Franske Annemoner
Fra : BASSES

Dato : 14-10-01 11:24

Jeg har ladet mig fortælle, at jeg ikke behøver at grave løgene af mine
Franske Annemoner op til Vinteren. Det har jeg ellers gjort hvert
efterår indtil nu. Det står der jo også at man skal. Er der nogen her i
Gruppen der har erfaring med at lade dem være i jorden Vinteren over ???

Hilsen
Basses

http://www.kandu.dk/

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 14-10-01 12:07

"BASSES" <BASSES.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterår indtil nu. Det står der jo også at man skal. Er der nogen her i
> Gruppen der har erfaring med at lade dem være i jorden Vinteren over ???

Sidste år glemte jeg at tage dem op, og i år har de været pæne . Måske kan
de tåle nogen frost Så, for at være på den sikre side, kunne det måske
betale sig at dække dem med granris.
mvh
Vibeke

Fra : Aa. Worm

Dato : 14-10-01 15:04

Min erfaring er, at når jeg ikke har taget løget (eller knolden) op, vil
knolden ofte overleve, -og give nogle nydelige blade næste år. Men der
kommer sjældent blomster .

Hilsen
Aase

Fra : Marlene

Dato : 17-10-01 15:37

BASSES <BASSES.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:IEdy7.149$5v1.51668@news010.worldonline.dk...
> [...]
> efterår indtil nu. Det står der jo også at man skal. Er der nogen her i
> Gruppen der har erfaring med at lade dem være i jorden Vinteren over ???

Hej.

Står der virkelig, at man skal grave knoldene op før vinteren? Det har jeg
aldrig gjort - min mor heller ikke (og hun har trods alt haft have i en del
flere år end jeg!); mine overvintrer fint og blomstrer hvert år.

Mvh. Marlene.

Fra : Aa. Worm

Dato : 18-10-01 18:26

> [...]
del
> flere år end jeg!); mine overvintrer fint og blomstrer hvert år.

Hej Marlene
Der findes jo mange forskellige anemoner, og problemet med de danske navne
er bl.a. at de varierer fra person til person -og især fra egn til egn. Jeg
tvivler på, at det er de samme anemoner, som du og jeg kalder "franske
anemoner". De anemoner, som jeg har omtaler, er anemone coronaria.De findes
som enkelte = de Caen og som dobbelte = St. Brigid. Hvis man vil være
SIKKER på, at få glæde af dem næste år, skal de opbevares frostfrit.

Mange andre anemoner kan sagtens overvintre uden at blive taget op.

Hilsen
Aase