/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Bøn
Fra : Live4Him


Dato : 14-10-01 15:43

Herre, så er jeg her igen. Du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe mig -
Herre, giv mig styrke til at klare det. Giv mig mod til at leve. Herre, når
jeg angribes af had, giv mig så kærlighed. Herre, hjælp mig til ikke at
tænke og spekulere på mennesker og hvorfor de hader mig, men giv mig fred i
mine tanker, ro i mit sind.

Kære Jesus, du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe mig - Giv mig tro på
fremtiden, samvirk alt det negative i mit liv til noget godt. Giv mig tro på
at der er et lys midt i mørket. Giv mig tro på at der efter stormen kommer
stilhed. Herre, hjælp mig til at tro at der er en mening i min lidelse og at
du vil bringe noget godt ud af det.

Herre, du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe mig - se til min nød og
fattigdom og giv mig kraft, styrke og mod til at holde ud. Herre, bevar mit
sind og mine tanker i dig til evig tid, og sæt englevagt omkring mit hjerte.
Jeg har jo kun dig, Herre. Amen.

jørgen.





 
 
Karsten Olesen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Olesen


Dato : 14-10-01 16:46


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3bc9a4b5$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Herre, så er jeg her igen. Du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe
mig -
**************

Få et liv.




TommyGun (14-10-2001)
Kommentar
Fra : TommyGun


Dato : 14-10-01 16:53

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3bc9a4b5$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Herre, så er jeg her igen. Du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe
> mig -
> **************
>
> Få et liv.

Hold k... et lamt svar!! man kunne diskutere hvem der skulle få et liv, tsk
tsk.
Tænk at gøre grin med andres kærlighed til Gud.


Tommy



Karsten Olesen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Olesen


Dato : 14-10-01 17:02


"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse
news:3bc9b4ce$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > Få et liv.
>
> Hold k... et lamt svar!! man kunne diskutere hvem der skulle få et liv,
tsk
> tsk.
> Tænk at gøre grin med andres kærlighed til Gud.
>
>
> Tommy
********************

Et lamt svar til et lamt indlæg.
Hvad rager det andre, hvad et individ blandt milliarder føler
af "kærlighed" til gud ?





TommyGun (14-10-2001)
Kommentar
Fra : TommyGun


Dato : 14-10-01 17:14


>
> Et lamt svar til et lamt indlæg.
> Hvad rager det andre, hvad et individ blandt milliarder føler
> af "kærlighed" til gud ?
>
Jeg har lidt svært ved at se hvad du laver her?
alle er velkommene, men ligefrem lave grin med folk det er at gå over
grænsen.
Og det er jo heller ikke første gang!

Jeg fristes næsten til at citere Kenn, "Jeg klager" ;)


Guds Fred,

Tommy.



Karsten Olesen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Olesen


Dato : 14-10-01 20:01


"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse
news:3bc9b9a0$0$249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> >
> > Et lamt svar til et lamt indlæg.
> > Hvad rager det andre, hvad et individ blandt milliarder føler
> > af "kærlighed" til gud ?
> >
> Jeg har lidt svært ved at se hvad du laver her?
> alle er velkommene, men ligefrem lave grin med folk det er at gå over
> grænsen.
> Og det er jo heller ikke første gang!
***************

Ja. Alle er velkomne.
Gud kender ingen grænser, heller ikke anden gang.




Ernst Pedersen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Ernst Pedersen


Dato : 15-10-01 09:22


"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse
news:3bc9b9a0$0$249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> >
> > Et lamt svar til et lamt indlæg.
> > Hvad rager det andre, hvad et individ blandt milliarder føler
> > af "kærlighed" til gud ?
> >
> Jeg har lidt svært ved at se hvad du laver her?
> alle er velkommene, men ligefrem lave grin med folk det er at gå over
> grænsen.
> Og det er jo heller ikke første gang!
>
> Jeg fristes næsten til at citere Kenn, "Jeg klager" ;)

Nu er der for mig at se stor forskel for Karstens latterliggørelse af
Jørgens kristne tro og Kenn's "Jeg klager" filosofi.
Kenn arbejder ihærdigt på at forsvare SDH og tåler ingen modsigelser, mens
Karsten, ja der er jo ikke noget som helst der tyder på, at han er
interesseret i andres personlige forhold til Jesus.
For mig at se, er han bare en sølle stakkel, som ikke kender til Guds
kærlighed og alt hvad det centrale i evangeliet drejer sig.
Lad vær at kommentere eller svare ham - det er spild af tid.

> Guds Fred,
>
> Tommy.
>
Må Guds kærlighed og Jesu Kristi nåde fylde dit hjerte.
Ernst



Kenn L. Schjødt (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 15-10-01 19:40


"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Nu er der for mig at se stor forskel for Karstens latterliggørelse af
> Jørgens kristne tro og Kenn's "Jeg klager" filosofi.
> Kenn arbejder ihærdigt på at forsvare SDH og tåler ingen modsigelser

Hmm, hvem startede angrebet, jeg tror det er dig som har det svært med
fundatsens religionsfrihed.

Jeg tåler modsigelser i en seriøs debat, men ikke useriøse personangreb.

--
Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org



Erik (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 15-10-01 20:58


"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> wrote in message
news:3bcb2cff$0$8084$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
>
> "Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message
>
> > Nu er der for mig at se stor forskel for Karstens latterliggørelse af
> > Jørgens kristne tro og Kenn's "Jeg klager" filosofi.
> > Kenn arbejder ihærdigt på at forsvare SDH og tåler ingen modsigelser
>
> Hmm, hvem startede angrebet, jeg tror det er dig som har det svært med
> fundatsens religionsfrihed.
>
> Jeg tåler modsigelser i en seriøs debat, men ikke useriøse personangreb.

Det er rigtigt, du tåler ikke modgang og medvind har du ikke

erik


> --
> Med venlig hilsen
>
> Kenn L. Schjødt
> Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
> Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org
>
>



Ernst Pedersen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Ernst Pedersen


Dato : 15-10-01 21:56


"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3bca9d02$0$26981$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse
> news:3bc9b9a0$0$249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > >
> > > Et lamt svar til et lamt indlæg.
> > > Hvad rager det andre, hvad et individ blandt milliarder føler
> > > af "kærlighed" til gud ?
> > >
> > Jeg har lidt svært ved at se hvad du laver her?
> > alle er velkommene, men ligefrem lave grin med folk det er at gå over
> > grænsen.
> > Og det er jo heller ikke første gang!
> >
> > Jeg fristes næsten til at citere Kenn, "Jeg klager" ;)
>
> Nu er der for mig at se stor forskel for Karstens latterliggørelse af
> Jørgens kristne tro og Kenn's "Jeg klager" filosofi.
> Kenn arbejder ihærdigt på at forsvare SDH og tåler ingen modsigelser, mens
> Karsten, ja der er jo ikke noget som helst der tyder på, at han er
> interesseret i andres personlige forhold til Jesus.
> For mig at se, er han bare en sølle stakkel, som ikke kender til Guds
> kærlighed og alt hvad det centrale i evangeliet drejer sig.
> Lad vær at kommentere eller svare ham - det er spild af tid.
>
> > Guds Fred,
> >
> > Tommy.
> >
> Må Guds kærlighed og Jesu Kristi nåde fylde dit hjerte.
> Ernst
>
Hej igen Tommy
Ser du forskellen nu på Karsten og Kenn, som jeg beskrev. Ingen yderligere
kommentarer om de to. Det er vist unødvendig.
Jeg har fulgt dine indlæg fra første færd i gruppen Tommy. Jeg må sige du
"vokser" og udvikler din tro på din Frelser som satte dig i frihed og svøbte
dig i sin nåde og kærlighed og tilgivelse. Det giver stof til eftertanke til
alle de meget kloge skribenter i gruppen. Nogen gange bliver det så
filosofisk, teoretisk, at næsten ingen kan følge med og det er lige før det
helt afgørende centrale budskab om Jesus bliver trængt i baggrunden. Du har
fat i det, som virkelig betyder noget - go on.
Ernst



Kenn L. Schjødt (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 15-10-01 22:27


"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Ser du forskellen nu på Karsten og Kenn, som jeg beskrev. Ingen
yderligere
> kommentarer om de to. Det er vist unødvendig.

Der er så meget som er unødvendigt, f.eks. dine personangreb

--
Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org



Kenn L. Schjødt (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 15-10-01 19:49


"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> wrote in message

> Jeg fristes næsten til at citere Kenn, "Jeg klager" ;)

Må jeg lige venligt gøre opmærksom på fundatsen.

"Indlæg, der direkte håner eller latterliggør andre, er uønskede."

Du kan se fundatsen her:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.kristendom

--
Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org



Stefan Holm (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 14-10-01 17:12

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> writes:

> Et lamt svar til et lamt indlæg.

Hvis du selv mener, dit svar er lamt, hvorfor i alverden tilsidesætter
du så almindelig høflighed for at skrive det? Synes du, du var morsom?

FUT: dk.admin.netikette
--
"Her sidder man ganske tilforladeligt og oversætter oldaramæisk ..."

Rasmus Underbjerg Pi~ (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 14-10-01 18:50

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> mælte sligt:

>Få et liv.

Få respekt for andre mennesker, din nar.
Du overtræder ikke bare enhver regel for god opførsel, men også denne
gruppens fundats.

Ikke særlig venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"... saaledes lever jeg i denne Tid, som en Beleiret; men for ikke
at tage Skade af den megen Stillesidden græder jeg mig træt."

Grethe Juuhl (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Grethe Juuhl


Dato : 14-10-01 19:23

Jeg synes det var en fin bøn.Akkurat så fin at den var til trøst for meg i
dag.

vennlig hilsen
Grethe
"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i melding
news:q0kjstcj18ipdlcmho60blhgibd5l0jq8f@4ax.com...
> "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> mælte sligt:
>
> >Få et liv.
>
> Få respekt for andre mennesker, din nar.
> Du overtræder ikke bare enhver regel for god opførsel, men også denne
> gruppens fundats.
>
> Ikke særlig venlig hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "... saaledes lever jeg i denne Tid, som en Beleiret; men for ikke
> at tage Skade af den megen Stillesidden græder jeg mig træt."



Karsten Olesen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Olesen


Dato : 14-10-01 20:04


"Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse
news:UGky7.1963$wF1.65678@news1.oke.nextra.no...
> Jeg synes det var en fin bøn.Akkurat så fin at den var til trøst for mig i
> dag.
>
********************

Godt og givende for dig.




Grethe Juuhl (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Grethe Juuhl


Dato : 15-10-01 20:36

Ja, og jeg brukte faktisk essensen i denne bønnen i dag og Jesus hjalp meg
med noen følelser som jeg hadde og som ikke var så veldig gode.Da jeg ba ham
om hjelp så forsvant de og det var så deilig.

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i melding
news:9qcneh$2231$1@news.cybercity.dk...
>
> "Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse
> news:UGky7.1963$wF1.65678@news1.oke.nextra.no...
> > Jeg synes det var en fin bøn.Akkurat så fin at den var til trøst for mig
i
> > dag.
> >
> ********************
>
> Godt og givende for dig.
>
>
>



Rengøringsassistente~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Rengøringsassistente~


Dato : 15-10-01 20:43

"Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse
news:yRGy7.3117$wF1.99743@news1.oke.nextra.no...
> Ja, og jeg brukte faktisk essensen i denne bønnen i dag og Jesus
hjalp meg
> med noen følelser som jeg hadde og som ikke var så veldig gode.Da jeg
ba ham
> om hjelp så forsvant de og det var så deilig.

Dejligt at høre, og en tak til Jørgen fordi han tør dele sine tanker med
os!


--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk
http://home.tanke.dk/~steg/hus



Ernst Pedersen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Ernst Pedersen


Dato : 15-10-01 21:56


"Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse
news:yRGy7.3117$wF1.99743@news1.oke.nextra.no...
>> Ja, og jeg brukte faktisk essensen i denne bønnen i dag og Jesus hjalp
>>meg
>>med noen følelser som jeg hadde og som ikke var så veldig gode.Da jeg ba
>>ham
>> om hjelp så forsvant de og det var så deilig.
>
> > "Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse
> > news:UGky7.1963$wF1.65678@news1.oke.nextra.no...
> > > Jeg synes det var en fin bøn.Akkurat så fin at den var til trøst for
mig
> i
> > > dag.
> > >
> > ********************
> >
Nogen gange kan det være svært at vide hvordan og hvad man skal bede om.
Derfor var Jørgens bøn et fint indlæg, som jeg tror mange andre end dig fik
velsignelse af. Vores Frelser er stor, kærlig, fuld af nåde og tilgivelse og
Han kender vores daglige kamp og er evig trofast. Prøv at læse de sidste to
vers i Romerbrevet kap. 8.

Må Guds kærlighed, Jesu Kristi nåde og Helligåndens nærvær omslutte dig.

Kærlig hilsen
Ernst




Erik (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 15-10-01 22:56


"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3bcb4dd1$0$11601$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> "Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse
> news:yRGy7.3117$wF1.99743@news1.oke.nextra.no...
> >> Ja, og jeg brukte faktisk essensen i denne bønnen i dag og Jesus hjalp
> >>meg
> >>med noen følelser som jeg hadde og som ikke var så veldig gode.Da jeg ba
> >>ham
> >> om hjelp så forsvant de og det var så deilig.
> >
> > > "Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse
> > > news:UGky7.1963$wF1.65678@news1.oke.nextra.no...
> > > > Jeg synes det var en fin bøn.Akkurat så fin at den var til trøst for
> mig
> > i
> > > > dag.
> > > >
> > > ********************
> > >
> Nogen gange kan det være svært at vide hvordan og hvad man skal bede om.
> Derfor var Jørgens bøn et fint indlæg, som jeg tror mange andre end dig
fik
> velsignelse af. Vores Frelser er stor, kærlig, fuld af nåde og tilgivelse
og
> Han kender vores daglige kamp og er evig trofast. Prøv at læse de sidste
to
> vers i Romerbrevet kap. 8.
>
> Må Guds kærlighed, Jesu Kristi nåde og Helligåndens nærvær omslutte dig.

Disse ønsker gælder også fra mig

Erik


>
> Kærlig hilsen
> Ernst
>
>
>



Grethe Juuhl (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Grethe Juuhl


Dato : 16-10-01 15:49

Tusen takk for alle hyggelige ilegg, jeg skal lese de to siste versene i
Riomerbrevet 8.NÅ!!

Gud velsigne dere tilbake

Vennlig hilsen
Grethe
"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i melding
news:JWIy7.1288$zD6.5696@news.get2net.dk...
>
> "Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:3bcb4dd1$0$11601$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> >
> > "Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse
> > news:yRGy7.3117$wF1.99743@news1.oke.nextra.no...
> > >> Ja, og jeg brukte faktisk essensen i denne bønnen i dag og Jesus
hjalp
> > >>meg
> > >>med noen følelser som jeg hadde og som ikke var så veldig gode.Da jeg
ba
> > >>ham
> > >> om hjelp så forsvant de og det var så deilig.
> > >
> > > > "Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse
> > > > news:UGky7.1963$wF1.65678@news1.oke.nextra.no...
> > > > > Jeg synes det var en fin bøn.Akkurat så fin at den var til trøst
for
> > mig
> > > i
> > > > > dag.
> > > > >
> > > > ********************
> > > >
> > Nogen gange kan det være svært at vide hvordan og hvad man skal bede om.
> > Derfor var Jørgens bøn et fint indlæg, som jeg tror mange andre end dig
> fik
> > velsignelse af. Vores Frelser er stor, kærlig, fuld af nåde og
tilgivelse
> og
> > Han kender vores daglige kamp og er evig trofast. Prøv at læse de sidste
> to
> > vers i Romerbrevet kap. 8.
> >
> > Må Guds kærlighed, Jesu Kristi nåde og Helligåndens nærvær omslutte dig.
>
> Disse ønsker gælder også fra mig
>
> Erik
>
>
> >
> > Kærlig hilsen
> > Ernst
> >
> >
> >
>
>



Andreas Falck (16-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 16-10-01 16:28

"Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en
news:PKXy7.351$Dv2.3040@news1.oke.nextra.no

> Tusen takk for alle hyggelige ilegg, jeg skal lese
> de to siste versene i Riomerbrevet 8.NÅ!!

Vil du ikke også godt læse dette link:

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

og bruge den vejledning der står der?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>


Karsten Olesen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Olesen


Dato : 14-10-01 20:03


"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:q0kjstcj18ipdlcmho60blhgibd5l0jq8f@4ax.com...
> "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> mælte sligt:
>
> >Få et liv.
>
> Få respekt for andre mennesker, din nar.
> Du overtræder ikke bare enhver regel for god opførsel, men også denne
> gruppens fundats.
***************
fundats mig her og der. Kender du politibetjentene ?
Jeg har lov til at kommentere et indlæg, om hvilket
man knapt ved om det er alvor eller en joke.
At folk ikke kan klare dêt er næppe mit problem
***************
> Ikke særlig venlig hilsen,
********
Aiii-men...




Rasmus Underbjerg Pi~ (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 14-10-01 20:06

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> mælte sligt:
>"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev:

>fundats mig her og der. Kender du politibetjentene ?

Nej, men du har lige fået en klage til din udbyder.

>Jeg har lov til at kommentere et indlæg, om hvilket
>man knapt ved om det er alvor eller en joke.

Ikke ifølge denne gruppes fundats.

>At folk ikke kan klare dêt er næppe mit problem

Hvis du overtræder fundatsen nok gange kan det blive det.

Gentaget uvenlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Tell the mob who sing your song that they are fools and they are wrong.
They are a curse. They should disperse."

Rasmus Underbjerg Pi~ (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 14-10-01 20:16

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> mælte sligt:
>"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> mælte sligt:

>>Jeg har lov til at kommentere et indlæg, om hvilket
>>man knapt ved om det er alvor eller en joke.

>Ikke ifølge denne gruppes fundats.

Jeg må hellere korrigere mig selv. Du har selvsagt lov til at kommentere
indlægget, men ikke på den latterlige måde, du gjorde det. At du kun har
foragt tilovers for folk, der tænker anderledes end dig selv, er dit
eget problem - der er stadigvæk nogle grundlæggende regler for god
opførsel, der gælder for denne gruppe.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Pluto Neptune Uranus Saturn Jupiter Mars Earth Venus Mercury Sun
. o o o O . . . . /\
^ \/
                -- You are here

Stefan Holm (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 14-10-01 20:17

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> writes:

> fundats mig her og der. Kender du politibetjentene ?

Du har, da du tegnede abonnement hos Cybercity, forpligtet dig til at
opføre dig ordentligt på nettet. Læs dine abonnementsbetingelser. At
skide på netiketten er ikke ordentlig opførsel.

> Jeg har lov til at kommentere et indlæg, om hvilket
> man knapt ved om det er alvor eller en joke.

Ja. Under passende hensyntagen til fundats og almen netikette. Du
udviser foragt for begge dele.

> At folk ikke kan klare dêt er næppe mit problem

Det kan det blive, hvis der klages.

FUT: dk.admin.netikette
--
"Hun var bedårende som altid, og nok så ferm med kanylen."

Ole Madsen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Ole Madsen


Dato : 14-10-01 19:40


Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
news:3bc9a4b5$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Herre, så er jeg her igen. Du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe
mig -
> Herre, giv mig styrke til at klare det. Giv mig mod til at leve. Herre,
når
> jeg angribes af had, giv mig så kærlighed. Herre, hjælp mig til ikke at
> tænke og spekulere på mennesker og hvorfor de hader mig, men giv mig fred
i
> mine tanker, ro i mit sind.
>

Jeg kan godt relatere til din situation, jeg fik en email igår, om det at
være født påny, det som hjælper allermest er´begyndelsesgrunden, det
fundamentale, evangeliet, hvis jeg må give dig et råd, så begynd at læse
Spurgeon, han er en god prædikant.
Hvis du vil, kan jeg sende dig andaktsbogen morgen og aften som program

Ole



Marina Norling Jørge~ (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Marina Norling Jørge~


Dato : 14-10-01 20:28


Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bc9a4b5$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Herre, så er jeg her igen. Du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe
mig -

Kære Jørgen!
Jeg bliver lidt bekymret over den slags bønner. Er der noget vi andre kan
hjælpe med, så sig endelig til. Jeg ved ikke rigtig, hvad man kan bruge sine
internetpals til, men noget må vi da kunne gøre..

Jeg har jo min mor på fred og forsoning. Hvis du vil, må du endelig klikke
på min e-mail og jeg sender dig et telefonnummer. Det kan selvfølgelig være
at du bare er lidt søndagsensom og min bekymring er uden grund. Men jeg har
svært ved at læse den slags bønner som digtekunst - Undskyld.

Marina



Andreas Falck (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 15-10-01 09:39

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
news:3bc9e732$0$42037$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[ ... ]
> Men jeg har svært ved at læse den slags bønner
> som digtekunst - Undskyld.

Jørgens bønner skal aldrig læses som værende digtekunst. Som jeg
kender Jørgen (jeg har været med i denne gruppe helt fra den startede)
er hans bønner dybtfølte og udtryk for hans inderste længsel efter
samhørig med Jesus. Vi kan alle lære meget af den stærke tro Jørgen
har, en tro der overlever trods svære problemer ind imellem.

Kære Jørgen, hold fast i din tro på Jesus som din frelser, og lad Ham
styrke både dig og os andre.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>


Marina Norling Jørge~ (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Marina Norling Jørge~


Dato : 15-10-01 12:29


Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:imxy7.946$YP6.119632@news000.worldonline.dk...
> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
> news:3bc9e732$0$42037$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>
> [ ... ]
> > Men jeg har svært ved at læse den slags bønner
> > som digtekunst - Undskyld.
>
> Jørgens bønner skal aldrig læses som værende digtekunst. Som jeg
> kender Jørgen (jeg har været med i denne gruppe helt fra den startede)
> er hans bønner dybtfølte og udtryk for hans inderste længsel efter
> samhørig med Jesus. Vi kan alle lære meget af den stærke tro Jørgen
> har, en tro der overlever trods svære problemer ind imellem.

Du har ret - men lige netop i denne bøn, giver Jørgen udtryk for en dyb
ensomhed. Han føler sig ikke fjern fra Gud, men fra mennesker. Defor vil jeg
gerne tilbyde det lidt, jeg selv har at give af.

Marina



Andreas Falck (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 15-10-01 14:14

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
news:3bcac84b$0$51386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[ ... ]
> Du har ret - men lige netop i denne bøn, giver Jørgen udtryk
> for en dyb ensomhed. Han føler sig ikke fjern fra Gud, men
> fra mennesker. Defor vil jeg gerne tilbyde det lidt, jeg selv
> har at give af.

Jeg synes det er helt fint at du gerne vil "tilbyde det lidt" du selv
har at give af. Bare "vi" dog alle ville være meget bedre til det! -
især i denne gruppe, hvor bølgerne af og til kan gå lidt højt ind
imellem.

Må Gud rigt velsigne jer alle.

Og NEJ, jeg skal IKKE på ferie i denne uge (selv om Rasmus, den kære
unge mand, gerne vil have det til at se sådan ud), og ej heller i den
næste! Surt show

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>


Ernst Pedersen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Ernst Pedersen


Dato : 15-10-01 09:43


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3bc9a4b5$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Herre, så er jeg her igen. Du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe
mig -
> Herre, giv mig styrke til at klare det. Giv mig mod til at leve. Herre,
når
> jeg angribes af had, giv mig så kærlighed. Herre, hjælp mig til ikke at
> tænke og spekulere på mennesker og hvorfor de hader mig, men giv mig fred
i
> mine tanker, ro i mit sind.
>
> Kære Jesus, du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe mig - Giv mig tro

> fremtiden, samvirk alt det negative i mit liv til noget godt. Giv mig tro

> at der er et lys midt i mørket. Giv mig tro på at der efter stormen kommer
> stilhed. Herre, hjælp mig til at tro at der er en mening i min lidelse og
at
> du vil bringe noget godt ud af det.
>
> Herre, du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe mig - se til min nød og
> fattigdom og giv mig kraft, styrke og mod til at holde ud. Herre, bevar
mit
> sind og mine tanker i dig til evig tid, og sæt englevagt omkring mit
hjerte.
> Jeg har jo kun dig, Herre. Amen.
>
> jørgen.
>
Hvis - og det tror jeg det er - det er din personlige bøn du her har
skrevet, så afspejler den jo i sandhed, at dybest set er det kun vor Frelser
som "er den samme igår og idag og til evig tid". Mennesker kan svigte og gør
det, men "Gud er ikke et menneske, at Han kan lyve".
Jeg kan tænke mig, at du har skrevet denne bøn for at andre kan finde trøst
i den og gøre den til deres. Så tag dig af, at nogen måske vil latterligøre
den. Hvis man som kristen ikke føler en åndelig samhørighed/fællesskab med
sine brødre og søstre ud over den ganske verden, så er man i sandhed et
fattigt menneske.

Må den sande Gud i Jesu navn frelse og bevare os alle.
Ernst




Ernst Pedersen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Ernst Pedersen


Dato : 15-10-01 11:38


> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3bc9a4b5$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Herre, så er jeg her igen. Du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe
> mig -
> > Herre, giv mig styrke til at klare det. Giv mig mod til at leve. Herre,
> når
> > jeg angribes af had, giv mig så kærlighed. Herre, hjælp mig til ikke at
> > tænke og spekulere på mennesker og hvorfor de hader mig, men giv mig
fred
> i
> > mine tanker, ro i mit sind.
> >
> > Kære Jesus, du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe mig - Giv mig
tro
> på
> > fremtiden, samvirk alt det negative i mit liv til noget godt. Giv mig
tro
> på
> > at der er et lys midt i mørket. Giv mig tro på at der efter stormen
kommer
> > stilhed. Herre, hjælp mig til at tro at der er en mening i min lidelse
og
> at
> > du vil bringe noget godt ud af det.
> >
> > Herre, du er jo den eneste jeg har, der kan hjælpe mig - se til min nød
og
> > fattigdom og giv mig kraft, styrke og mod til at holde ud. Herre, bevar
> mit
> > sind og mine tanker i dig til evig tid, og sæt englevagt omkring mit
> hjerte.
> > Jeg har jo kun dig, Herre. Amen.
> >
> > jørgen.
> >
> Hvis - og det tror jeg det er - det er din personlige bøn du her har
> skrevet, så afspejler den jo i sandhed, at dybest set er det kun vor
Frelser
> som "er den samme igår og idag og til evig tid". Mennesker kan svigte og
gør
> det, men "Gud er ikke et menneske, at Han kan lyve".
> Jeg kan tænke mig, at du har skrevet denne bøn for at andre kan finde
trøst
> i den og gøre den til deres. Så tag dig af, at nogen måske vil
latterligøre
> den. Hvis man som kristen ikke føler en åndelig samhørighed/fællesskab med
> sine brødre og søstre ud over den ganske verden, så er man i sandhed et
> fattigt menneske.
>
> Må den sande Gud i Jesu navn frelse og bevare os alle.
> Ernst
>
Rettelse: " Så tag dig af, at nogen ...." Så tag dig IKKE af, at.........



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste