Endnu et begynderspørgsmål
Fra : Jakob Munck

Dato : 15-10-01 19:40

Jeg har fundet et sted på nettet, hvor jeg kan downloade VB-kode. Se her
nedenfor.
Men hvordan eksekverer jeg denne kode? Skal jeg lagre den med endelsen .frm
og åbne den i Visual Basic?
Eller skal jeg forsøge at kompilere den (lave den til en exe-fil) gennem
Visual Basic?
Jeg er helt begynder, så undskyld hvis jeg spørger dumt.
v.h.
Jakob Munck

Eks på kode:
**************************************
' Name: A little clock that sits on your
' desktop
' little arlarm clock that sits on your de
' sktop. The soul purpose of this applicat
' ion is to give the current time. Very Si
' mple.
' By: Mike-Ejeet 9t9
'
'
' Inputs:1 timer- Interval 500 and name
' timer 1
'
' Returns:None
'
'Assumes:None
'
'Side Effects:None
'This code is copyrighted and has limite
' d warranties.
'Please see http://www.Planet-Source-Cod
' e.com/xq/ASP/txtCodeId.4961/lngWId.1/qx/
' vb/scripts/ShowCode.htm
'for details.
'**************************************

I(n the form itself enter this code:

Private Sub Form_Click()
AlarmTime = InputBox("Enter alarm time", "VB Alarm", AlarmTime)
If AlarmTime = "" Then Exit Sub

If Not IsDate(AlarmTime) Then
MsgBox "The time you entered was not valid."
Else' String returned from InputBox is a valid time,
AlarmTime = CDate(AlarmTime)' so store it as a date/time value in
AlarmTime.
End If
End Sub
**********In the timer enter this code:*****************

Private Sub Timer1_Timer()
Static AlarmSounded As Integer

If lblTime.Caption <> CStr(Time) Then
' It's now a different second than the o
' ne displayed.

If Time >= AlarmTime And Not AlarmSounded Then
Beep
MsgBox "Alarm at " & Time
AlarmSounded = True
ElseIf Time < AlarmTime Then
AlarmSounded = False
End If

If WindowState = conMinimized Then
' If minimized, then update the form's C
' aption every minute.
If Minute(CDate(Caption)) <> Minute(Time) Then SetCaptionTime
Else
' Otherwise, update the label Caption in
' the form every second.
lblTime.Caption = Time
End If
End If
End Sub

Fra : Peter Thomsen

Dato : 16-10-01 19:40

Du skal starte dit vb program åbne et nyt projekt og sætte en timer control
på formen.
så skal du kopiere coden og indsætte din i formens code vindue. Så kan du
køre programmet.

Fra : Jakob Munck

Dato : 17-10-01 16:33

Tak for rådene. Den anbefalede site ser virkelig god ud, så jeg er gået i
gang med studiearbejdet.

v.h.
Jakob Munck

Fra : Bjorn Valstrom

Dato : 16-10-01 19:07

Jeg synes faktisk at den kode er ret træls.
Der mangler en del:
Bl.a. en Sub SetCaptionTime

Jeg synes du skulle se dig om efter nogen andre steder at hente ideer til
begynderen f.eks. http://members.tripod.com/cuinl/tutorials.htm

Venlig hilsen

Bjørn Valstrøm

beartrack@mobil.dk