Dyrehud
Fra : Pouline

Dato : 23-12-00 20:26

Glædelig jul NG!
Jeg har en råbuk hængende som jeg skal hive huden af og partere om et par
dage - jeg tror jeg har styr på, hvordan jeg får huden af den og
grovparteret bukken, men jeg ville gerne bruge/gemme huden. Tidligere har
der i NG'en været mailet en side af en bog omkring grovparteringen (og tak
for den!) - på den side står der noget om natron og petroleum, der skal
sidde på bagsiden osv.
Er der nogen der
- ved om natron = tvekulsurt natron?
- har prøvet om det virker? - og gør det det?
- har andre forslag til hvad man selv kan gøre ved huden?
- har en god idé eller flere til hvad man kan bruge huden til?
- har løsningen på, hvad jeg skal fryse de store stykker ned i? - det er
nogle store fryseposer, der skal bruges!!

Jeg håber I har tid for juleforberedelserne til at hjælpe mig med
ovenstående.
Venlige hilsner
Pouline

Fra : N/A

Dato : 24-12-00 13:10

Fra : Pouline

Dato : 24-12-00 13:10

Niels Riis skrev i meddelelsen ...

>Undskyld tonelejet i svaret, men jeg håber også du får en god jul, og får
>brugt skindet til noget du bliver glad for.
>
>Niels Riis

Du skal ikke undskylde Niels, men jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener?!
Du har ret med, at jeg bare kan aflevere den til en garver, men ved at
aflevere den til en garver laver jeg det jo ikke selv - og som ny jæger
(ikke helt ung) vil jeg gerne prøve selv jo.....
MHT hvad den skal bruges til, er det mere for det "etiske" i at bruge så
meget som muligt af dyret - ikke fordi jeg lige står og mangler et skind
Sååååå deeeet Niels....
VH
POuline