>Jeg burde også have lært lidt af de sidste 4års vinterkørsel, men man
skal
>alligevel slå hjernen _helt_ til når man kører hjemefra. Måske jeg skal
til
>at drikke en kop kaffe inden jeg kører hjemmefra ...
>
Den der helt basale ting med rent faktisk at se den vej man kører, kan
tage flere år at lære. Det har jeg også måttet sande.

Mvh. Pein



Jon Larsen (17-10-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 17-10-01 12:41


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
news:9qhd5u$9e0$1@eising.k-net.dk...
> Hej DFM
>
> Jeg vil lige lave en lille advarsel til dem der trækker deres cykler ud i
> vejret nu. Sidste år tænkte jeg på at skrive lidt om at man skulle passe

> sig selv og sin cykel, men jeg gjorde det ikke. To skrev efterfølgende at
de
> var væltet inden for de første to uger. Jeg håber at denne mail kan
> forhindre bare et enkelt styrt.
>
> 1. Det bliver koldere og koldere, dækkene en meget længe om af varme op,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg vil også lige tilføje, selvom det måske er åbenlyst, at efterår betyder
blade på vejen, og i vådt vejr er de lisom brun sæbe, så dem skal man altså
også passe på !!!.

--
MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250





MicJen (17-10-2001)
Kommentar
Fra : MicJen


Dato : 17-10-01 11:59

Hej Bager!

Godt "initiv"!

Mvh
Michael
CB 500 (StudMC'er)





Pein (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 18-10-01 18:33

Den ligner lidt din forårsadvarsel, hva' Bager

Mvh. Pein



Jens Jacob Bager Jen~ (18-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 18-10-01 22:28

> Den ligner lidt din forårsadvarsel, hva' Bager

Det er et tilfælde

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste