Wallstreet LCD baggrundslys H J Æ L P
Fra : Lars Henrik Jensen

Dato : 14-10-01 06:15

Kære gruppefæller nu trænger jeg virkeligt til hjælp.

Jeg sidder med 2 defekte Wallstreets: en 266 hvor alt fungerer pånær
baggrundslyset i skærmen, samt en 300 hvor bundkort, ram, modem er skadet af
lynnedslag.

Jeg har så flyttet det fungerende baggrundslys-printkort (det lange som
sidder i bunden af LCD) fra 300eren over til 266eren, men der er stadig
intet baggrundslys.

Jeg kan tilslutte ekstern skærm med indstillingen "simulscan". Hvis jeg så
vælger skærmindstillingen 1024x768 "indbygget" ja så bliver den eksterne
skærm osse sort!!! og så kan jeg kun skifte tilbage til "simulscan" hvis jeg
sætter en kraftig lampe ned på bookens display for at se hvor musen er.

Det bekymrer mig at den eksterne skærm bliver sort når LCDens indstilling
benyttes, er der mon en fejl på boardets videocontroller, eller sker det
også hvis LCDen er ok?

Har forsøgt at skille booken ad for at flytte bundkort, men jeg kan ikke få
kabinettet skildt ad, er der en vejledning på nettet.

--
Lars Henrik Jensen
Haraldsgade 7

lhj@e-privat.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-10-01 14:22

In article <B7EEEBDF.24C%lhj@e-privat.dk>,
Lars Henrik Jensen <lhj@e-privat.dk> wrote:

> Jeg har så flyttet det fungerende baggrundslys-printkort (det lange som
> sidder i bunden af LCD) fra 300eren over til 266eren, men der er stadig
> intet baggrundslys.

Hvorfra ved du at printkortet fungerer?

> [...]
> sætter en kraftig lampe ned på bookens display for at se hvor musen er.

Prøv at sæt antallet af farver ned før du skifter over.

http://w3.trib.com/~dwood/servicemanuals.html

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk