Rødvinssauce...
Fra : Michael Alstrup

Dato : 16-10-01 10:20

Hej i gruppen....

Jeg kunne godt tænke mig en opskrift af en rødvinssauce...er der mon nogle
der kan hjælpe..??

Mvh
Michael

Fra : K.G.

Dato : 16-10-01 10:44

Hej Michael ....

Du finhakket 2 store løg samt tilsvarende mængde Champignonce
dette ristes kraftigt i Margarine - du tilsætter ½ l rødvin lader dette
koge i 10 min - svagt - og tilsætter så ½ liter boullion evt. fra terning
lad ikke dette koge - men ikke for længe.

Nu jævner du det som almindelig sovs med en melbolle eller hvordan
du nu normalt jævner sovs ... tilsæt farve

Tilsmager med salt og peber og evt. lidt rødvin ....

Ikke en helt original opskrift men en god Sovs ...

Velbekomme
K.G.

Fra : Charlotte & Jesper

Dato : 16-10-01 10:52

Når jeg laver rødvinssauce bruger jeg altid rigeligt med rødvin. Helst en
hel flaske.
I gryden med den, derefter skalotteløg, gulerødder, blegselleri og lidt
tomatpure. Det krydres med laurbærblade og hele peberkorn. Det hele
småsimre i en time, hvorefter det sies, og saucen koges ind til 2 dl.. Lige
inden det serveres piskes en god klat kold smør i, saucen må derefter ikke
koge.
Venlig hilsen
Jesper