Hvad skal jeg se??
Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 16:50

Hejsa - jeg har ferie for tiden og mangler nogle film at se.

Det skal være film man kan se for sig selv (da jeg er en ensom sjæl) og det
må gerne være nogle af de film som man simpelthen bør se på et tidspunkt i
ens liv - for det tidspunkt er nu!! (for mig) - altså
klassikere/kultfim/ældre filmperler etc. - Men ikke alt for underlige
titler.

Hvis der er nogen foreslg så vil jeg da blive glad og fise ned i Block
Buster

Kom gerne med flere titler da jeg trods alt har set en del film.....

--
/mathias

Fra : Tomas O.

Dato : 15-10-01 17:09

Mathias Enevoldsen skrev:

> [...]
> ned i Block Buster
>
> Kom gerne med flere titler da jeg trods alt har set en del

From Dusk Till Dawn. De er ikke en piger vil se

--
Hilsen Tomas O. Foreningen For Flirtens Fremme:
http://www.netby.dk/Vest/Optimistvaenget/59/

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 17:14

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote

> From Dusk Till Dawn. De er ikke en piger vil se

Den har jeg set - 1'eren ihvertfald - De to andre skulle være noget crap,
men kan du overbevise mig om andet, så kan det jo være jeg kan overtales...

Men tak for respons

--
/mathias

Fra : Tobbi

Dato : 15-10-01 17:49

David Lynch - Lost Highway.....

jeg synes det er en kanon film, lidt kult-agtig !

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 18:54

"Tobbi" <mail@tobbi.dk> wrote

> David Lynch - Lost Highway.....

God ide!!

Jeg har den stående på hylden (VHS) - har kun set den en gang for 2 år siden
og jeg syntes den var lidt skummel, men jeg tror sgu det er på tide med et
gensyn.... Så jeg takker da for at du huskede mig på den.....

Hvis du er Lynch-fan kan jeg da også kun abefale "Wild At Heart" fra 1990
med Nicolas Cage - fed film!!
Det er nok min favorit-Lynch
--
/mathias

Fra : Zeki

Dato : 15-10-01 18:30

> Hejsa - jeg har ferie for tiden og mangler nogle film at se.

OK, her er nogle forslag:

>... Men ikke alt for underlige titler

Så ingen 'To kill a mockinbird' eller 'The Manchurian candidate'?

-Stjålne kroppe/Invasion of the body snatchers (1978) Se den alene !
-Scarface (1983). "Say hallo to my little friend."
-Ørneborgen. (1968) En klassiker
-Godfather-trilogien. Højaktuel!
-Flere af Hitchcocks film, ex 'The Rope',' Vertigo' eller 'Fuglene'
-12 angry men. Det bedste retssalsdrama (hvis man er til den slags)
nogensinde.
-Navarones kanoner. Endnu en klassiker
-En skæv eftermiddag. Al Pacino som neurotisk bankrøver
-'Maltese Falcon'. Bogart-drama
- James Bond-serien, alle 19!!! (der røg dén ferie).
- Syv mænd sejrer
- Hmm...nå ja... Spaghetti-westerns, fx 'Den gode, den onde og den
grusomme'.
- Dirty Harry- serien
-Gøgereden
-The deer hunter
-Taxi driver
-Boondock Saints (Rimelig ny film, men hvis du ikke har set den endnu, så
tøv ikke med at leje denne film)
-Strange Days (samme princip som ovenstående)

Zeki

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 19:04

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> wrote

> Så ingen 'To kill a mockinbird' eller 'The Manchurian candidate'?

Aner det ikke... Har kun hørt om "To kill a Mockinbird", men jeg tjekker da
lige den lokale videopusher...

Jeg tjekkede lige IMDB - "The Machurian Candidate" lyder faktisk ret fed -
selv om jeg ikke er så meget til Film-Noir...

> -Stjålne kroppe/Invasion of the body snatchers (1978) Se den alene !

Klam splattergyser?? Sounds great....

> -Scarface (1983). "Say hallo to my little friend."
> -Ørneborgen. (1968) En klassiker
> -Godfather-trilogien. Højaktuel!

Jeg venter til jeg har råd til DVD'erne

> -Flere af Hitchcocks film, ex 'The Rope',' Vertigo' eller 'Fuglene'

Har set Vertigo og Fuglene, men Rope skulle være ret fed/syret (filmet i "1"
klip??)

> -12 angry men. Det bedste retssalsdrama (hvis man er til den slags)
> nogensinde.

hmm..

> -Navarones kanoner. Endnu en klassiker
> -En skæv eftermiddag. Al Pacino som neurotisk bankrøver
> -'Maltese Falcon'. Bogart-drama

Endnu nogle ukendte titler, men jeg kigger lige efter dem...

> - James Bond-serien, alle 19!!! (der røg dén ferie).

Nej tak... hader det "lort"

> - Syv mænd sejrer

Kender den ikke

> - Hmm...nå ja... Spaghetti-westerns, fx 'Den gode, den onde og den
> grusomme'.

Seen that, been there, done that.... NO MORE!!

> - Dirty Harry- serien
> -Gøgereden

Jeg tjekker lige pusheren...

> -The deer hunter
> -Taxi driver

Disse klassikere står på VHS hylden....

> -Boondock Saints (Rimelig ny film, men hvis du ikke har set den endnu, så
> tøv ikke med at leje denne film)

Så den da den kom ud - blev glædeligt overasket...

> -Strange Days (samme princip som ovenstående)

Igen må jeg erklære mig filmisk anafalbet og gå til bekendelse: Jeg har ikke
set/hørt om den, men jeg tjekker lige forhandleren...

Mange tak for de gode råd - jeg iler ned til Block Buster imorgen tidlig og
så er den da vist i vinkel!! 10-4!!

--
/mathias

Fra : lhs

Dato : 15-10-01 21:36

> Klam splattergyser?? Sounds great....

Hej

Bodysnatcher filmene findes i 3 forsk. udgaver, laves med ca. 20 års
mellemrum, dvs. med meget forsk. politisk/samfundsmæssig vinkel og
instruktion. Se dem alle tre, de er rent faktisk rent kult og meget
spændende at sammenligne ud fra deres forsk. perspektiver.

Jfr. IMDB

http://us.imdb.com/Title?0077745
http://us.imdb.com/Title?0049366
http://us.imdb.com/Title?0068740

Lars HS

Fra : lhs

Dato : 15-10-01 21:39

Hej

Ups lagde et forkert link ind til Abel ferraras version af Bodysnatcher
filmene, her er det rigtige.

http://us.imdb.com/Title?0106452

Lars HS

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 22:13

"lhs" <shane@get2net.dk> wrote

> [...]
> instruktion. Se dem alle tre, de er rent faktisk rent kult og meget
> spændende at sammenligne ud fra deres forsk. perspektiver.

Ja det fandt jeg ud af da jeg undersøgte IMDB.... altså det med at der var 3
forskellige versioner....

Jeg ved da vist godt hvad jeg skal lave ferien

Jeg takker mange gange!!!

--
/mathias

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-10-01 19:28

> Hvis der er nogen foreslg så vil jeg da blive glad og fise ned i Block
> Buster
>
> Kom gerne med flere titler da jeg trods alt har set en del film.....

Blade Runner - Den bedste!

Cyborg aka. Helten med Jean Claude Van Damme - Nok den ringeste film på
jorden ifølge nogle mennesker, men det skider jeg på, jeg elsker den film og
dens beskrivelse og atmosfære af en verden uden håb! Elsker i det hele taget
film med "Lone Rangers" og dommedagsplot.

Last Man Standing - TV aktuel i går, skide fed film

Hvad med Mangafilmene Akira, Ninja Scrolls og Fist Of The North Star - også
dommedagsfilm mere eller mindre. Fede helte (Lone Rangers)

Mad Max Filmene - Endnu nogle apokalyptiske antihelts film

Jeg kunne blive ved, men gør det ikke....

Håber det kunne bruges

Venlig hilsen Peter

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 22:18

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> wrote

> Blade Runner - Den bedste!

Har den på hylden

> [...]
taget
> film med "Lone Rangers" og dommedagsplot.

Hvem elsker ikke ringe film med Van Damme?? Jeg sad og grinede mig igennem
Exit Wounds - Vidunderlig latterlig film!

> Last Man Standing - TV aktuel i går, skide fed film

Har set den...

> Hvad med Mangafilmene Akira, Ninja Scrolls og Fist Of The North Star -
også
> dommedagsfilm mere eller mindre. Fede helte (Lone Rangers)

Jeg har ikke de store erfaringer med manga, men jeg ved jeg kan låne mange
af min fætter så måske!!

> Mad Max Filmene - Endnu nogle apokalyptiske antihelts film

Ja det har du ret i- det er et mangel i min film opdragelse...

Mange tak

--
/mathias

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-10-01 22:29

"Mathias Enevoldsen" <enevoldsen@runbox.com> wrote in message
> Hvem elsker ikke ringe film med Van Damme?? Jeg sad og grinede mig igennem
> Exit Wounds - Vidunderlig latterlig film!

Exit Wounds er ikke en ringe Van Damme-film. Det er en ringe Segal-film.

/Nikolaj
- der ikke er glad for at blive mindet om at have set ovennævnte film.

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 22:33

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote

> Exit Wounds er ikke en ringe Van Damme-film. Det er en ringe Segal-film.

Nå ja - min fejl.... Det er da for flovt af mig NEEEEJ hvor er det
skidt.....

Jeg blander altid de "lorte-skuespillere" sammen.....

Men jeg synes sgu den var megagriner!!! OK action og de lammeste
one-liners.... Jeg tror mine kammerater og jeg var de eneste der reelt sad
og grinede af filmen i biffen....

--
/mathias

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-10-01 22:51

> Men jeg synes sgu den var megagriner!!! OK action og de lammeste
> one-liners.... Jeg tror mine kammerater og jeg var de eneste der reelt sad
> og grinede af filmen i biffen....

Jo, det er jo sådan set en ganske effektiv drengerøvsfilm. Jeg er bange for,
at det ikke altid er bevidst, at den er morsom. Nogle gange kan man blive
helt forbløffet over hvor mange penge de kan finde på at bruge på effekter,
når plot og dialog er forfattet af en samling overstadige børnehavebørn.

/Nikolaj

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 22:54

> [...]

effekter,
> når plot og dialog er forfattet af en samling overstadige børnehavebørn.

Tja - Det gør sgu ikke mig så meget når jeg bliver underholdt

Jeg er da ikke uenig med dig i at det ikke er godt skuespil eller plot for
den sags skyld - men det er ingen hindring for mig....

Jeg er ikke tvivl om at 90% af de gange hvor jeg grinede var det ikke ment
sådan - men jeg er lidt ligeglad - det er sjovt fordi det er latterligt...

Det er vel derfor jeg har mange B-film på hylden.....

--
/mathias

Fra : lhs

Dato : 15-10-01 21:09

Hej

Suverænt kult over megen kult er The Omega Man med Charlton Heston. Som
forøvrigt var en rimelig kontroversiel (eller var det konventionel) da den
dukkede op i begyndelsen af 70ér. Og den er meget apropos idag.

Lars HS

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 22:18

"lhs" <shane@get2net.dk> wrote

> Suverænt kult over megen kult er The Omega Man med Charlton Heston. Som
> forøvrigt var en rimelig kontroversiel (eller var det konventionel) da den
> dukkede op i begyndelsen af 70ér. Og den er meget apropos idag.

Jeg undersøger sagen.....

Takker!!

--
/mathias

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-10-01 22:04

"Mathias Enevoldsen" <enevoldsen@runbox.com> writes:

> Det skal være film man kan se for sig selv (da jeg er en ensom sjæl) og det
> må gerne være nogle af de film som man simpelthen bør se på et tidspunkt i

Jeg har forsoegt at holde mig til film der udkom fornyligt da de
sikkert er lettest at faa fat i.

Cube
http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/cube.html

Galaxy Quest
http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/galaxyquest.html

Gattaca
http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/gattaca.html

Sleepy Hollow
http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/sleepyhollow.html

Stigmata
http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/stigmata.html
(jeg synes bedre om den end anmelderen goer)

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 22:22

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote

> Jeg har forsoegt at holde mig til film der udkom fornyligt da de
> sikkert er lettest at faa fat i.

Det siger jeg tak for, da det er en lille BlockBuster der ligger i
nærheden...

> Cube
> http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/cube.html

Jeg undersøger sagen...

> Galaxy Quest
> http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/galaxyquest.html

Det lyder bare ikke som mig...... Men hvem ved - jeg undersøger lige lidt
nærmere!!!

> Gattaca
> http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/gattaca.html

Lyder umiddelbart meget cool - den tjekker jeg lige ud

> Sleepy Hollow
> http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/sleepyhollow.html

Elendig film, FED lyd.....

> Stigmata
> http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/stigmata.html
> (jeg synes bedre om den end anmelderen goer)

Den kunne jeg altså ikke så godt lide da jeg så den....

Men jeg takker da meget - Gattaca må jeg kunne finde

--
/mathias

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-10-01 22:52

"Mathias Enevoldsen" <enevoldsen@runbox.com> writes:

> Men jeg takker da meget - Gattaca må jeg kunne finde

....og Cube!!!

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 22:55

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote

> ...og Cube!!!

Den er i vinkel

--
/mathias

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 16-10-01 08:03

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse news:y4nn12sfu63.fsf@daimi.au.dk...

> ...og Cube!!!

Ja, jeg støtter forslaget med Cube!

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Peter G.

Dato : 16-10-01 18:13

In article <HWQy7.19$Y7.854@news.get2net.dk>, Jesper Brogaard
<me@privacy.net> wrote...
> "Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse =
>
> Ja, jeg st=F8tter forslaget med Cube!

Det gør jeg også.

Men Gattaca SKAL ses IMØ! Så den dobbeltstøttes herfra!

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-10-01 22:59

Hejsa

The Straight Story af David Lynch.

virkelig en overset (?) perle

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 23:01

"Peter Larsen" <Trump@pc.dk> wrote

> The Straight Story af David Lynch.

Den har jeg på VHS...

Det er nemmerlig en ret god film - jeg var dog noget overasket da jeg hørte
at D. Lynch lavede en Disney film..... men den var faktisk en ret OK film...

--
/mathias

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-10-01 23:09

Aner ikke om det er nævnt i tråden, men Star Wars TPM på DVD med en helvedes
masse extras er nok det fedeste jeg har smækket i min DVD i laaaang tid...
er du ovenikøbet i besiddelse af digitalt udstyr får du en af de vildeste
lydsider nogensinde... ikke engang mine DTS udgivelser er i nærheden, men nu
er Star Wars jo osse lavet til en fed lyd, så sammenligningen er måske ikke
retfærdig... men uanset hvad så bør du ikke snyde dig selv for den
oplevelse.

sniper_Nolight

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 15-10-01 23:16

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> wrote

> [...]
ikke
> retfærdig... men uanset hvad så bør du ikke snyde dig selv for den

Har set den... 4 gange

1. Biopremiere i USA
2. Biopremiere i DK
3. Videopremiere i DK
4. Og så har jeg lige købt og set den igen.... på DVD

Nemmerlig..... OK film - FED lyd

--
/mathias

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-10-01 23:14

> Har set den... 4 gange
>
> 1. Biopremiere i USA
> 2. Biopremiere i DK
> 3. Videopremiere i DK
> 4. Og så har jeg lige købt og set den igen.... på DVD
>
> Nemmerlig..... OK film - FED lyd

Nemli'!

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-10-01 00:30

Mathias Enevoldsen skrev i meddelelsen <9qf0g2$6ls$1@eising.k-net.dk>...
> [...]
>titler.
>
>Hvis der er nogen foreslg så vil jeg da blive glad og fise ned i Block

Ved ikke om din Buck Buster butik har disse film ( min har sgu aldrig dem
jeg gerne vil se :/... ). men de er helt klart et kig værd.. godt nok er de
fleste ikke så gamle at de er "klassikere", men gode er de!

Requiem For A Dream
narkohelvede's film

Trainspotting
noget lign. det samme, det er vist bare noget med at de stjæler nogle penge
og såda lidt.. er lidt træt blander lige en masse af denne genre film
sammen.. men kan tydeligt huske at den var rigtig god

Human Traffic
Handler om hvad en flok unge mennesker laver i weekenden.. ca. det samme
plot som de to ovenstående hehe..

Twin Warriors og Fist Of Legend ( og alle andre karate / kungfu film ).. er
lidt tosset med den slags film, jo mere overdrevet og plat tricksne er, jo
bedre
Jackie Chan film er så også rigtig fede at se.. kanon underholdning.. det
bedste er næsten at se fraklip bagefter under rulleteksterne.. det er for
vildt

Ronin
biljagter og tyveri osv, fransk film tror jeg nok.. de snakker engelsk i det
mindste.. fin film

Snatch + lock stock and two smoking barrels
Feee' film begge instrureret af ham der Guy Richie eller hvad Madonnas mand
nu hedder :)

The Messenger: Story Of Joan Arc lækker film..

Shaft, X-men, The Fifth Element, Dune, Titan After Earth, U571, Gone in 60
seconds tjah jeg kunne blive ved, der er sgu så mange gode film

og så til sidst en rigtig kult film!
Tron!
Synes ikke den er sådan en "wow den var god" film, men den er lidt kult i de
kredse jeg er i .. og det er star wars og the matrix selvfølgelig også
heheh

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 10:25

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote

> [...]
de
> kredse jeg er i .. og det er star wars og the matrix selvfølgelig også

Vi må sgu have samme filmsmag....
Jeg har set samtlige film du nævner på nær 2...

- Requim For A dream

Har hørt om den og vil gerne se den, men har bare ikke fået det gjort...

- Human Traffic

Aner intet om den....

Mht. til HK filmene er vi totalt enige. Både Twin Warrior (aka. The Tai Chi
Master) og Fist Of Legend står på min DVD-hylde sammen med bl.a. Fong Sai
Yuk I og II. Her til morges fik jeg lige set "Iron Monkey" med Donnie Yen -
Kanon film - knap så overdrevt som Tai Chi Master men næsten ligeså fed...

nå men jeg undersøger sagen med de 2 andre

Tak for responsen....

--
/mathias

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-01 10:29

> [...]
Yen -
> Kanon film - knap så overdrevt som Tai Chi Master men næsten ligeså

Hvordan er kvaliteten af Fist of Legend DVD'en? Der er vel
forhaabentligt ikke dubbet totalt ringe til engelsk?

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 10:39

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote

> Hvordan er kvaliteten af Fist of Legend DVD'en? Der er vel
> forhaabentligt ikke dubbet totalt ringe til engelsk?

hmm.. nu du spørger så tjekkede jeg lige.... Den er lånt ud...

Hvor flovt jeg kan ikke en gang huske om den er dubbet... Det tror jeg sgu
egentlig den er.... Det er den eneste af mine HK film der ikke er importet
fra østen.... Det er en HKL R1 udgivelses kan jeg da huske....

Desværre.... Ikke meget hjælp fra min side....

--
/mathias

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-10-01 05:44

Mathias Enevoldsen skrev i meddelelsen <9qgv4d$tgb$1@eising.k-net.dk>...

> [...]
>fra østen.... Det er en HKL R1 udgivelses kan jeg da huske....
>
>Desværre.... Ikke meget hjælp fra min side....

Men jeg tror da nok den er dubbet, det lignede den meget da jeg så den..
lagde ikke synderlig meget mærke til det

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-10-01 05:46

Anders Houmark skrev i meddelelsen ...

>Men jeg tror da nok den er dubbet, det lignede den meget da jeg så den..
>lagde ikke synderlig meget mærke til det

Og det skal så forstås på den måde at det ikke var noget som generede mig da
jeg så den, og jeg lader mig meget nemt genere af den slags..

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 16-10-01 01:00

Titler endnu ikke nævnt, nogle lidt specielle:

Syv Samuraier (Kurosawa)
Convoy
Dobermann (nyere fransk æd-mig-råt-action)
Ben Hur (Ja, jeg ved den er gammel og brækkende religiøs, men
hestevæddeløbet til slut er stadig SÅ fedt...)
Citizen Kane (stadig gammel og grå, men faeme en film med stil!)
Taxi 1&2 (Walter og Carlo på fransk)
Leones Dollar-trilogi (En nævefuld dollars, Hævn for dollars, Den gode, den
onde...) samt Der var engang i vesten
Ondskabens hotel (av, min røv!)
Den bedste (Robert Redford, fed sportsfilm, selv om jeg ikke ved en skid om
baseball...)
Rush hour (god opvarmning til 2'eren)
Payback (for en gang skyld bryder jeg mig om Mel Gibsons arbejde...)
Luc Bessons gylleguf: Den sidste kamp, Subway, Nikita, The big blue, Leon
Europa (ku' ikke dy mig)

Og så selvfølgelig --- Riget

-chris

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-10-01 09:02

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:

> Convoy

Rart at se, at jeg ikke er den eneste med et uforløst
drengerøvsforhold til den film.

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 10:28

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote

> Syv Samuraier (Kurosawa)

Ja det er helt klart en mangel i min filmopdragelse..

> Convoy

Har set den....

> Dobermann (nyere fransk æd-mig-råt-action)

måske

> Ben Hur (Ja, jeg ved den er gammel og brækkende religiøs, men
> hestevæddeløbet til slut er stadig SÅ fedt...)
> Citizen Kane (stadig gammel og grå, men faeme en film med stil!)
> Taxi 1&2 (Walter og Carlo på fransk)

set dem...

> Leones Dollar-trilogi (En nævefuld dollars, Hævn for dollars, Den gode,
den
> onde...) samt Der var engang i vesten

ahhh - det er sgu nok ikke lige min stil... Desværre

> Ondskabens hotel (av, min røv!)

set den...

> Den bedste (Robert Redford, fed sportsfilm, selv om jeg ikke ved en skid
om
> baseball...)

set den...

> Rush hour (god opvarmning til 2'eren)
> Payback (for en gang skyld bryder jeg mig om Mel Gibsons arbejde...)

har set dem

> Luc Bessons gylleguf: Den sidste kamp, Subway, Nikita, The big blue, Leon
> Europa (ku' ikke dy mig)

hmm..

> Og så selvfølgelig --- Riget

Tjaaaa....

Jeg tror jeg vil se om jeg ikke kan få fat på Seven Samurai - Det må være en
god film at se her i ferien

Tak for hjælpen...

--
/mathias

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 16-10-01 11:26

Endnu et par stykker:

Outlaw Josey Wales (Eastwood)
Generalen (gammel stumfilm med Buster Keaton, måske verdens bedste stumfilm,
lån den på biblioteket)
M (gammel tysk stumfilmsgyser af Fritz Lang, nu bliver vi rigtig specielle,
kan også lånes på biblioteket)
Jean-Jacques Annauds gylleguf: Kampen om ilden, Bjørnen, Rosens navn
Terminator (ikke 2'eren)
Dybet
Alien og Aliens (ikke de øvrige)
Highlander

-chris

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-10-01 12:23

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

> M (gammel tysk stumfilmsgyser af Fritz Lang, nu bliver vi rigtig
specielle,
> kan også lånes på biblioteket)

M er nu en tonefilm. Det er sådan set en af de væsentlige grunde til, at den
er så bemærkelsesværdig: Lang anvender lyden på lige fod med billedsproget
som som informationsbærende, hvor andre samtidige stadigt fumler forvirrede
rundt med teknikken og primært benytter nyskabelsen til tale. Hos Lang
supplerer lyd og billede hinanden på moderne vis, og der er næppe mange
seriemorderfilm, der kan sige sig helt fri fra at stå i gæld til M (jf.
f.eks. Nattevagten). Se den. Se den.

MVH
Jens

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-10-01 11:24

> Titler endnu ikke nævnt, nogle lidt specielle:
>
> Syv Samuraier (Kurosawa)

Fantastisk film, men hvis vi er i den boldgade, vil jeg næsten hellere
anbefale Yojimbo (alias Livvagten). Flot, morsom og smæk for skillingerne.
Og så er den naturligvis fint i tråd med dit forslag om dollar-trilogien.

> Convoy

Peckinpahs oversete kultfilm. Vi har de sidste par år holdt convoy-aftener
med gummiænder, netundertrøjer og dåseøl. Man varmer naturligvis behørigt op
med at afsynge temaet to-tre gange først.

> Leones Dollar-trilogi (En nævefuld dollars, Hævn for dollars, Den gode,
den
> onde...) samt Der var engang i vesten

Leone har hugget en hel del fra Kurosawas billedsprog, men det gør ham nu
ikke mindre underholdende. Once Upon a Time in the West har i iøvrigt den
mundrette titel Vestens hårde halse på dansk.

Ja, jeg har ikke så meget at tilføje andet end at anbefale Johnnie Tos
fremragende The Mission. Det er simpelthen noget af det bedste, jeg har set
fra Hong Kong i nyere tid.

MVH
Jens

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 16-10-01 11:49

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> writes:

> [...]
> Og så er den naturligvis fint i tråd med dit forslag om dollar-trilogien.

Mht. Westerns og Syv Samuraier kan man lave en aften med S.S. og
Magnificent Seven (Syv Maend Sejrer) som er baseret paa Syv Samuraier.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-10-01 12:14

> Mht. Westerns og Syv Samuraier kan man lave en aften med S.S. og
> Magnificent Seven (Syv Maend Sejrer) som er baseret paa Syv Samuraier.

....eller Yojimbo og A Fistfull of Dollars (og for den sags skyld også Last
Man Standing). Samme tilfælde.

MVH
Jens

Fra : Henrik Larsen

Dato : 19-10-01 12:52

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

>Mht. Westerns og Syv Samuraier kan man lave en aften
>med S.S. og Magnificent Seven (Syv Maend Sejrer) som
>er baseret paa Syv Samuraier.

Hvis man er rigtig hardcore sluttes aftenen/natten af med "Battle Beyond
the Stars"

Vh Henrik

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 16-10-01 07:59

> [...]
> ens liv - for det tidspunkt er nu!! (for mig) - altså
> klassikere/kultfim/ældre filmperler etc. - Men ikke alt for underlige

Uha, svært lige at komme med forslag, men når du siger kult kommer jeg til at tænke på Forbidden Planet (Kampen Om Dødskloden) http://us.imdb.com/Title?0049223 . En film du sikkert ikke ka' leje, men måske er du heldig at TCM viser den i din ferie.

TCM ka' også tænkes at vise The Dead Zone og Brainstorm med Christopher Walken. Nu jeg tænker film fra mine teens i firserne; hvad med War Games med Matthew Broderick?

Du har vel set Manhatten, Mig og Bogart, Annie Hall og Manhatten Murder Mystery med Woody Allen?

Kender naturligvis flere, men ka' ikke lige komme på dem nu...

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 10:36

> [...]

Walken. Nu jeg tænker film fra mine teens i firserne; hvad med War Games med

Jeg har desværre ikke TCM, men jeg skriver mig dem bag øret og så må jeg jo
se hvad jeg kan finde ud af senere...

>Du har vel set Manhatten, Mig og Bogart, Annie Hall og Manhatten Murder
Mystery med Woody Allen?

- Overvejede stærkt at leje Manhattan igår - men den havde de ikke , jeg
har nemlig for nylig set Annie Hall og Small Time Crooks som var min
personlige Woody Allen Debut - og jeg blev imponeret - Så jeg undersøgte
sagen og fandt at jeg nok ville kunne lide Manhattan men desværre: Buck
Buster skuffede mig.....

>Kender naturligvis flere, men ka' ikke lige komme på dem nu...

- Hvem gør ikke det

- Jeg takker...

--
/mathias

Fra : Keld Petersen

Dato : 16-10-01 12:37

Hvad med Eksorcisten, den gamle The Haunting (kommer på TCM den 24. oktober)
og Bram Stoker's Dracula? Det er i mine øjne fantastiske films...

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 16-10-01 08:27

On Mon, 15 Oct 2001 17:49:55 +0200, "Mathias Enevoldsen"
<enevoldsen@runbox.com> wrote:

>Hvis der er nogen foreslg så vil jeg da blive glad og fise ned i Block
>Buster
>
>Kom gerne med flere titler da jeg trods alt har set en del film.....

Jeg vil anbefale følgende film :)

Magnolia,
The Beach,
Cube,
The Cell,
The Virgin Suicides,
Sphere (Kuglen),
Matrix (selvf. - men den har alle jo set),
Tiger på spring Drage i skjul,
Memento,
The Boondock Saints,
Fight Club...

Yrgh, mange... :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-10-01 09:04

Martin Mouritzen <mm@guideix.com> writes:

> Magnolia,
> The Beach,
> Cube,
> The Cell,
> The Virgin Suicides,
> Sphere (Kuglen),
> Matrix (selvf. - men den har alle jo set),
> Tiger på spring Drage i skjul,
> Memento,
> The Boondock Saints,
> Fight Club...

Det er altid interessant at se, hvor mange af "verdens bedste film",
der er under fem år gamle.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 16-10-01 09:18

On 16 Oct 2001 10:03:35 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Det er altid interessant at se, hvor mange af "verdens bedste film",
>der er under fem år gamle.

Korrekt, min hukommelse strækker sig desværre ikke så meget længere
tilbage rent filmmæssigt.

Jeg vil også gerne anbefale
Indiana Jones serien og Superman filmene.

Fra : Rune Bang Lyngsoe

Dato : 16-10-01 10:40

Martin Mouritzen <mm@guideix.com> anbefalede:

> Jeg vil også gerne anbefale [...] Superman filmene.

Da vel ikke nummer IV? OK, den har Christopher Reeve og Gene Hackman
på rollelisten og den varer kun 90 minutter. Det er sådan lige hvad
jeg kan komme på af positive ting om den film. Så tror jeg da manden
vil have langt bedre af at se X-Men og Batman hvis han har lyst til
flere superheltefilm efter Superman I, II & III. Og nu vi er i gang
med anbefalingerne, kan jeg da lige tilføje Shadow of the Vampire
(vampyrfilm der tager optagelsen af Nosferatu (heller ikke en dårlig
film, men jeg synes nu at filmsproget har ændret sig for meget over de
sidste 80 år og at teknikken i 1922 var for tilbagestående til at jeg
direkte vil anbefale den) som udgangspunkt) og Haiku Tunnel (om en
vikar der lokkes til at acceptere en fast ansættelse som sekretær for
en skatteadvokat). Hmm, en eller anden nævnte retssalsdramaer - hvad
med Inherit the Wind (gymnasielærer under anklage for at undervise i
evolution i en amerikansk sydstat i begyndelsen af sidste århundrede).

    1000Kys&Kram

         Rune Lyngsø
--
------------------------------¬Sølystgade 42-----------------------------------
Disclaimer: The opinions expressed by the Department of Computer Science,

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 10:41

"Martin Mouritzen" <mm@guideix.com> wrote in

> Indiana Jones serien og Superman filmene.

De er selvfølgelig set og fordøjet....

Men det er sgu egentlig længe siden.... hmmmm. Jeg undersøger sagen..

takker igen..

--
/mathias

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-10-01 10:46

Martin Mouritzen <mm@guideix.com> writes:

> Jeg vil også gerne anbefale
> Indiana Jones serien og Superman filmene.

Uha, skal du anbefale Superman-film, så hold dig endelig til dem Mario
Puzo skrev. 2'eren er godt nok noget gylle, men det kommer slet ikke i
nærheden af at skrabe friturefedt ud med tungen, sådan som 3'eren, og
den lykkeligvis stort set oversete 4'er.

--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 10:34

> [...]

> The Virgin Suicides,
> Sphere (Kuglen),
> Matrix (selvf. - men den har alle jo set),

Jeg har set alle undtagen Cube, Virgin Suicides og Memento....

Jeg vil sååååå gerne se Memento men den er kun ude på R1 og den kan man jo
ikke lige leje nogen steder - jeg ved den gik i Dagmar og Vester Vov for 3-4
uger siden men gør den det stadig??

Jeg takker....

--
/mathias

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 16-10-01 10:37

On Tue, 16 Oct 2001 11:34:13 +0200, "Mathias Enevoldsen"

Dunno, jeg har den på R1 :)

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 10:46

"Martin Mouritzen" <mm@guideix.com> wrote

> Dunno, jeg har den på R1 :)

Du bor tilfældigvis ikke i Lyngby så jeg kan låne den

--
/mathias

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 16-10-01 11:36

On Tue, 16 Oct 2001 11:45:31 +0200, "Mathias Enevoldsen"
<enevoldsen@runbox.com> wrote:

>Du bor tilfældigvis ikke i Lyngby så jeg kan låne den

Det gjorde jeg for ca. 1 år siden. Nu bor jeg i København S.
Men det kunne da sikkert godt arrangeres :)

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 11:46

"Martin Mouritzen" <mm@guideix.com> wrote

> Det gjorde jeg for ca. 1 år siden. Nu bor jeg i København S.
> Men det kunne da sikkert godt arrangeres :)

Du lyder sgu som en Guttermand.... Nej, men ellers tak

Jeg køber den på R1 når jeg har penge igen...

--
/mathias

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-01 11:23

Mathias Enevoldsen <enevoldsen@runbox.com> escribió en el mensaje de
noticias 9qguri$tbk$1@eising.k-net.dk...

> [...]
man jo
> ikke lige leje nogen steder - jeg ved den gik i Dagmar og Vester Vov

Er den ikke ude paa Leje DVD R2? Det er den hernede i Spanien. Jeg ved
godt at me-2-indlaeg ikke er velsete, men jeg vil ogsaa anbefale cube og
Memento som andre har gjort foer.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 16-10-01 11:39

On Tue, 16 Oct 2001 09:27:18 +0200, Martin Mouritzen <mm@guideix.com>
wrote:

>Yrgh, mange... :)

lidt flere:
En Vampyrs Bekendelser,
Klit (Dune),
12 monkeys (ved ikke helt hvordan jeg kunne undgå at tænke på den
før).
Ghost Dog.
Seven.
Pay It Forward (Som jeg faktisk blev positivt overrasket over).
Dark City (Definately værd at se hvis du godt kunne lide historien bag
Matrix)

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-10-01 22:28

Martin Mouritzen skrev i meddelelsen ...

>Dark City (Definately værd at se hvis du godt kunne lide historien bag
>Matrix)

Helt klart et kig værd hvis man ikke har set den.. facinerende film

Fra : Kasper

Dato : 17-10-01 22:03

On Tue, 16 Oct 2001 09:27:18 +0200, Martin Mouritzen (Martin Mouritzen
<mm@guideix.com>) wrote:

>The Virgin Suicides,

Den får også en anbefaling herfra. Utrolig smuk film.

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-01 09:06

Mathias Enevoldsen <enevoldsen@runbox.com> escribió en el mensaje de
noticias 9qf0g2$6ls$1@eising.k-net.dk...
> Hejsa - jeg har ferie for tiden og mangler nogle film at se.

Tillad mig at foreslaa nogle europaeiske film:

Franske:
Taxi: http://us.imdb.com/Title?0152930
Le Dîner de cons: http://us.imdb.com/Title?0119038
De fortabte boerns by: http://us.imdb.com/Title?0112682

De foerste to er komedier, den sidste er en slags surrealistisk drama,
med vaegt paa surrealistisk

Spanske:
Abre los ojos: http://us.imdb.com/Title?0125659
En sci-fi-thriller uden special effects, men med en rigtig god historie,
og saa er Penelope Cruz jo alt for laekker. Skrevet og instrueret af
Alejandro Amenabar, du ved, ham der har lavet "The Others" Af samme kan
ogsaa anbefales Tesis: http://us.imdb.com/Title?0117883 , men den faar
du nok svaert ved at finde.

Torrente, el brazo tonto de la ley: http://us.imdb.com/Title?0120868
Torrente 2 - Mission en Marbella: http://us.imdb.com/Title?0257231
To sindsyge komedier af og med Santiago Segura.

Airbag: http://us.imdb.com/Title?0115487
Road-movie, komedie, action.

Hvis man er til lidt mere hardcore kultfilm kan man lede efter nogle af
Alex de la Iglesias film, som f.eks:
Perdita Durango: http://us.imdb.com/Title?0119879
El día de la bestia: http://us.imdb.com/Title?0112922
La Comunidad: http://us.imdb.com/Title?0255067
og den _rigtige_ Alex de la Iglesia kult film:
Acción Mutante: http://us.imdb.com/Title?0106215

Hvis der er andre der kan anbefale europaeiske film saa sig endelig
frem.

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 10:43

> [...]

> La Comunidad: http://us.imdb.com/Title?0255067
> og den _rigtige_ Alex de la Iglesia kult film:

Det lyder jo som volapyk det meste for mig

Kan du ikke anbefale 2 eller 3 af disse som er særligt gode? - så virker
missionen ikke helt så håbløs..

--
/mathias

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-01 11:20

Mathias Enevoldsen <enevoldsen@runbox.com> escribió en el mensaje de
noticias 9qgvgp$tsf$1@eising.k-net.dk...
> Det lyder jo som volapyk det meste for mig
>
> Kan du ikke anbefale 2 eller 3 af disse som er særligt gode? - så
virker
> missionen ikke helt så håbløs..

Jo klart:

De fortabte boerns by, abre los ojos og La Comunidad ville nok vaere
mine foretrukne.

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 16-10-01 11:05

OK - jeg burde have vist at jeg ville få så sindsygt mange svar... Det er
jeg selv ude om og jeg takker da meget for de gode tips og forklaringer..

Nå men indtil videre i ferien har jeg set:

Mystery Men
Midnight Cowboy
American Beauty (Gensyn)
Iron Monkey
Texas Chainsaw Massacre
Meet Joe Black
Man On the Moon
One Night at McCools
Bringing Out the Dead

Forholdsvis gode film alle sammen, specielt Iron Monkey, Man On the Moon og
Midnight Cowboy...

Foreløbig tager jeg følgende liste med mig til BlockBuster:

To Kill a Mockinbird
Clerks
Seven Samurai
Manhattan
Cube
Requim For A Dream
Invasion Of The Body Snatchers (1978)
Rebet (Hitchcock)
Indiana Jones Triologien
Virgin Suicides
Convoy (gensyn)
Cecil B. demented
Mad Max filmene
Citizen Kane (gensyn)

Så har jeg vist også set nok film i ferien....

Alle de gode tips jeg har fået har jeg samlet i en "to see" liste som jeg
vil prøve at få set senere...

Jeg takker mange gange for alt responsen men bliver nødt til at indrømme at
jeg nok ikke kan svare på mange flere beskeder da jeg har andet at lave (se
film) her i ferien

--
/mathias

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-10-01 12:32

> [...]
> ens liv - for det tidspunkt er nu!! (for mig) - altså
> klassikere/kultfim/ældre filmperler etc. - Men ikke alt for underlige

Outbreak (højaktuel)
En duft af Kvinde (suveræn Al Pacino)
Casablanca (verdens bedste b-film)
Afrikas dronning
Kellys helte
Breakfast Club (holder stadig)
Hvad så Gilbert Grape
The Hudsucker Proxy (Det store spring på dansk)
En verden udenfor

Og mange flere.

Mark
His ass is so tight, when he farts only dogs can hear it.
Lenny Nero "Strange Days"