Hvordan er det nu - kan man få en iMac rev~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-10-01 14:42

Se subject. Hvad koster det i givet fald og alt det der ?

Eller er man stock med 800 x 600 ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 16-10-01 14:46

in article 1f1dnj2.un1c747f0iysN%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling
at jesper@gylling.net wrote on 16/10/01 15:41:

> Se subject. Hvad koster det i givet fald og alt det der ?
>
> Eller er man stock med 800 x 600 ?

Jeg bruger en iMac rev A (233).
Den kører 1024x768 med 75 Hz i millioner af farver, så...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-10-01 15:09

Henning Vestergaard Poulsen <henning@imtoosexy.com> wrote:

> in article 1f1dnj2.un1c747f0iysN%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling

> Jeg bruger en iMac rev A (233).
> Den kører 1024x768 med 75 Hz i millioner af farver, så...

Hvormeget VRAM er der i den i følge Apple System Profiler ? I den jeg
har stående er der 2 MB.

--
Ciao Jesper )

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-10-01 15:32

In article <1f1dotr.h70kao2v3k00N%jesper@gylling.net>, Jesper Haaber
Gylling wrote:

> Hvormeget VRAM er der i den i følge Apple System Profiler ? I den
> jeg har stående er der 2 MB.

Så kan du kun kun kære 1024 x 768 x tusinder af farver. For at få
mio. af farver skal du sætte yderligere 4 mb videoram i maskinen, og
det er ganske smertefrit.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-01 15:03

In article <1f1dnj2.un1c747f0iysN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Se subject. Hvad koster det i givet fald og alt det der ?
>
> Eller er man stock med 800 x 600 ?

Hvad det koster aner jeg ikke, men hvis du har en af de første rev A'er,
så har den kun 2Mb VRAM indbygget, som kan udvides til 6Mb med en 4Mb
SO-Dimm.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-10-01 16:00

> Hvad det koster aner jeg ikke, men hvis du har en af de første rev A'er,
> så har den kun 2Mb VRAM indbygget, som kan udvides til 6Mb med en 4Mb
> SO-Dimm.

4 MB Kingston koster 455,- incl. moms hos www.nemdirect.dk og så er der
ca. 1 måneds ventetid.

--
Ciao Jesper )

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 16:10

> 4 MB Kingston koster 455,- incl. moms hos www.nemdirect.dk og så er der
> ca. 1 måneds ventetid.

det er næsten samme pris som i 98!

mon ikke der sidder en Beige G3 ejer, der bruger et V3 eller Orion
PCI-kort som vil sælge dig en klods lidt billigere.

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-01 15:11

> Se subject. Hvad koster det i givet fald og alt det der ?

opgrader VRAM fra 2MB til 6MB.

> Eller er man stock med 800 x 600 ?

ja, uden en opgradering

<icq:131382336>

Fra : HV Poulsen

Dato : 16-10-01 15:29

in article 1f1dowu.12matt01hki5vwN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 16/10/01 16:10:

> opgrader VRAM fra 2MB til 6MB.

> ja, uden en opgradering

Min blev købt januar 1999, mener jeg. Den er aldrig opgraderet med andet end
med RAM. Den har altid haft millioner af farver på 1024x768. Jeg har lige
set i Apple-Systemprofil. Den har 6 MB skærmhukommelse. Der står endvidere
at det hedder ATI,RagePro_C.
Så er min måske speciel alligevel. Jeg troede min var den slappeste af alle
iMac'er.

Fra : Michael Holm

Dato : 16-10-01 15:39

HV Poulsen <henning@imtoosexy.com> wrote:

> [...]
> at det hedder ATI,RagePro_C.
> Så er min måske speciel alligevel. Jeg troede min var den slappeste af alle

vi har de næstslappeste iMac Rev. B ! husk og gå ind og ret det på
macoptællingen http://www.elements.dk/count/

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : HV Poulsen

Dato : 16-10-01 15:42

> vi har de næstslappeste iMac Rev. B ! husk og gå ind og ret det på
> macoptællingen http://www.elements.dk/count/

Så jeg har Rev B? Det havde jeg ikke troet. Men min er jo 233. Hvad er 266
så for en?
Og - det må jeg også hellere rette på macoptællingen.

Fra : Michael Holm

Dato : 16-10-01 15:54

> Så jeg har Rev B? Det havde jeg ikke troet. Men min er jo 233. Hvad er 266
> så for en?
> Og - det må jeg også hellere rette på macoptællingen.

arrh nu bliver jeg lige i tvivl, må hvis heller lade være med at
skrive mere før jeg kommer hjem fra arbejde

Fra : Jesper

Dato : 16-10-01 15:59

> Så jeg har Rev B? Det havde jeg ikke troet. Men min er jo 233.

Ja! Du har en rev. B. Dvs. at grafikkortet er kraftigere (ATI rage PRO),
men stadig 233 MHz.

Jeg vil næsten påstå at rev. B var en mere væsentligt opgradering end da
der kom 266 MHz processorer i! :)
(der fjernede Apple i øvrigt også mazzanine-porten de ekstra sjove
udvidelser...)

--
mvh Jesper

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 21-10-01 23:08

Jesper wrote:

> [...]
>der kom 266 MHz processorer i! :)
>(der fjernede Apple i øvrigt også mazzanine-porten de ekstra sjove

Og det fører vel egentlig tilbage til det første spørgsmål om man er
tvunget til den dårlige opløsning ? Du skal finde et VooDoo 2 3D kort
der passer til Mezzanineporten. Den giver 8 MB Videoram. Se de her links;

http://www.barefeats.com/iMacVoo.html
http://idg.net/crd_scsi_71738.html
http://www.imac2day.com/tech/installgamewizard.shtml

Jesper Hauge Jensen

"Jeg er nok mest bange for Xenofober"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-01 23:33

Jesper Hauge Jensen <im@c.dk> wrote:

> Og det fører vel egentlig tilbage til det første spørgsmål om man er
> tvunget til den dårlige opløsning ? Du skal finde et VooDoo 2 3D kort
> der passer til Mezzanineporten. Den giver 8 MB Videoram. Se de her links;

det er et dedikeret 3D kort, som ikke kan vise 2D - dvs. de 8MB hjælper
ikke.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på iceBook

<icq:131382336>

Fra : Anders

Dato : 22-10-01 09:41

Jesper Hauge Jensen skrev:

> [...]
> tvunget til den dårlige opløsning ? Du skal finde et VooDoo 2 3D kort
> der passer til Mezzanineporten. Den giver 8 MB Videoram. Se de her links;

Var der ikke noget med at en af de sidste OS opdateringer eller
firmware-ditto disabled Mezzanineporten? Et eller andet i min udsyrede
hjerne siger det, men det kan selvfølgelig også være forkert.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-10-01 23:30

> Så jeg har Rev B? Det havde jeg ikke troet. Men min er jo 233. Hvad er 266
> så for en?
> Og - det må jeg også hellere rette på macoptællingen.

Jeg mener, at 266 MHz udgaven blev kaldt rev/C, men jeg synes
ikke, det er en rigtig betegnelse. Rev/A og B har disse bogstaver sidst
i modelnummeret. Jeg mener ikke, at modelnummeret for 266 ender på C.
Jeg synes derfor, det er forkert at kalde den rev/C. En 266 kan man jo
bare kalde 266. Det er ret entydigt. Det bliver først forvirrende senere
med DV, DV+ og den slags, hvor flere havde samme MHz. Det blev faktisk
så forvirrende med de forskellige iMac, at jeg er stået helt af.
Modellerne efter 266 blev kaldt D og E nogle steder, har jeg set, men
det er efter min mening også forkert.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 17-10-01 17:57

Min iMac er en Rev A med 6 MB VideoRam, så helt entydigt er det ikke.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-10-01 21:31

Jesper Hauge Jensen <im@c.dk> wrote:

> Min iMac er en Rev A med 6 MB VideoRam, så helt entydigt er det ikke.

så har du eller den tidligere ejer sat en 4MB klods i.

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-10-01 22:18

In article <1f1fznj.mo25qt1w18twiN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> så har du eller den tidligere ejer sat en 4MB klods i.

Nej, ikke hvis det er en model fra sent i produktionen.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 18-10-01 14:16

Jeg købte netop min model lidt sent i marts 1999, splinterny i
Fredgaard. Den havde ingen pillet ved.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-10-01 17:31

Jesper Hauge Jensen <im@c.dk> wrote:

> Jeg købte netop min model lidt sent i marts 1999, splinterny i
> Fredgaard. Den havde ingen pillet ved.

er du sikker på at det er en revA?

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-01 22:00

> er du sikker på at det er en revA?

Så har den i hvert fald ligget lidt på lager. Min rev/B er
fremstillet d. 26 november 1998 kl. 04:18:14 (tidszonen er ikke
angivet), og den er bestemt ikke en af de første rev/B. Hvis du tipper
din iMac bagover, vil du se en rund mærkat i bunden i højre side omtrent
under lågen over stikkene. Rundt i periferien af denne mærkat står,
hvilken processor, hd, RAM, grafikkort og videoram (SGRAM) din iMac
originalt har haft. Men jeg kan desværre ikke finde ud af, hvor
typenummeret står. På en rev/A slutter det med A, og på en rev/B med B.
Nå men i rev/B har Rage Pro grafikkort og 6 MB SGRAM.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 21-10-01 23:01

Henrik Münster wrote:

> [...]
Jeg ved bare at der står Rev A på motherboardet, men alt andet tyder på
at det er en Rev B. Den er da også produceret 20 februar 1999.

> [...]
>typenummeret står. På en rev/A slutter det med A, og på en rev/B med B.
>Nå men i rev/B har Rage Pro grafikkort og 6 MB SGRAM.

Jeg kan heller ikke finde det famøse bogstav, men har fundet et godt
link, som også opklarer spørgsmålet omkring hvad de flg. iMac's kaldes;
http://developer.apple.com/qa/hw/hw32.html

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-10-01 08:00

Jesper Hauge Jensen <im@c.dk> wrote:

> Jeg ved bare at der står Rev A på motherboardet, men alt andet tyder på
> at det er en Rev B. Den er da også produceret 20 februar 1999.

Det skal du ikke tage dig af. Det står der også på mit
motherboard. Det må være rev/A af rev/B modellens motherboard.

> Jeg kan heller ikke finde det famøse bogstav, men har fundet et godt
> link, som også opklarer spørgsmålet omkring hvad de flg. iMac's kaldes;
> http://developer.apple.com/qa/hw/hw32.html

Hvad sagde jeg? Der er ikke nogen iMac der hedder rev/C eller D,
E eller F for den sags skyld
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : JaViS

Dato : 18-10-01 08:45

1f1dowu.12matt01hki5vwN%spam@reippuert.dk

> opgrader VRAM fra 2MB til 6MB.

> ja, uden en opgradering

Man er ikke stock med 800x600 blot kører man kun med tusinde farver...

/Jacob

"If it's not on fire, it's a software problem"