Druknet i havedam.
Fra : Claus

Dato : 15-10-01 15:23

Da nu endnu et barn er druknet i en havedam vil jeg her nævne hvordan vi
har sikret vores. Vi har købt armeringsnet 10 gange 10 cm i 10 mm
tykkelse. Det har vi skåret til med en vinkelsliber så det passer til
dammen. Det er så stærkt at det kan holde til voksne der går på det.

Hilsen Claus.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-10-01 18:29

On Mon, 15 Oct 2001 16:23:21 +0200, "Claus"
<kompletkommunikation@get2net.dk> wrote:

>Da nu endnu et barn er druknet i en havedam vil jeg her nævne hvordan vi

Ja, det er en trist sag

>har sikret vores. Vi har købt armeringsnet 10 gange 10 cm i 10 mm
>tykkelse. Det har vi skåret til med en vinkelsliber så det passer til
>dammen. Det er så stærkt at det kan holde til voksne der går på det.

Hvordan er det placeret over dammen? Ligger det over eller under
vandoverfladen? Hvordan er kanterne skjult?

Det er jo ingen sag at få sat et sådant net over, men det gør jo ikke
noget hvis det stadig kan se lidt pænt ud.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Claus

Dato : 15-10-01 21:55

Mads Lie Jensen skrev i meddelelsen ...

>Hvordan er det placeret over dammen? Ligger det over eller under
>vandoverfladen? Hvordan er kanterne skjult?

Vores er malet sort med noget specielt rustmaling og skåret til. Så er
det bare lagt over. Dammen er omkrandset med ølandssten. Vi var
selvfølgelig lidt kede af at skulle gøre det men vi fik en lille
søn..........

Nettet er så tungt at børn umuligt kan flytte eller løfte det. Der skal
faktisk to voksne mænd til det.

Det kan laves pænere end vi har gjort det. Du har selv kommet med nogle
udemærkede forslag

Humlen er at nettet er en effektiv mulighed for at sikre dammen, for en
billig penge. Det fås på alle byggemarkeder. Det er vanvittigt at små
børn skal drukne i havedamme.

Hilsen Claus.

Fra : Thïngmand

Dato : 16-10-01 07:46

> Det er jo ingen sag at få sat et sådant net over, men det gør jo ikke
> noget hvis det stadig kan se lidt pænt ud.

Man kan ligge det lige under vandoverfladen, så gør lysets spejling det
svært at se - og så kunne jeg forstille mig at det også afhjalp
hejreproblemet...

Fra : Jens

Dato : 16-10-01 22:14

Thïngmand wrote:

> Man kan ligge det lige under vandoverfladen, så gør lysets spejling det
> svært at se

Slår barnet sig bevidstløst ved faldet og ligger med ansigtet nedad...
Tja folk er jo druknet på 2 cm vand.

Så skal du være sikker, så skal det vel lægges 5-10 cm OVER vandet.

--
Jens Borchert Pedersen
mailto:jbp@vip.cybercity.dk

try E-shopping at my place: http://www.imart.com/ACNmall/JensBP

Fra : Claus

Dato : 17-10-01 07:41

Jens skrev i meddelelsen <3BCCA305.1040209@vip.cybercity.dk>...
>Thïngmand wrote:

>Slår barnet sig bevidstløst ved faldet og ligger med ansigtet nedad...
>Tja folk er jo druknet på 2 cm vand.
>

>Så skal du være sikker, så skal det vel lægges 5-10 cm OVER vandet.

Man skal så også huske at file skæreenderne på nettet hvis man skærer
det til. De er meget skarpe efter vinkelsliberen.
Jeg har den erfaring at børn ikke bryder sig om at gå på nettet. De
fravælger dammen som legested efter der er lagt net på. Det er jeg glad
for, fordi børn elsker at smide alt muligt i vandet som man somregel
selv skal samle op igen.

Hilsen Claus.

Fra : PHK

Dato : 17-10-01 16:38

"Jens" <jbp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Slår barnet sig bevidstløst ved faldet og ligger med ansigtet nedad...
> Tja folk er jo druknet på 2 cm vand.

Små børn ved ikke at de drukner når de har hovedet under vand. Refleksen med
at rejse sig virker ikke hos dem.

Desværre.

--
_
|_|

Fra : Casper A. Hansen

Dato : 17-10-01 12:34

"Claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> wrote in message news:<wlCy7.1163$zD6.2820@news.get2net.dk>...
> [...]
> tykkelse. Det har vi skåret til med en vinkelsliber så det passer til
> dammen. Det er så stærkt at det kan holde til voksne der går på det.

Nu vil jeg ikke gøre mig klog på havedamme, men afstanden mellem
gitterne på en barneseng må ikke overstige 7 cm. hvilket man så kan
bruge som en vejledning for maskestørrelsen på et armeringsnet. Jeg
ved ikke om det kan købes eller om det er en brugbar oplysning.
Personligt vil jeg tro at et barn sagtens kan "falde igennem" med et
ben.

/Casper

Fra : Claus

Dato : 17-10-01 20:27

Casper A. Hansen skrev i meddelelsen ...

>Nu vil jeg ikke gøre mig klog på havedamme, men afstanden mellem
>gitterne på en barneseng må ikke overstige 7 cm. hvilket man så kan
>bruge som en vejledning for maskestørrelsen på et armeringsnet.

Nu vil kravlegårdsbørn nok ikke komme til vanddammen. Det er mest de
lidt større børn på fra ca 2 år der er i farezonen, vil jeg tro.

Jeg
>ved ikke om det kan købes eller om det er en brugbar oplysning.
>Personligt vil jeg tro at et barn sagtens kan "falde igennem" med et
>ben.

Det kan de nok. Men det vil de ikke dø af. Det er det vigtige. Desuden
kan børn ikke lide at gå på disse net. Det er min erfaring.

Hilsen Claus.

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 17-10-01 21:19

Claus <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wlCy7.1163$zD6.2820@news.get2net.dk...
> [...]
> tykkelse. Det har vi skåret til med en vinkelsliber så det passer til
> dammen. Det er så stærkt at det kan holde til voksne der går på det.

Hej Claus.
I et armeringsnet er der da vandrette jern i. Mit barnebarn på to år ville
uden tvivl kunne kravle over sådan et net, også hvis det er 1-2 meter højt.
Mit barnebarn på 4 år kravler 4 m op på en klatrevæg. Så jeg ville ikke føle
mig sikker på sådan en
"trappestige". Min kone er dagplejer, og det hegn jeg har rundt om haven er
ca. 1.2 m højt, med en vandret planke i bund og top, så kan børnene ikke
kravle i det.
Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 17-10-01 21:25

Kurt Nielsen <kurt@tv.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9qkpeb$2l1n$1@news.cybercity.dk...

> [...]
er
> ca. 1.2 m højt, med en vandret planke i bund og top, så kan børnene ikke

Jeg glemte lige at skriv, der SELVFØLGELIG er lodrette brædder med ca. 5 cm.
afstand :)

Fra : Holten

Dato : 17-10-01 21:36

"Kurt Nielsen" <kurt@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
højt.
> Mit barnebarn på 4 år kravler 4 m op på en klatrevæg. Så jeg ville ikke

Nu skal man ikke være den store bjergbestiger, for at kravle på et VANDRET
net.
Det er ikke et hegn, som her er tale om.

MVH

Holten

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 17-10-01 21:58

Holten <12@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bcdeaf6$0$3797$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> net.
> Det er ikke et hegn, som her er tale om.

Skal vi ikke lige være enigen om, at et net der står lodret, har vandrette
jern.
Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 17-10-01 22:04

Kurt Nielsen <kurt@tv.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9qkrmu$2peb$1@news.cybercity.dk...

> [...]
VANDRET

> Skal vi ikke lige være enigen om, at et net der står lodret, har vandrette
Hej igen.
Jeg har lige læst Claus indlæg igen. NU :) kan jeg godt se hvad du mener :)
Hilsen Kurt

Fra : Martin Christiansen

Dato : 18-10-01 18:19

Kurt Nielsen wrote:

> [...]
>>>
>ville

>Skal vi ikke lige være enigen om, at et net der står lodret, har vandrette

og kaldes et hegn :)

>Mvh. Kurt Nielsen

Mvh Martin Christiansen

Fra : Claus

Dato : 18-10-01 08:13

Kurt Nielsen skrev i meddelelsen <9qkpeb$2l1n$1@news.cybercity.dk>...

>Hej Claus.
>I et armeringsnet er der da vandrette jern i. Mit barnebarn på to år
ville
>uden tvivl kunne kravle over sådan et net,

Hej Kurt.

Jeg har lagt nettet vandret, ovenpå havedammen.

Hilsen Claus.