Nokia 3210 facts kort og godt
Fra : Benjamin Sølberg

Dato : 16-10-01 11:30

Ja det er hvad jeg søger....
Så som kan man opdatere en version 5.01 til f.eks 6.00 og der er vidst noget
med at et flash kable ikke virker på denne version eller hvordan er det nu
det er ?

Respect
Benjamin Soelberg

Fra : Brian Fisker

Dato : 16-10-01 12:16

> [...]
noget
> med at et flash kable ikke virker på denne version eller hvordan er

Du kan ikke selv opgradere softwaren (fra én softwareversion til en
anden) i Nokias telefoner. Dette skal gøres hos en aut. Nokia
forhandler. Hvis du tænker på at fjerne en eventuel simlås, er det med
softwareversion 5.01 et datakabel (og eventuelt NokAll), du skal have
fat i.

\Mandal

Fra : Benjamin Sølberg

Dato : 16-10-01 15:37

"Brian Fisker" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in message
<klip>
> [...]
> forhandler. Hvis du tænker på at fjerne en eventuel simlås, er det med
> softwareversion 5.01 et datakabel (og eventuelt NokAll), du skal have

Næ egentlig er det fordi at telefonen opføre sig mærkeligt...

Slukker på sjove tidspunkter. fryser... viser fuld batt men dør afligevel i
løbet af minutter/timer...
Derfor ringede jeg til Sonofon og de siger at det er en software bug og det
kræver en opdatering.
Det koster mere end telefonen pt og det syntes jeg er for dårligt...

Men sig mig lige...
Hvis man/jeg ikke kan flash'e sin mobil, hvad skal man så med et flash
kable.
Det er vil ikke kun til at læse EEProm'en med. Hvis man kigger på de partial
flash filer så lyder det
for mig som om at vi snakker om ny firmware.. eller tager jeg helt fejl ?

Som jeg ser det er der i 3210'en :
MCU firmware + EEProm (til opsætning af telefonen). + naturligvis DSP + PA
trin og div.

Og hvis jeg har forstået rigtigt så er MBus til at læse EEProm'en og FBus
til at læse flash..

Men det lyder ærligt talt som om jeg tager gruligt fejl...

/Benjamin