RR - GP500 afgjort.
Fra : Michael K.S.

Dato : 14-10-01 15:39

Så blev det afgjort,på trods af at der stadig resterer 2 afd. må den
romerske kejser give fortabt og erkende at sidste verdensmester i
GP500-historien blev "il dottore" Rossi (NSR500 se'fø'li).I en
fantastisk close finish slog Rossi Biaggi med kun 13 tusindedele og
kan nu ikke hentes idet han er 72 point foran med 2 afd. tilbage. For
den afgående mester Roberts og Suzuki er det hele gået i Anders And
denne sæson,han måtte igen se sig slået såvel i løbet som i den
samlede stilling af teamkammerat Gibernau (Roberts blev nr. 15 idag)
Honda har nu også vundet konstruktørernes mesterskab
allerede,med indtil nu 10 ud af 14 GP-sejre.

I 250 - klassen,kom Katoh (min GP-helt) sig hurtigt af skuffelsen fra
sidste gang hvor han crashede da Melandri gik ned lige foran ham.Han
vandt i overlegen stil med 5.6 sek. ned til Harada,meget skal gå galt
hvis han ikke vinder 250-klassen,idet han fører med 29 point.En duel
mellem ham og Rossi kunne være interessant i den nye klasse.
Close race i konstruktørernes VM,Honda foran Aprilia,men alt kan ske
endnu.

I 125 - klassen må Ui nok se i øjene at selvom han nok er hurtigste
mand,så har der bare været _for_ mange uheld i denne sæson.Han vandt
idag,foran Poggiali og Elias,Poggiali ligner en samlet vinder med
Elias som outsider.Honda vinder konstruktørernes VM i klassen

Se mere,incl. multimedieklip på :

http://www.motograndprix.com

Husk der allerede er GP igen næste weekend fra Malaysia,hvor man
udover racere også undertiden kan opleve reptiler og andet sjovt på
banen )

-M

Fra : madcat

Dato : 14-10-01 17:14

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev
I en
> fantastisk close finish slog Rossi Biaggi med kun 13 tusindedele og
> kan nu ikke hentes idet han er 72 point foran med 2 afd. tilbage.

Det var i det hele taget et ret spændende løb, hvor Rossi, Biaggi, Capirossi
m.fl. lå ufattelig tæt oppe foran og sloges om føringen. Ret usædvanligt da
det plejer at være Rossi og Biaggi, der lægger afstand til det resterende
felt i de løb, jeg har set denne sæson.

--
Susanne

Fra : Michael Brock

Dato : 14-10-01 17:46

> [...]
da
> det plejer at være Rossi og Biaggi, der lægger afstand til det resterende

Det var et rigtigt godt løb man blev totalt vågen på et øjeblik...Det bliver
spændende at følge Mr. Rossi næste sæson....
Michael
http://home.worldonline.dk/~fambrock/index.html

Fra : Steffan Scheel Pouls~

Dato : 15-10-01 09:28

Det var et super løb. Meget meget meget heldigt at Rossi ikke stod af da
Barros ramte hans forhjul på vej ned af langsiden...... Eller som Anders
Rasmussen udtrykte det "øj, øj, øj, øj"

Er der nogen som ligger inde med data for Honda's RC211 for 2002 sesonen ??
dem kunne jeg godt tænke mig....

Steffan
www.gp1.dk (ja jeg havde købt domænet før det officielle navn blev til
motogp)

Michael Brock <mbrock@e-box.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2jjy7.253$5v1.82768@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-10-01 10:01

On Mon, 15 Oct 2001 10:27:54 +0200, "Steffan Scheel Poulsen"
<ssp@mobilixnet.dk> wrote:

>Er der nogen som ligger inde med data for Honda's RC211 for 2002 sesonen ??

Den hedder nu rettelig RC211V..

>dem kunne jeg godt tænke mig....

Der er en del data for den i nye nr. af Bike UK,hvor der er en artikel
om såvel den som som YZR-M1'eren,mange data er dog ikke frigivet og
bliver det sandsynligvis heller aldrig,men der er væsentlige forskelle
i hvordan Honda og Yamaha går til opgaven.Bike mener vi kan forvente
en replica af Hondaen på gaden i 2004....hmmmm den bliver sikkert
meget-meget billig og low -tech )

-M

Fra : Steffan Scheel Pouls~

Dato : 15-10-01 10:00

OK. Kan de findes på nettet ??
Jeg hørte noget om at både BMW og Kawasaki havde overvejet at lave en MC til
MotoGP kan det be- eller afkræftes ??

Steffan
www.gp1.dk

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:729lst81egtca0k7s9k9hbms5hv4csandv@4ax.com...

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-10-01 10:35

On Mon, 15 Oct 2001 11:00:09 +0200, "Steffan Scheel Poulsen"
<ssp@mobilixnet.dk> wrote:

>OK. Kan de findes på nettet ??

Ikke mig bekendt så havde jeg givet linket nemlig,min scanner er i udu
så det kan jeg desværre heller ikke ),men måske du kan bruge flg.
link hvor man kan se og ikke mindst høre RC211V'eren drøne lidt rundt
til tests :

http://www.tochigitv.com/~yuzawa/cgibin/dll/dl.cgi?http://www.tochiginet.ne.jp:8080/ramgen/yuzawa/RA/wgp/rc211v.rm

Kræver realplayer som du kan se.Ingen officielle data fra tests er
frigivet heller,men ubekræftede rygter siger at de nye 4-taktere
allerede kører sammenlignelige og visse steder hurtigere tider end
5002T'erne....meeen rygterne er virkelig mange jo

>Jeg hørte noget om at både BMW og Kawasaki havde overvejet at lave en MC til
>MotoGP kan det be- eller afkræftes ??

Overvejet ja da ,Kawa skulle angiveligt vente lidt men Kawa UK har
sagt at den nye klasse er "the place to be" så nu får vi se,det ville
da være dejligt om vi fik dem med,men det er en ordentlig mundfuld for
"lille" Kawasaki økonomisk set,men måske, med den nye alliance, laver
de en Kawasuki-racer )
BMW har jeg ikke hørt så meget om,i realiteten er det jo kun Honda og
Yamaha der har meldt klart ud i forhold til 2002,mens mange andre
siger at de udvikler på en cykel (f.eks Ducati, Aprilia og
Suzuki),disse vil antagelig ikke køre hele sæsonen 2002,men kun dukke
op til enkelte løb som tests.Derudover vil der så dukke nogle
prototyper op med Saubermotorer.

-M

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 15-10-01 11:50