Genvejstaster
Fra : Henrik Christensen

Dato : 15-10-01 22:02

Dette er nok et nybegynder spørgsmål, men hvordan binder man fx. alt+s til
en bestemt CommandButton?

mvh Henrik Christensen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 15-10-01 22:13

Henrik Christensen <hc@eucsnyd.dk> wrote in message
> Dette er nok et nybegynder spørgsmål, men hvordan binder man
> fx. alt+s til en bestemt CommandButton?
>
> mvh Henrik Christensen
Hej Henrik

Giv din CommandButton en caption ala:
&Skriv Navn
eller
Indta&st Navn

Som du nok kan gennemskue, skal du skrive & før det bogstav
som du ønsker skal være genvejstasten .
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Henrik Christensen

Dato : 16-10-01 14:52

Takker for hjælpen, det var lige det jeg havde brug for.

mvh Henrik Christensen

Fra : Kenneth Skovhede

Dato : 16-10-01 16:26

Hvis du vil have at en textbox skal have en HotKey, opretter du en label
foran den, og sætter &'tegnet i dens caption. Herefter bruger du TabIndex.
Når tastekombinationen bliver trykket, bliver den control med det næste
TabIndex aktiveret, forudsat at det er visible og enabled...

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 15-10-01 22:27

I Caption skrives et & foran

f.eks.: