Sære stilnavne !!
Fra : Rune Marschall

Dato : 15-10-01 10:50

Hej Alle !!

Er der andre end mig der har et problem med at nye navne skal hypes med et
nyt stilnavn. Den nyeste stil er New Acoustic Movement, som man åbenbart
skal være med i hvis man vil være noget ved musikken. Gode bands som
Starsailor, Turin Brakes og Elbow skal absolut sælges som en ny stil,
istedet for at kalde det hvad det er - akustisk inspireret rock/folk.

Det piner mig.......!!

Rune

Fra : Lagerhead

Dato : 15-10-01 19:57

"Rune Marschall" <rm@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Starsailor, Turin Brakes og Elbow skal absolut sælges som en ny stil,
> istedet for at kalde det hvad det er - akustisk inspireret rock/folk.

Hold da op - så er vi jo ligefrem HYPE?!

Espen
http://brophybookings.com/nbb/

Fra : Rune Marschall

Dato : 15-10-01 21:52

Har været inde og kigge på hjemmesiden. Hvad vil du sammenligne musikken med
??

Rune

Fra : Lagerhead

Dato : 15-10-01 22:42

> Har været inde og kigge på hjemmesiden. Hvad vil du sammenligne musikken
med
> ??
>
> Rune

Vores musik? Hm, det er sgu svært at sætte i en bås, syns jeg - men
akustisk-keltisk-folk-rock-pop - i en tidløs ånd?
Ellers tidlig The Levellers samt Waterboys nok en del af
inspirationskilderne...

Espen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-10-01 22:19

"Rune Marschall" <rm@teliamail.dk> wrote in message
> Er der andre end mig der har et problem med at nye navne skal hypes med et
> nyt stilnavn.

Et andet slemt eksempel er den såkaldte nu metal (det kalder de det! Vist
også på den anden side af dammen), som dækker over alle de fantasiløse
amerikanske bands, som dukker op i disse år med en blanding af
(post-)grunge, melodisk metal og rap.

Tjah, eftersom jeg medgiver, at der er tale om en blanding mellem genrer kan
der vel måske være en smule fornuft i at finde på et nyt stilnavn, men jeg
synes stadig ikke, at de byder på noget decideret nyt.

/Nikolaj

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 16-10-01 02:29

> [...]

> Elbow skal absolut sælges som en ny stil, istedet for at kalde
> det hvad det er - akustisk inspireret rock/folk.

Tja, hvad med R&B som nærmest blev præsenteret som en
verdenssensation for nogle år siden.

I "gamle" dage var der også R&B, der udtalte man bare ordene helt
(rythm and blues), og det var sådan noget som fx. Rolling Stones
spillede i starten af deres karriere.

Det er næsten endnu værre når man tager en eksisterende stilarts
navn og propper noget trommemaskine på et par spor og overtager
navnet ;-(

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 16-10-01 20:20

> Det er næsten endnu værre når man tager en eksisterende stilarts
> navn og propper noget trommemaskine på et par spor og overtager
> navnet ;-(

Er R&B ikke det eneste eksempel på det det?

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-10-01 08:41

"Troels Lund Laursen" <tllund@hotmail.com>

> Er R&B ikke det eneste eksempel på det det?

Hedder r&b mon ikke bare sådan, fordi Billboards lister for
"sort musik" har heddet sådan siden 50'erne (vistnok bortset
fra en kort periode i 60'erne)?

Jeg betragter indtil det modsatte er vist moderne r&b som en
direkte videreudvikling fra ældre soul, funk, hiphop og eventuelle
andre lignende genrer.

R&B, r&b, r'n'b, R'n'B. Hvilken stavemåde foretrækker I?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk