database kald fra et komponent
Fra : RichardRichard

Dato : 15-10-01 19:19

Jeg vil lave et komponent hvorfra alle mine dbkald skal gå igennem,

jeg har lavet en
Public Function dbkald()

Dim myConn As New ADODB.Connection
Dim rs As New ADODB.Recordset
myConn.ConnectionString = "DSN=minDSN"
myConn.Open

rs.Open "SELECT * FROM tabel WHERE id = 1", myConn, adOpenStatic,
adLockReadOnly

With Response
Do While rs.EOF = False
RichTextBox1.Text = rs("felt1")
rs.MoveNext
Loop
End With

rs.Close
myConn.Close

End Function
Men den er ik glad for
"Dim myConn As New ADODB.Connection" den her..
når jeg vil lave min .dll fil kommer den med en:
"Compile error:
User-defined type not defined"

Ved ik lige hvad jeg ska gøre, for det virker hvis jeg bare smider der i en
normal form..

Programmet der ska bruge det er et vb program.

Fra : Rayman

Dato : 18-10-01 20:10

Når det sker for mig, er det tit fordi der er en reference, som ikke findes.
Har du sat en reference til Microsoft ActiveX Data Objects 2.X Library ?