Hvordan lige med forsikring -> hærværk?
Fra : Morten Christensen

Dato : 14-10-01 16:48

Hej Gruppe.

Nu da min kærlige mc er blevet groft overfaldet, og desværre har fået
rimelig mange "tæv" af mødet med asfalten adskillige gange, min underbo's
dog ikke så udtalt - men et bøjet styr gør alligevel noget ved køreglæden
:-/

Det gyldne spørgsmål er så, hvornår det betegnes som serie-hærværk? Skal der
mere end 2 anmeldelser til - eller er 2 nok?

Grunden til spørgsmålet er om evt. kasko's ancienitet og evt.
friskade-dækning/selvrisiko ved hærværk.
Nogen der kender det nøjagtige fra Runa Forsikring, så hører jeg gerne fra
jer
- og det gælder naturligvis også jer andre, hvis i har et bud på det

--
Have a good trip

Morten, Københavnstrup, ked-ud-af-det
GSX600F '91, kvæstet for ca. 20-25K i løs beregning :-/

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 14-10-01 16:59

On Sun, 14 Oct 2001 17:48:20 +0200, "Morten Christensen"
<mhc@gsx600f.dk> wrote:

> [...]
>jer
>- og det gælder naturligvis også jer andre, hvis i har et bud på det
Iflg. Runas forsikringsbetingelser, er hærværk dækket som friskade -
altså ingen præmiestigning, men Dog med selvrisiko.
Der står i betingelserne intet om seriehærværk...

Jeg vil meget gerne høre, hvordan du oplever deres service, når du får
brug for den. Det får jeg formentlig inden for nær fremtid..

/Peder
Uden MC, Transporter og med indbrudsramt Alfa.
Hård weekend.

Fra : Niels S.

Dato : 15-10-01 08:18

Peder Eskildsen skrev

> Der står i betingelserne intet om seriehærværk...

Hej Peder.

"Runa opererer ikke med seriehærværk." Det var det svar jeg fik sidste år
ved tegningen. Det gjorde Codan nemlig og jeg var ikke interesseret i at
"få" den pasus med igen.

Hvordan var din mc egentlig sikret? Låse? Alarm? Kørte de derfra på den
eller er den fjernet med en bil?

Jeg holder udkig efter den. Og det bliver blodigt hvis jeg finder dem!

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 15-10-01 22:43

On Mon, 15 Oct 2001 09:18:09 +0200, "Niels S." <HondaVFR@krudt.dk>
wrote:

>Hvordan var din mc egentlig sikret? Låse? Alarm? Kørte de derfra på den
>eller er den fjernet med en bil?

Det er så den "festlige" del:
Den holdt i kassen på min Transporter - for netop ikke at vække
opsigt. Imidlertid er de først (formentlig) brudt ind i min Alfa og
har stjålet bilradioen (og ikke andet).
Herefter er de rendt med Transporteren, hvor Millen stod bagi.
Jeg føler mig en smule forfulgt...

>Jeg holder udkig efter den. Og det bliver blodigt hvis jeg finder dem!
heh

/Peder

Fra : Niels S.

Dato : 16-10-01 07:25

Peder Eskildsen skrev

> [...]
> har stjålet bilradioen (og ikke andet).
> Herefter er de rendt med Transporteren, hvor Millen stod bagi.

Damn! Det kan jeg godt forstå du gør.

Dvs at jeg faktisk også bør holde øje med transporteren. Har du lidt
oplysninger på den: farve, model, reg.num.?

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 16-10-01 16:50

On Tue, 16 Oct 2001 08:24:37 +0200, "Niels S." <HondaVFR@krudt.dk>
wrote:

>Dvs at jeg faktisk også bør holde øje med transporteren. Har du lidt
>oplysninger på den: farve, model, reg.num.?
Den er hvid. Ligner til forveksling alle andre hvide Transportere
Kassen er uden vinduer - undtaget bagdørene (altså ikke klap).
Ingen bagrudeviskere. Sorte bagruder. Alufælge 15" (De sad altså på da
jeg købte den
Reg. nr.: OE 96308
Jeg ville blive glad for at få den igen - også uden cykel, da jeg har
brugt til at køre til kunder med som sælger...

/Peder

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 16-10-01 18:18

On Tue, 16 Oct 2001 17:49:35 +0200, Peder Eskildsen
<eskildsen@email.dk> wrote:

>Reg. nr.: OE 96308
>Jeg ville blive glad for at få den igen - også uden cykel, da jeg har
>brugt til at køre til kunder med som sælger...

Jubi
Hura
Min bil er genfundet - men uden mc.
Så er jeg da relativ mobil igen, selvom det trækker noget fra den
manglende siderude, ligesom ind og udstigning ikke er rigtig elegant,
når dørene ikke kan åbnes udefra...
/Peder

Fra : Niels S.

Dato : 17-10-01 20:12

Peder Eskildsen skrev

> Jubi
> Hura
> Min bil er genfundet - men uden mc.

Kanon! Så mangler vi bare lige den cykel. Hmmm - mon ikke min lørdags-tur
kommer til at gå i retning af Holbæk og omegn.

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 17-10-01 20:23

On Wed, 17 Oct 2001 21:11:53 +0200, "Niels S." <HondaVFR@krudt.dk>
wrote:

>Peder Eskildsen skrev

>Kanon! Så mangler vi bare lige den cykel. Hmmm - mon ikke min lørdags-tur
>kommer til at gå i retning af Holbæk og omegn.

Københavnstrup kunne også være en mulighed, da Transporteren blev
fundet i Rødovre..

/Peder

Fra : Armand

Dato : 16-10-01 15:39

Peder Eskildsen <eskildsen@email.dk> skrev i en

> Det er så den "festlige" del:
> Den holdt i kassen på min Transporter - for netop ikke at vække
> opsigt. Imidlertid er de rendt med Transporteren, hvor Millen stod
> bagi. Jeg føler mig en smule forfulgt...

Heeey!
En ide springer fra min krinklede hjerne:

På et gul-plade køretøj kan man vælge at tegne en såkaldt
fragtfører-ansvarsforsikring, der dækker skader på transporteret fragt!
Denne må også dække for fragtens værdi ifald at sagerne bliver stjålet,
med eller uden køretøjet!?
Måske man derved kan sikre sig en tyveriforsikring af en model der
ellers kun er tegnet ansvar' på: Køb et skrammel af en kassevogn -
forsikr den - brug den som skur
Ifald at man ikke kan få erstattet egen ejendom derved, så "krydskøb"
kassevogn med en kammerat istedet!

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-10-01 21:40

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
> On Sun, 14 Oct 2001 17:48:20 +0200, "Morten Christensen"
> <mhc@gsx600f.dk> wrote:
>
> Der står i betingelserne intet om seriehærværk...

Næ... og desuden kræver Politiet, at der er sket forbrydelse/hærværk mod
mere end 5 biler, for at ville betegne det som serie i deres lille fedtede
rapport, og det er denne, forsikringen hænger sig i

> Jeg vil meget gerne høre, hvordan du oplever deres service, når du får
> brug for den. Det får jeg formentlig inden for nær fremtid..

Tjae... Er lidt usikker på, om deres hjemmeside virker som den skal med
anmeldelse af skade.
Jeg anmeldte søndag aften på siden, og tidligere i dag havde de ikke fået
noget :-/

--
Have a good trip

Morten, Københavnstrup
GSX600F '91

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 15-10-01 22:41

On Mon, 15 Oct 2001 22:40:02 +0200, "Morten Christensen"
<mhc@gsx600f.dk> wrote:

>Tjae... Er lidt usikker på, om deres hjemmeside virker som den skal med
>anmeldelse af skade.
>Jeg anmeldte søndag aften på siden, og tidligere i dag havde de ikke fået
>noget :-/

Hmm. Jeg må hellere checke. Jeg anmeldte i lørdags via hjemmesiden

/Peder

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 16-10-01 16:52

>Hmm. Jeg må hellere checke. Jeg anmeldte i lørdags via hjemmesiden

Jeg chekede i dag. Mine er registreret.

/Peder

Fra : Niels S.

Dato : 16-10-01 07:30

Morten Christensen skrev

> Jeg anmeldte søndag aften på siden, og tidligere i dag havde de ikke fået
> noget :-/

Hæ, du må gerne få den jeg prøver at komme ud af. De fremsender jævnligt en
skadesanmeldelse til mig i det de endnu ikke har registreret den i
forbindelse med et færdselsuheld jeg _ikke_ har deltaget i! Blot fordi
modparten åbenbart har fået noteret et forkert reg.num. i forbindelse med
hans/hendes sammenstød, eller også er der en der forsøger at tørre en
egen-skade af på en tilfældig udvalgt :-/

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-10-01 17:22

Mange selskaber kræver 3 skader og alle skal være anmeldt til Politiet. Så
du er nok nødt til at ødelægge en bil e.l. i nærheden
Jeg har selv haft brug for det, dog på en bil. Der var også kun 2, men da
jeg ikke havde brugt dem før, så de gennem fingrene med det, da der samtidig
var meldt om hærværk på nærliggende butikker, samme nat.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Adam Christensen

Dato : 14-10-01 19:05

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote in message

> Grunden til spørgsmålet er om evt. kasko's ancienitet og evt.
> friskade-dækning/selvrisiko ved hærværk.
> Nogen der kender det nøjagtige fra Runa Forsikring, så hører jeg gerne fra
> jer

Det er jeg sikker på Runa kan svare på - ring til dem og spørg

--
Adam

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 15-10-01 21:04

> --
> Have a good trip
>
> Morten, Københavnstrup, ked-ud-af-det
> GSX600F '91, kvæstet for ca. 20-25K i løs beregning :-/

Morten, bor du stadig i nærheden af Mozarts plads?
Man bliver jo lidt bekymret!!!

Henrik
GSX750F (som står trygt og godt i mit værksted hos mine forældre frem til 1.
marts)

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-10-01 21:38

"Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk> wrote in message
> Morten, bor du stadig i nærheden af Mozarts plads?
> Man bliver jo lidt bekymret!!!

Næææ..... I Glostrup.... Det er næsten 3 måneder siden jeg flyttede herud.