Nokia 6210 modem via IrDA under win2000
Fra : Martin Hamann

Dato : 15-10-01 16:37

Jeg prøver at bruge det interne modem i min Nokia 6210 via infrarød (IrDA)
under windows 2000.

Jeg kan godt få det installeret uden at den brokker sig, og jeg kan godt
overføre logo'er etc. via ir-porten. Men når jeg vælger 'Query Modem' i min
Device Manager hænger windows (som om der aldrig kommer svar fra telefonen
og der ingen time-out er)

Nogen løsningsforslag ? Kan det skyldes at min nokia 6210 kører med lidt
gammel firmware ? (v. 3.01 mener jeg)

Ethvert tip modtages med glæde!

Martin

Fra : Morten Jensen

Dato : 15-10-01 23:30

Har du fået fat i version 4.01 eller størrer af softwaren, samt den til
win2000 beregnede driver?

Jeg har installeret den på adskillige bærbare og der har aldrig været
problemer.

Fra : Martin Hamann

Dato : 17-10-01 21:49

> Har du fået fat i version 4.01 eller størrer af softwaren, samt den til
> win2000 beregnede driver?

Nu er der 5.27 firmware på 6210'eren og stadig nyeste driver hentet fra
forum.nokia.com.

Jeg bruger COM5 som softwaren selv foreslog... Er det godt/skidt ?

Er der nogen anden måde at teste det på end 'Query Modem' i Device
Manageren ?

Jeg har hørt at programmet QuickBeam måske skulle kunne afhjælpe problemet.
Er der nogen af jer der ved hvad det er for noget ?

På forhånd tak,
Martin

Fra : Harry Jensen

Dato : 16-10-01 17:30

On Mon, 15 Oct 2001 15:36:48 +0000 (UTC),
Martin Hamann <chairman.removethispart@ehp.dk> wrote:
>Jeg prøver at bruge det interne modem i min Nokia 6210 via infrarød (IrDA)
>under windows 2000.

Jeg har et tillægsspørgsmål til ovenstående:
er der reelt et modem inde i Nokia'en, er det ikke bare en software
driver i PC'en som gør det ud for et modem??

>Jeg kan godt få det installeret uden at den brokker sig, og jeg kan godt
>overføre logo'er etc. via ir-porten. Men når jeg vælger 'Query Modem' i min

Hov, logo i en 6210, er det muligt??

--
Mvh Harry Jensen / Nivaa, Denmark

Fra : Peter Rongsted

Dato : 16-10-01 23:05

REMOVETHISharry.mj@dk2net.dk (Harry Jensen) wrote:

>Jeg har et tillægsspørgsmål til ovenstående:
>er der reelt et modem inde i Nokia'en, er det ikke bare en software
>driver i PC'en som gør det ud for et modem??

Tja, noget egentligt modem er der ikke tale om. Det er der faktisk ingen GSM
telefon, som har! Men hvis telefonen kan fortolke (og reagere på)
AT-kommandoer, siger man, at den har indbygget modem.

En 6210 kan virke som modem, uden software på pc'en. Det man kalder en modem
driver, er i de fleste tilfælde "bare" en parameter-fil, som indeholder
oplysninger om modemet. Noget program er der sådan set ikke tale om.

>Hov, logo i en 6210, er det muligt??

Operatør logo har været muligt i alle Nokia GSM telefoner siden 3110 - måske
kunne 8110i også, men jeg er ikke sikker. Med 6210 og 7110 kan de enda være i
to størrelser. Normal 72x14 og stor 78x21.

Peter

Fra : Harry Jensen

Dato : 17-10-01 11:30

On Tue, 16 Oct 2001 22:05:05 GMT,
Peter Rongsted <rongsted@dontspam.image.dk> wrote:
>REMOVETHISharry.mj@dk2net.dk (Harry Jensen) wrote:
>
>AT-kommandoer, siger man, at den har indbygget modem.
>
>En 6210 kan virke som modem, uden software på pc'en. Det man kalder en modem

Tak for det, nu kører min Psion 5mx med 6210. )

>kunne 8110i også, men jeg er ikke sikker. Med 6210 og 7110 kan de enda være i
>to størrelser. Normal 72x14 og stor 78x21.

Kan jeg selv lægge et logo ind, og hvordan? Jeg ser ikke rigtigt noget i
software pakken som kan bruges, der ligger kun den til at ændre
callergroup grafikken.

--
Brgds. Harry Jensen / Nivaa, Denmark

Fra : Erik Einum

Dato : 18-10-01 21:58

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev
> Operatør logo har været muligt i alle Nokia GSM telefoner siden 3110 -

Feil. 3110 hadde ikke logomulighet. 51/61-serien var de første telefonene
med logomulighet.

> måske kunne 8110i også, men jeg er ikke sikker.

Ikke den heller.

> Med 6210 og 7110 kan de enda være i to størrelser. Normal 72x14 og stor
> 78x21.

To størrelser på 6250 også, og på den kommende 6310.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210 -00, SW v 05.02