Køre cylinder til
Fra : MiG

Dato : 16-10-01 12:41

Hej

Jeg har både hørt at det er bedst at man kører den til på en gang d.v.s at
man kører lange turer!!

Jeg har også hørt at det er bedst at man kører den til over en længere
periode d.v.s. man kører mange små turer hvor cylinderen når at blive kold

Fra : Martin R.

Dato : 16-10-01 17:17

> [...]
>
> Jeg har også hørt at det er bedst at man kører den til over en længere
> periode d.v.s. man kører mange små turer hvor cylinderen når at blive kold

Var det et spørgsmål eller et svar ?

Venligst Martin

Fra : Michael Jensen

Dato : 16-10-01 18:44

> Var det et spørgsmål eller et svar ?

Jeg tror personen efterlyser, en klar besked, der kan fortælle ham hvilken
af de to påstande der er rigtige.

Fra : RpR

Dato : 16-10-01 20:03

> Jeg tror personen efterlyser, en klar besked, der kan fortælle ham hvilken
> af de to påstande der er rigtige.

Motoren har generelt bedre af lange ture end små ture, uanset om det er
under tilkørsel eller ej.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Gundersen

Dato : 16-10-01 20:09

Hej

Jeg kan anbefale lange ture på ca 10-20km! med jævn fart! (30-40km/t mere
eller mindre hele tiden!)
PAS på med bakkerne! (ned af! Brems i gen, så den ikke køre stærkere end de
30-40km/t med samme gas!)

Det er min anbefaling!

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-10-01 13:41

Jeg har haft det bedste resultat med at sætte min jog på støttefod.. Af med
baghjulet og så starte den og skrue lidt på tomgangs skruen så den lige
kommer til at trille med baghjulet.. Så lad den stå en 10 tankfulder..

Sådan blev jeg nød til at gøre da jeg kørte min Evolution cylinder til.. Det
er lidt svært af kører sådan en til når ens Evo variator tager MEGA mange
omdrejninger og en orginal variator kan ikke gå på krumtappen :)

Mvh Michael

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-10-01 15:47

"Michael Thomsen" <pyros_cd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er lidt svært af kører sådan en til når ens Evo variator tager MEGA mange
> omdrejninger og en orginal variator kan ikke gå på krumtappen :)

So soder tændrøret sq da til ! Jeg tror ikke det er den bedste måde!
Kør nogle gode lange ture !

/Thomas

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 17-10-01 17:42

"Michael Thomsen" <pyros_cd@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> baghjulet og så starte den og skrue lidt på tomgangs skruen så den lige
> kommer til at trille med baghjulet.. Så lad den stå en 10 tankfulder..

Det er MEGET dumt, da man netop skal variere omdrejningerne når man kører
til!!

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 17-10-01 17:55

"[UC]Rapperand" wrote:

> Det er MEGET dumt, da man netop skal variere omdrejningerne når man kører
> til!!

Og derfor ka jeg jo SLET ikke tro på det pis, endda slet ikke når der er tale
om EVO kit.

P.s. hvis problemet var den tog for mange omdrejninger, havde du så overvejet
nogle tungere ruller?
--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-10-01 18:14

Jeg har overvejet nogle tungere ruller, men jeg kunne på det tidspunkt ikke
finde nogen der forhandlede den størrelse ruller.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-10-01 18:16

JEg kan også sige en anden ting.. Man tør sku ikke at give et nyt evo kit
gas!! Prøv at tænk på hvis den sætter sig....

Jeg havde en måler fra en bil på tændrøret, og den blev målt til 3% utæt,
hvilket er ufatteligt lidt!! Så jeg var tilfredt med en måde at kører til.

Fra : MiG

Dato : 17-10-01 18:36

> [...]
> hvilket er ufatteligt lidt!! Så jeg var tilfredt med en måde at kører til.

Hvad er det for en måler du snakker om?!?

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 17-10-01 21:44

> [...]
> hvilket er ufatteligt lidt!! Så jeg var tilfredt med en måde at kører til.

Ehm

Bortset fra at du mister meget effekt ved at køre til på den ENORMT ringe
måde.

--
Best regards
Rasmus AKA [UC]Rapperand

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-10-01 22:48

Hvis stempel ringene er 3% utæt vil jeg ikke mene at man mister effekt

Fra : Gundersen

Dato : 18-10-01 21:51

Hej igen!

> Jeg kan også sige en anden ting.. Man tør sku ikke at give et nyt evo kit
> gas!! Prøv at tænk på hvis den sætter sig....

Argg..... Sikken en gang Bræk!...... (undskyld min banden og svovlende.... Men
jeg er lidt GAL! lige nu!)

Hvis man har lavet det ordenligt, sker der IKKE noget!
Hvis man ikke tør at give et EVO kit Gas, skyldes det 3 ting!
1. Man stoler ikke på hvad man går og, laver!
2. Man tør overhovedet ikke at køre på en scooter der, har så mange HK at gøre
med!
3. Man har absolut ingen selvtilid! TABER! *GG*

Hvis man ikke tør at give et EVO kit en spand kul, skulle man have nøjes med
de lovlige dele!!!!.......

> Jeg havde en måler fra en bil på tændrøret, og den blev målt til 3% utæt,
> hvilket er ufatteligt lidt!! Så jeg var tilfredt med en måde at kører til.

Det er da ikke kun tilkørselen det kommer an på! Det er da lige så meget
pakningerne, og monteringen det kommer an på!

Mvh Emil
Undskyld mange gange for alt mit brok! *GG*
--
www.ScooterZone.dk

Fra : Gundersen

Dato : 18-10-01 21:44

Hej

> kommer til at trille med baghjulet.. Så lad den stå en 10 tankfulder..

Halløjjjj...... Hvad går der galt for manden?????????????????????
Er du klar over hvor mange timer det er den skal stå og hakke og
sprutte???????????? (undskyld Sprutte! =)

> Sådan blev jeg nød til at gøre da jeg kørte min Evolution cylinder til.. Det
> er lidt svært af kører sådan en til når ens Evo variator tager MEGA mange
> omdrejninger og en orginal variator kan ikke gå på krumtappen :)

Det er da bare lige indtil den er kommet i gang. Hvis man bare ligger stille og
roligt fra land, sker der ikke noget!

Man skal da ikke lade den stå i tomgang, i flere dage!....... Den skal køres til
med ca. 4-6k rpm, i starten! Hvis du køre det til med 1-2k rpm (tomgang), hvor
dan tror du så den reagere første gang du siger at du har kørt den til, og såå
su fyre den af, og den køre med over 11-12k RPM???? Så tror jeg Først at den
sætter sig!

Den skal lige så stille vendes til at køre med høejere omdrejninger!

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 19-10-01 08:28

Gundersen wrote:

> ...hvor mange timer det er den skal stå og hakke og
> sprutte???????????? (undskyld Sprutte! =)

The name is Sputte