Afgift på Moto guzzi leman 3
Fra : t

Dato : 16-10-01 11:19

Jeg skal betale afgift på en lemans III 82

Told & skat siger 28000

Er der nogen der har erfaringer med lign.

Det skal siges at cyklen er helt "urørt", og trænger til en kærlig hånd,
derfor tager jeg til vudering. Men hvad er rimeligt ??

Hilsen

Jesper

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 16-10-01 14:05

On Tue, 16 Oct 2001 12:18:32 +0200, "t" <ja@dynomet.dk> wrote:

>Jeg skal betale afgift på en lemans III 82

Hvis den er til dig selv, så stort tillykke. Det er en pragtfuld
motorcykel.

>Told & skat siger 28000
>
>Er der nogen der har erfaringer med lign.

Hvis du slipper med 28000,- skal du nok ikke klage. Jeg gav selv
32.000,- i afgift for min, i september '96.

>Det skal siges at cyklen er helt "urørt", og trænger til en kærlig hånd,
>derfor tager jeg til vudering. Men hvad er rimeligt ??

Min lignede godtnok en nyslået tokrone og havde kun kørt 9300 km -
stod med originalt fordæk. Havde jeg taget den til vurdering kunne det
nok have givet bagslag. Ordet "rimeligt" kan ikke anvendes i samme
sætning som ordet "afgift" - ikke når det er om danske afgifter.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Richard Pade

Dato : 24-10-01 16:14

Skal du til vurdering bør du køre til provinsen. Iflg. Korup MC er T&S
"billigere" på Fyn end i Kbh. Gir du en prøvetur fo tippet?

Richard

Fra : Armand

Dato : 16-10-01 15:42

t <ja@dynomet.dk> skrev i en
> Jeg skal betale afgift på en lemans III 82
> Told & skat siger 28000
> Det skal siges at cyklen er helt "urørt", og trænger til en kærlig
> hånd, derfor tager jeg til vudering. Men hvad er rimeligt ??

T&S's pris er fast; men dog kun et depositum, hvorved den for såvidt kan
"diskuteres" ved fremstilling til vurdering.
Men det er stadig T&S der dikterer prisen derved at den eneste
ankemulighed man har er at undlade at indregistrere, og derved "snyde"
T&S for pengene, hvilket sikkert ligger de fleste fjernt når modellen
allerede er købt!

Rimeligt??
Hvis modellen ialt (og efter evt. tilbagebetaling) er billigere end en
tilsvarende privat købt model, er det vel rimeligt :-/

T&S's vurdering beror på brugtprislejet og er meget stabilt omkring 60%
deraf, derfor kan det kun blive for dyrt hvis man køber ind til højere
pris
end de resterende 40%!
Som tommelfingerregel plejer jeg at oplyse 1/3 af brugtprislejet,
hvorved man holder lidt fri til en gevinst uanset T&S's vurdering!!

--
Armand.

Fra : t

Dato : 16-10-01 16:52

Du har ret i at de T&S suverent bestemmer, men deres "depositum" bygger vel
på en cykel i "standart " stand.
Min har vist sig at mangle 4 gear, derudover har den en periodisk def
starter. Det ville vel være dumt ikke at nævne det.
jesper

--
Jesper Ankersen
Dynomet Sales A/S

Fra : Allan Bojesen

Dato : 16-10-01 17:09

> Min har vist sig at mangle 4 gear, derudover har den en periodisk def
> starter.

Så må man jo håbe det trods alt er en 5 gears model)) så er der da 1 gear
tilbage + frigear.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 17-10-01 01:14

Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en

> Så må man jo håbe det trods alt er en 5 gears model)) så er der da
> 1 gear tilbage + frigear.

GRILL

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-10-01 01:14

t <ja@dynomet.dk> skrev i en
> [...]
> Min har vist sig at mangle 4 gear, derudover har den en periodisk def
> starter. Det ville vel være dumt ikke at nævne det.

Du risikerer samme svar som jeg fik da jeg påpegede bl.a. en smadret
baglygte og let styrtskade på venstre side:
Vurderingsmanden sagde lidt anstrengt efter alle mine kommentater:
"Jamen det er da vel ikke mig der skal betale dét - Du har vel
forhåbentlig ikke givet for meget for mc'en ud fra dén stand?!"

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 17-10-01 10:32

> [...]
> "Jamen det er da vel ikke mig der skal betale dét - Du har vel
> forhåbentlig ikke givet for meget for mc'en ud fra dén stand?!"

Huh? Er det ikke netop det, han skal - altså beregne afgift efter, havad en
tilsvarende model ville koste i DK - i det konkrete tilfælde med smadrede
lygte m.m.?

--
Jakob
GSX750F

Fra : Armand

Dato : 17-10-01 15:38

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
> [...]
> Huh? Er det ikke netop det, han skal - altså beregne afgift efter,
> havad en tilsvarende model ville koste i DK - i det konkrete tilfælde

Tjoeh, og det gjorde han vel som sådan også; men jeg var måske lige lidt
for presserende omkring skaderne :-/
På den anden side har han jo også ret - Ikke?

Endelig er en vurdering til grund i en synsklar (=synet) model, og her
tror jeg ikke at man slipper af med manglende gear og des lige :-/

--
Armand.

Fra : t

Dato : 17-10-01 16:57

Jo Jo

Manglende fjerde gear, en periodisk defekt startmotor kan godt synes..
Synsmanden er da helt lige glad, sålænge du kan opføre dig ordentligt i
trafikken, og det kan man jo godt.

De nye regler er iøvrigt at cyklen skal være nysynet, ikke bare synsklar. Så
jeg har været til syn. Men alt andet lige så betaler jeg 28K imorgen, og
køre til vudering næste torsdag. Derefter venter jeg inden jeg sætter den
istand.

--
Jesper Ankersen
Dynomet Sales A/S

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-10-01 23:47

On Wed, 17 Oct 2001 02:13:33 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand

> [...]
>"Jamen det er da vel ikke mig der skal betale dét - Du har vel
>forhåbentlig ikke givet for meget for mc'en ud fra dén stand?!"

Som du nok husker deponerede jeg 47000 for min paso og kom ud af det
med 38000 - at betale.
Det er 4000 under nogen tidligere Paso, så de tager så afgjort
tilstanden i betragtning.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500