/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Import fra Tyskland - Kan det betale sig ?
Fra : Lasse Madsen


Dato : 14-10-01 18:15

Hej Gruppe.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om det overhovedet kan betale sig at
impotere en MC fra tyskland eller andre lande så som sverige osv.. hvis vi
nu siger at der er tale om en ny MC der i danmark feks. koster mellem 50.000
og 100.000kr hvor meget ville man så ca. kunne spare på at købe MC'eren i
udlandet og transportere den hertil og indregistrere den ... med alle
omkostninger osv...

snakker vi 5000 ? 10.000 ? eller mere ?

findes der en "tommelfinger regl" feks .. hvis en mc koster 50.000 i
tyskland lægger man lige X antal kr på for at få den danske pris ?

Og lige et tillægsspørgsmål:

Findes der et forskrings selskab som dækker i vinterperioden uden at man
skal betale extra ?
og hvis nej hvor meget er det så typisk tale om ?

m.v.h.
lasse madsen



 
 
Nicolaj Christensen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Nicolaj Christensen


Dato : 14-10-01 18:39

Tommelfingerreglen er at den må koste 1/3 af dk-prisen i Tyskland for at det
kan betale sig.



Jan Petersen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Jan Petersen


Dato : 14-10-01 19:03


"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
news:9qch6l$1m5b$1@news.cybercity.dk...
> Hej Gruppe.
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre om det overhovedet kan betale sig at
> impotere en MC fra tyskland eller andre lande så som sverige osv.. hvis
vi
> nu siger at der er tale om en ny MC der i danmark feks. koster mellem
50.000
> og 100.000kr hvor meget ville man så ca. kunne spare på at købe MC'eren i
> udlandet og transportere den hertil og indregistrere den ... med alle
> omkostninger osv...
>
De første 2-3 år kan det ikke betale sig - den vil blive dyrere end en
tilsvarende i Danmark.

Et lille regnestykke:

Honda VFR, pris 69.7997 kr - afgift 120.210, ialt 189.997

Honda VFR (tysk), 82.448 kr (DM 21.640), afgift120.210 (afgiften kan ikke
være større end for en tilsvarende dansk ny), ialt 202.658 kr.

Men brugtpriserne går væsentligt hurtigere nedad i Tyskland!

Mvh Jan Petersen



Preben Riis Sørensen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 14-10-01 20:05


Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
news:9qch6l$1m5b$1@news.cybercity.dk...
> Hej Gruppe.
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre om det overhovedet kan betale sig at
> impotere en MC fra tyskland eller andre lande så som sverige osv.. hvis
vi
> nu siger at der er tale om en ny MC der i danmark feks. koster mellem
50.000
> og 100.000kr hvor meget ville man så ca. kunne spare på at købe MC'eren i
> udlandet og transportere den hertil og indregistrere den ... med alle
> omkostninger osv...
>
> snakker vi 5000 ? 10.000 ? eller mere ?
>
> findes der en "tommelfinger regl" feks .. hvis en mc koster 50.000 i
> tyskland lægger man lige X antal kr på for at få den danske pris ?
>
> Og lige et tillægsspørgsmål:
>
> Findes der et forskrings selskab som dækker i vinterperioden uden at man
> skal betale extra ?
> og hvis nej hvor meget er det så typisk tale om ?
>
> m.v.h.
> lasse madsen
>
>

Fidusen er at finde en relativt gammel maskine der ingenting har kørt (og du
tør tro det). Vurderingen går næsten udelukkende på årgangen. Derudover
ville det kunne betale sig at købe en nyere trafikskade, hvis man mangler en
motor, naturligvis uden at betale afgift. Der er vist en grænse for hvor ny
den må være, hvis man vil undgå dansk moms.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



origo@earthling.net (14-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 14-10-01 20:32


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:3bc9e2ba$0$245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>Der er vist en grænse for hvor ny
> den må være, hvis man vil undgå dansk moms.
Er det? Såvidt jeg vet, er det ingen moms ved import av brukte biler/mc fra
et annet EU land.

JS



Lasse Madsen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 14-10-01 22:47

Hvis jeg nu købte en tysk mc feks en Honda CBR 600 fra 93' den danske pris i
butikken er ca 80.000,-

kunne det betale sig at købe en sådan mc til det beløb i tyskland og få den
indregistreret eller skal man op i flere hunderede tusinde ?
findes der et tysk svar på "den blå avis eller mc-basen" ?

m.v.h.
lasse m.



Søren L Hansen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 15-10-01 09:42


Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in article
<9qd14g$2la7$1@news.cybercity.dk>...
> Hvis jeg nu købte en tysk mc feks en Honda CBR 600 fra 93' den danske
pris i
> butikken er ca 80.000,-
>
> kunne det betale sig at købe en sådan mc til det beløb i tyskland og få
den
> indregistreret eller skal man op i flere hunderede tusinde ?
> findes der et tysk svar på "den blå avis eller mc-basen" ?
>
http://www.motoscout24.autoscout24.de/home.asp?language=ger

Der er over 14000 annoncer, det giver da et lille overblik...
--
Søren

Erik Munk Ballegaard (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik Munk Ballegaard


Dato : 15-10-01 17:52


"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c15555$310e33c0$8c7610ac@pc4148...
>
> Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in article
> <9qd14g$2la7$1@news.cybercity.dk>...
> > Hvis jeg nu købte en tysk mc feks en Honda CBR 600 fra 93' den danske
> pris i
> > butikken er ca 80.000,-
> >
> > kunne det betale sig at købe en sådan mc til det beløb i tyskland og få
> den
> > indregistreret eller skal man op i flere hunderede tusinde ?
> > findes der et tysk svar på "den blå avis eller mc-basen" ?
> >
> http://www.motoscout24.autoscout24.de/home.asp?language=ger
>
> Der er over 14000 annoncer, det giver da et lille overblik...
> --
> Søren


Fedt link med masser af Bikes.

Er der nogen der ved noget om hvordan man får en bike hjem fra Tyskland ?
Må man køre den hjem på danske prøveplader eller evt tyske eller hvad gør
man sådan rent praktisk ??

vh Erik
CB650 (til salg)






Armand (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-10-01 15:39


Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
news:9qd14g$2la7$1@news.cybercity.dk...
> Hvis jeg nu købte en tysk mc feks en Honda CBR 600 fra 93' den danske
> pris i butikken er ca 80.000,-. Kunne det betale sig at købe en sådan
> mc til det beløb i tyskland og få den indregistreret eller skal man op
> i flere hunderede tusinde ?

Brug "1/3-reglen" og del de 80.000,- med 3!
Resultatet bliver lidt over 26.500,-kr, hvilket er dét beløb at du skal
focusere på blandt udenlandske annoncer!

"1/3-reglen" er lidt rigelig rund i overslaget; men borgrer derfor så
meget desto mere for at handelen ender med en positiv difference,
hvilket er grunden til at man besværer sig med egenimporten, ikke?

--
Armand.










Preben Riis Sørensen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 15-10-01 00:41


<origo@earthling.net> skrev i en news:9qcp87$lof$1@sunsite.dk...
>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> news:3bc9e2ba$0$245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >Der er vist en grænse for hvor ny
> > den må være, hvis man vil undgå dansk moms.
> Er det? Såvidt jeg vet, er det ingen moms ved import av brukte biler/mc
fra
> et annet EU land.
>
> JS
>
>
Der forlanges dansk moms af nye maskiner, det er ikke det samme som hvis du
havde købt en stak tagplader, dem kan du få lov til at betale den tyske moms
på. Jeg mener der er en mindstetid den skal have været brugt, før den går
fri af momsen. Er der nogen der ved det præcist?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



albert (15-10-2001)
Kommentar
Fra : albert


Dato : 15-10-01 06:53

> >
> Der forlanges dansk moms af nye maskiner, det er ikke det samme som hvis
du
> havde købt en stak tagplader, dem kan du få lov til at betale den tyske
moms
> på. Jeg mener der er en mindstetid den skal have været brugt, før den går
> fri af momsen. Er der nogen der ved det præcist?


Skal have været indregistreret i et andet EU land i 6 måneder og vist
også have kørt 6000km...


mvh Albert




origo@earthling.net (15-10-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 15-10-01 07:49


"albert" <albert@albertsmc.dk> wrote in message
news:3bca79d6$0$26979$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Skal have været indregistreret i et andet EU land i 6 måneder og vist
> også have kørt 6000km...

Ifølge den seneste information på T&S's hjemmeside, er det kun et krav at
det skal ha vært innregistrert i et annet land tidligere. De skriver godt
nok at informationen ikke er udtømmende:
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=95545

JS



Steen Gruby (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 15-10-01 00:23

On Sun, 14 Oct 2001 19:15:19 +0200, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

Jej Lasse.
>
>Jeg kunne godt tænke mig at høre om det overhovedet kan betale sig at
>impotere en MC fra tyskland eller andre lande så som sverige osv.. hvis vi
>nu siger at der er tale om en ny MC der i danmark feks. koster mellem 50.000
>og 100.000kr hvor meget ville man så ca. kunne spare på at købe MC'eren i
>udlandet og transportere den hertil og indregistrere den ... med alle
>omkostninger osv...
>
Det afgiftsniveau man fra T&S side forsøger at "ramme" er det der
skal erlægges når der importeres brugte køretøjer, således at
køretøjet får den slutværdi det samme køretøj handles til i DK.
Dvs. at man skønner hvad køretøjet har kostet at anskaffe i f.eks.
Tyskland og lægger den afgift oven i der skal til at nå prisen i DK.
Hertil anvender T&S oplysninger fra diverse importører, brugthandlere
og Den Blå Avis.
Den faktiske pris du har givet for køretøjet indgår ikke i den
beregning - desværre.

>snakker vi 5000 ? 10.000 ? eller mere ?
>
Tjah, Hvis vi nu forudsætter at afgiften er en konstant der belaster
et givet køretøj af en bestemt årgang, ligger besparelsen på
forskellen mellem det du skal give for køretøjet i udlandet og den
fiktive værdi det sættes til af T&S.
Det kan alt efter årgang og alder være de 5-10K du snakker om..
Noget andet er så, at brugte køretøjer ikker er så højt i kurs i
udlandet sammenlignet med DK, så man kan være heldig at finde en MC i
en overordenlig fin stand til en rimelig pris.
Det man så vinder er at få en fin maskine i god stand til en god pris.
Det man må tage med er risikoen hvis der er skjulte fejl.
Der er kun en selv til at betale de omkostninger.

>findes der en "tommelfinger regl" feks .. hvis en mc koster 50.000 i
>tyskland lægger man lige X antal kr på for at få den danske pris ?
>
Den eneste sikre måde er at henvende sig til T&S med type, årgang og
chassisnummer og få en foreløbig vurdering.
Det er det beløb du skal deponere for at få køretøjet
afgiftsbehandlet.
Når du har indbetalt beløbet kan du stille med ekvipagen til udendørs
syn hvis du mener at den indbetalte værdi er for høj.
Hvis det du skal stille med ligner en altertavle er der i regelen ikke
noget at hente.
Hvis det er et restaureringsprojekt kan du måske vinde en 5-10 K på
den konto, men det er absolut gambling.
Du kan læse min afgiftshistorie på på min Ducati Paso på www.gruby.dk
hvis den har interesse.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste