Alternativ til Sigma cykelcomputer
Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-10-01 23:12

Woohoo!

I min jagt efter elektroniske dimser til mc'en fandt jeg lige denne her:
http://www.bajadesigns.com/p18.html
--lidt fra siden:
Beautiful, low profile design
Four screens for precise information management
Displays speed, time, distance and clock at once Maintenance setting
program used as a safety reminder to check your bike regularly
EL lamp equiped for night vision Auto start-stop for average speed and
actual riding time
Auto sleep for battery power saving
Multi angle clip for mounting on the center of handle bar stem
Can store information for two motorcycles
----
Prisen på 80 dollars virker egentlig ikke så slem, men vurder selv

--
mvh Jes Vestervang - som vil igang med selv at lave en
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Birger Poulsen

Dato : 15-10-01 22:12

Jes Vestervang wrote:

> Woohoo!
>
> I min jagt efter elektroniske dimser til mc'en fandt jeg lige denne her:
> http://www.bajadesigns.com/p18.html
> --lidt fra siden:
> Beautiful, low profile design
Flot design med mange features.

Sådan en må vi have.
Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde af hvor den er lavet, og om den
forhandles i EU.
Eneste ulempe som jeg kan se, er at alle vil have fingrene i den når de
ser den

mvh Birger Poulsen

Fra : Søren L Hansen

Dato : 15-10-01 22:18

"Birger Poulsen" <b.poulsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse >
Eneste ulempe som jeg kan se, er at alle vil have fingrene i den når de
> ser den
Der er en forhandler i UK, endda med online shop, men en pris over 1000 kr.
MEn vi må ha en alligevel.
Jeg vil se om jeg kan få en god pris hos "mine leverandører"

Stand by...

Søren

Fra : james

Dato : 16-10-01 09:10

Sarah kommer hjem fra USA lige efter nytår, hvis I skal have en "bestilling" i
hendes baggage kan jeg se om der er plads (forudsætter at I er tålmodige....)

-james

Fra : Jens Arnfast

Dato : 16-10-01 10:31

On Mon, 15 Oct 2001 23:17:54 +0200, "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:
[snip]
>Jeg vil se om jeg kan få en god pris hos "mine leverandører"

ås mig ås mig! den er jo fed

--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Fra : Frank

Dato : 16-10-01 11:48

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> wrote in message news:9qfjq7>
> Stand by...

Vi venter - Jeg er med........

/Frank
VS1400

Som er lidt træt af at have cykel udstyr monteret.....

Fra : Birger Poulsen

Dato : 16-10-01 18:15

"Søren L Hansen" wrote:
> [...]
> MEn vi må ha en alligevel.
> Jeg vil se om jeg kan få en god pris hos "mine leverandører"

Jeg er med men kan godt vente, især da det nu er lavsæson

Birger

Fra : Søren L Hansen

Dato : 17-10-01 21:37

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en > Jeg vil se om jeg kan få
en god pris hos "mine leverandører"

> Stand by...

Vil man være beredt at betale 665,- for stadset ??

Søren

Fra : Poul B-H

Dato : 17-10-01 22:45

> "Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en > Jeg vil se om jeg kan

> en god pris hos "mine leverandører"

> Vil man være beredt at betale 665,- for stadset ??

Jamen, jamen, var der ikke en mail med henvisning til 2 tyske sites med
priser omkring 100dm ??

--
Poul B-H
"Ventiler Skal Sidde I Slangen"

Fra : Søren L Hansen

Dato : 18-10-01 08:22

Poul B-H <pbekkerh@post6.tele.dk> wrote in article

> Jamen, jamen, var der ikke en mail med henvisning til 2 tyske sites med
> priser omkring 100dm ??

Jo, til cykelmontering går jeg ud fra. Dem jeg kan få er med specielt
monteringssæt til forskellige MCtyper, derfor er det nok noget dyrere. Men
det ser lidt underligt ud synes jeg også.
--
Søren

Fra : james

Dato : 16-10-01 09:08

Hvorfor skriver de på siden at den er til "dirt-bikes"........(?)

-james

Fra : Søren L Hansen

Dato : 16-10-01 09:22

james <airthy@post5.tele.dk> wrote in article
<3BCBEAFC.56F13F25@post5.tele.dk>...
> Hvorfor skriver de på siden at den er til "dirt-bikes"........(?)
>
> -james

Fordi det er den... der er mange enduroløb der har faste hastigheder osv,
og til det er den smart. Der er også indbygget "serviceindikator" til
olieskift mv. Den er bare fed....

http://www.trailtech.net
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Armand

Dato : 16-10-01 15:39

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en

> james <airthy@post5.tele.dk> wrote in article
> <3BCBEAFC.56F13F25@post5.tele.dk>...
> Fordi det er den... der er mange enduroløb der har faste hastigheder
> osv, og til det er den smart.

Er det ikke ligesåmeget p.g.a. at pågældende mc-katagori ofte er født
uden nogen særlig instrumentering ? :-/

--
Armand.

Fra : bo

Dato : 16-10-01 14:17

et andet alternativ:
http://www.speed-point.com/page16e.htm
ja, ok det er vist en sigma der sidder indeni, men fast montage med lys
...... der også pynter.
http://www.vis.de/mf-cycles/ - har basismodellen til 290dm
bo v

Fra : Brian Lænø

Dato : 16-10-01 15:47

"Jes Vestervang" skrev
> [...]
> Can store information for two motorcycles
> ----
> Prisen på 80 dollars virker egentlig ikke så slem, men vurder selv

Den kan købes flere steder, en hurtig søgning på jahoo gav mange resultater.
I tyskland kan den købes med ekstra lang ledning til 110-120 DM.
http://www.stricker-handbikes.de/home_dt/Online-Shop/body_online-shop.html
http://www.rtisports.de/44topeak/panoram.html
Se her for monterings vejledning.
http://www.trailtech.net/motorcycle.htm

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 17-10-01 09:18

Den ser jo lækker ud, men det fremgår vist ikke hvor mange km/t den kan
vise?.....
Jeg har ti'vær'ti'fal' ikke kunne se det på nogen af siderne.
Efter displayet at dømme er det kun plads til et 1-tal foran de 2 cifre der
vises (4 incl decimaler)
Det vil vel sige, at 199,99 er max hastighedsvisning?
Er der nogen, der kender flere data på kræet?

Mit andet problem er, at den er jo ret stor (hvilket er en umiddelbar
fordel). Gad vide om jeg kan mase den ind i cockpittet uden at den dækker
for de eksisterende instrumenter? Nå - der må måles og prøves med en
skabelon

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Red. DMCN Forh. og MC-Anm. Sider

Fra : Søren L Hansen

Dato : 17-10-01 12:39

Peter H. Hasselbalch <phh@danbbs.dk> wrote in article
<v8bz7.31$8Z.1246@news.get2net.dk>...

> Det vil vel sige, at 199,99 er max hastighedsvisning?
> Er der nogen, der kender flere data på kræet?

Jeg har data der siger at maks udlæsningen er 190 km/h og 120 mph.
Så ævbæv, jeg med raketter kan slet ikke få noget sjov ud af den. Hvis man
altså ikke bruger løsningen der brugte i 80erne i USA; hvor nye bilers
speedomenter ikke måtte vise mere en 80 mph, der eftermonterede man en
lille 1:2 gearing så tallet skulle ganges med

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-10-01 12:41

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article
<01c15700$3a343100$8c7610ac@pc4148>...

> Jeg har data der siger at maks udlæsningen er 190 km/h og 120 mph.
> Så ævbæv, jeg med raketter kan slet ikke få noget sjov ud af den. Hvis
man

Jamen så passer det jo perfekt som instrumentering til min kommende MZ
Saxon Race

I'm in.

--
Mikkel

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 17-10-01 15:15

> lille 1:2 gearing så tallet skulle ganges med

hvilket kunne klares med at sætte omkredsen til 2*den faktiske omkreds og så
gange udlæsningen, tilbagelagt dist. o.s.v. med 2.

På den anden side; hvor tit kører jeg +190? =
Jeg tror kun det er sket 3-4 gange i de sidste 2-3 år......

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4