zarens kurer
Fra : harry

Dato : 15-10-01 11:30

yes, jeg ved den har været oppe at vende flere gange før, men
kendingsmelodien; hvem og hvad?
og hvad er seriens originaltitel?

mvh

harry

Fra : lhs

Dato : 15-10-01 15:51

Hej

Serien hedder Michel Strogoff og musikken er skrevet af Vladimir Cosma, der
specielt i 70érne skrev musik til diverse tyske serier og b-film. Fra serien
er specielt Nadias Theme og Themaet Michel Strogoff nok kendt. Sidst nævnte
er lidt af en ørehænger ala James Bond og Indiana Jones themaerne. Findes
nok hos diverse filesharing services som Winmx eller Audiogalaxy (Ja,ja jeg
ved godt, at det mås mans ikke....)

Lars HS

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-10-01 16:39

> [...]
nævnte
> er lidt af en ørehænger ala James Bond og Indiana Jones themaerne.

Så hedder temaet ikke Michel Strogoff og den minder ikke om Bond
eller indy, men snarere om Godfather. Stille og en smule
melankolsk.

Selve temaet til serien var mere tju-bang og jeg husker noget med
knive under forteksterne. Hvad hedder det?

Mark
His ass is so tight, when he farts only dogs can hear it.
Lenny Nero "Strange Days"

Fra : lhs

Dato : 15-10-01 21:07

Hej

Det stille nummer er Nadias Theme, og Michel Strogoff minder heller ikke
musi´kalsk om hverken james bond eller indy temaerene, men er af samme
genkendeligt på samme måde - ergo det samme som det med knivene.

Så som sagt hedder temaet Michel strogof (Tju Bang) og det stille Godfather
agtige er Nadias Theme.

Lars HS