Hvor får man en ny bladfjeder??
Fra : Jeppe

Dato : 16-10-01 07:39

I mit forsøg på at lave min sløve slagstift på bagerste løb, lykkedes det
mig desværre at myrde den ene bladfjeder helt. I min iver for at den skulle
være strammere, prøvede jeg at presse den fra hinanden med en
skruetrækker!!. Det viste sig at være yderst dumt..(fjederstål har det jo
med at knække). Jeg fandt også 2 dybe slagmærker fra stifterne, på de
"hamre" der slår på stifterne. Det sleb jeg forsigtigt ned, så det er 100% i
orden nu.

Men hvor får jeg fat i en ny blad fjeder??
Hvad må sådan en koste??

De gamle bladfjedre er håndlavet, og er bestemt ikke ens.

P.S. Jeg bor på Lolland...

Mvh. Jeppe. (Single shot!)

Fra : Jan Nielsen

Dato : 16-10-01 11:23

On Tue, 16 Oct 2001 08:38:40 +0200, "Jeppe" <g-mc@wanadoo.dk> wrote:

> Men hvor får jeg fat i en ny blad fjeder??

Ring til Korsholm i Skjern og få dem til at sende en. Husk at opgive
navnet på geværet.

> Hvad må sådan en koste??

Fra kr 50,- til kr 100,- + forsendelse

>De gamle bladfjedre er håndlavet, og er bestemt ikke ens.

Næsten alle bladfjedre af "V" typen er delvist håndlavede.
Når de ikke er ens skyldes det sandsynligvis at de har været skiftet
flere gange.

Bemærk at den nye fjeder skal tilpasses på længden af begge "ben" så den
ligner den gamle. Brug en bænksliber og husk at køle i vand. Bliver stålet
blåt er hærdningen ødelagt.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen