Placering af Javascritp
Fra : Lenny Hansson

Dato : 16-10-01 07:46

Jeg er løbet ind i et lille problem for mig et stort.
Jeg har fundet et lille Javascript jeg ville have ind på min
hjemmeside (Dato og tid's script fundet her på HTML.dk) Mit
problem er at jeg ikke vil have det til at stå øverest på siden,
jeg ville gerne have det stående ca. mit på siden placeret i en
tabel- er der nogen af jer der har en løsning på mit problem ?
Jeg bruger Front Page 2000

På forhånd tak.

Lenny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 16-10-01 09:52

"Lenny Hansson" skrev bla.
(Dato og tid's script fundet her på HTML.dk)

Først og fremmest , DU BEFINDER DIG IKKE PÅ html.dk.(undskyld jeg råber) Du
poster i en offentlig nyhedsgruppe der hedder
news.dk.edb.internet.frontpage.
Det vil sige at du befinder dig på usenet, hvor alle der abbonerer på
ovenstående gruppe kan se dit ?.
Mange brugere af www.html.dk altså ikke kun dig burde måske surfe en tur
forbi www.usenet.dk, når indehaveren af den ellers rigtig gode side html.dk
ikke magter at oplyse de besøgende om hvorledes de skal forholde sig på
usenet.

Dernæst dit spørgsmål :

Bruger ikke selv FrontPage, men kan da huske at du skal sætte scriptet ind
når du står i HTML visning.
Ellers gør som de fleste andre nemlig åbn den side hvor scriptet skal være i
Notepad eller lign teksteditor, og kopier scriptet ind der hvor du vil have
det.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 16-10-01 12:11

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> ikke magter at oplyse de besøgende om hvorledes de skal forholde sig på

Hej jopa

Jeg beklager at brugeren ikke har forstået, at han poster sit indlæg til
Usenet. Dette gør dog ikke hans spørgsmål mindre relevant for denne gruppe.

Jeg mener at vi i høj grad forsøger at gøre det brugerene klart, at deres
indlæg postes til usenet, og henleder samtidigt deres opmærksomhed på
www.usenet.dk's beskrivelser af nyhedsgrupper og netikette.

De bedste hilsner fra Joachim

Fra : jopa

Dato : 16-10-01 12:26

"Joachim Cohn Jacobsen - html.dk" skrev ..
> Jeg beklager at brugeren ikke har forstået, at han poster sit indlæg til
> Usenet. Dette gør dog ikke hans spørgsmål mindre relevant for denne
gruppe.

Hej Joachim bemærkede du at jeg rent faktisk besvarede hans ?

I må da efterhånden snart kunne se at der er et alvorligt problem, når der
er så mange der tror de befinder sig på html.dk
Hvad med at lave jeres eget forum til besvarelse af diverse IT relaterede
problemer, ala Usenet.

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 16-10-01 15:02

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hej Joachim bemærkede du at jeg rent faktisk besvarede hans ?

Hej Jopa. Jeg bemærkede skam dit udmærkede svar

> [...]
> er så mange der tror de befinder sig på html.dk
> Hvad med at lave jeres eget forum til besvarelse af diverse IT relaterede

Blandt de indlæg der i oktober måned er postet i denne gruppe via html.dk, er
det så vidt jeg kan se kun i dette, at brugeren ikke er helt klar over, at
han poster til Usenet. Selv i dette tilfælde kommer han dog med et for
gruppen relevant spørgsmål.

Jeg vil meget gerne gøre det tydeligere for vores brugere, at de poster til
Usenet, men jvf. ovenstående mener jeg ikke, at problemet er så alvorligt som
du hævder.

Netop fordi de indlæg der postes fra html.dk for langt de flestes vedkommende
er relevante for de enkelte grupper, mener jeg, at den service vi tilbyder på
html.dk både kommer vores brugere og dynamikken i de enkelte grupper til
gode.

De bedste hilsner
Joachim

Fra : S. Sørensen & L. Har~

Dato : 17-10-01 06:14

Er det ikke urelevant HVOR man poster fra. Så længe emnet man poster er
relevant for gruppen ????

L. Harsfort

"Joachim Cohn Jacobsen - html.dk" <joachim.usenet@html.dk> skrev i en
meddelelse news:9qhekp$lfd$1@sunsite.dk...

Fra : jopa

Dato : 17-10-01 09:56

"S. Sørensen & L. Harsfort" skrev ...
> Er det ikke urelevant HVOR man poster fra. Så længe emnet man poster er
> relevant for gruppen ????

Jo når blot man er klar over hvilket forum man poster i.
Det skulle jo ikke gerne blive sådan at usenet er en underafdeling af
html.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-01 16:01

Wed, 17 Oct 2001 10:55:48 +0200, skrev "jopa" <j@jp-web.dk>:

>Jo når blot man er klar over hvilket forum man poster i.

Men derimod er det ikke urelevant, hvordan man quoter, når man
svarer på et. indlæg.

Det er ikke nødvendigt, at medsende hele det indlæg, som man
svarer på og det er samtidig god netikette at svare under det man
svarer på.

Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : jopa

Dato : 17-10-01 16:22

"Knud Gert Ellentoft" skrev bla.

> Men derimod er det ikke urelevant, hvordan man quoter, når man
> svarer på et. indlæg.

Knud det var vist ikke mig der quotede forkert

Men en der hedder Harsfort

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-01 17:16

Wed, 17 Oct 2001 17:21:58 +0200, skrev "jopa" <j@jp-web.dk>:

>Knud det var vist ikke mig der quotede forkert

Sorry, nej, det var det ikke.

Fra : S. Sørensen & L. Har~

Dato : 17-10-01 20:06

Jeg har ikke quotet nogen eller noget som helst, hvilket du ville vide hvis
du læste mit indlæg

L. Harsfort

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-01 21:05

Wed, 17 Oct 2001 21:05:47 +0200, skrev "S. Sørensen & L.
Harsfort" <sslh@mail1.stofanet.dk>:

>Jeg har ikke quotet nogen eller noget som helst, hvilket du ville vide hvis
>du læste mit indlæg

Næh, ikke direkte, du har bare medsendt hele det indlæg, som du
svarer på og svarer over dette indlæg.

Det er god skik at nøjes med at citere et par linjer, som er dem
man svarer på og så svarer under det citerede.

Det giver et meget bedre overblik.

Læs meget gerne <<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>>

Fra : S. Sørensen & L. Har~

Dato : 17-10-01 20:04

Hvis det ikke er gået op for dig, så kan jeg fortælle dig, at
dk.edb.internet.webdesign.frontpage er en newsgroup, og kan som sådan ikke
blive en underafdeling til noget som helst, andet end diverse news-servere
rundt om i verden

Selv går jeg gennem stofanets news-server, og er således totalt ligeglad med
om det er usenet eller html.dk der holder i denne newsgroup.
Bare indholdet af posterne er relevant Det kunne et par af jer lære lidt
af