Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan man lære det on-line ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 16-10-01 00:00

Hej i gruppen

Jeg har, efter jeg er blevet arbejdsløs, fået et tilbud fra AF om at tage
nogle kurser som jeg selv kan vælge, og som de betaler, men hvad skal jeg
vælge hvor. Jeg sidder og fedter en del med PhotoShop, og ved at jeg ikke er
verdensmester i programmet, men hvis jeg nu vil være verdensmester, kan det
så ske via en form for skole on-line og hvor ?
Er der nogen der har andre forslag til hvad der er in i øjeblikket og som
kunne være en god ide at lære, helst grafik ?

På forhånd tak for hjælpen.

Kim Larsen

Fra : ]88[.::PunisherOlsen~

Dato : 16-10-01 11:27

Hej

Jeg vil da anbefale at du tager nogle intensive PS kurser, altså ikke noget
af det overfladiske pis de fleste kurser trækker ud af ærmet, men intensive
kurser som fx www.softworld.dk tilbyder. Det tidligere www.futurekids.dk
ville eventuelt også være en mulighed.

Hvis du sigter efter et decideret PS erhverv, vil mit forslag være at du
også læser en masse net tutorials igennem og på den måde opbygger din PS
viden. Lav en masse imponerende grafik som du senere kan bruge til at
promovere dig selv med.

Jeg er ikke den bedste person til rådgive dig, men jeg kan kraftigt anbefale
selv-promoveringsdelen.

Fra : max

Dato : 16-10-01 12:25

> [...]
> Er der nogen der har andre forslag til hvad der er in i øjeblikket og som
> kunne være en god ide at lære, helst grafik ?

Kurser kan være gode og enormt dyre >50.000 kr.. Mange ting kan du klare
(meget bedre) med en eller to gode bøger a 300-500 kr. Photoshop er oplagt,
når du nu selv har adgang til programmet. Men det fører med garanti ikke til
et job med mindre du har helt exeptionelle evner og talent.
De kommunale tilbud er desværre ikke målrettede nok, så for de fleste er det
spild af tid. Søg på google eller noget lignende efter professionelle kursus
centre, Helsingør har noget der ser ok ud, men der er mange andre. Højskole
er måske også en ide. Der findes også en lille folder med de udannelses
tilbud der findes, jeg kan ikke huske hvad den hedder, men mon ikke din
sagsbehandler vil være så venlig at finde ud af det..
Jeg har en lidt ældre photoshop (4) bog på engelsk, du kan få.. Den er lidt
dated men ok som start, og gir et vigtigt indblik i farvelære, opløsning og
alle de ting som er aller vigtigst at forstå når du har med grafik at gøre,
om du så arbejder i photoshop, illustrator, quark eller web design.
mvh max

Fra : Svejk

Dato : 18-10-01 17:28

Hej Kim

Prøv at kigge her
http://www.netskole.dk/
og så er noget af det GRATIS !!!!!

Mvh
Bjarne

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-10-01 18:46

Hej igen

er der nogen af jeg der har prøvet nogle af disse kurser, eller har kendskab
til dem ? Jeg har læst i en anden gruppe hvor disse ting bliver diskuteret,
og der er nogen der er glade for det at kunne undervises på distance, mens
andre bander det væk. Jeg er ikke meget for at skulle "på" kursus igen hvor
det hele kan være lige meget. Jeg har for godt et år siden afsluttet et 9
mdr's. kursus i multimedia design for internet, og det gik sådan at når jeg
havde løst mine opgaver, så hjalp jeg de andre til de var med alle sammen.
Kurset var for akademikere, og jeg har kun en snart gammel 10'ende klasse,
så det var NOGET af en skuffelse.

Kim Larsen