/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Firewire på Cube død :-(
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 14-10-01 00:52

Hejsa,

Jeg har i fredags fået mig en Formac CDRW, som passer rigtigt godt til
udseendet af min Cube med OS X. Desværre var der ikke det lovede
strømkabel i æsken, så jeg besluttede mig for at afprøve den lovede
mulighed for at brænderen kunne strømfødes over Firewire-bus'en.

Det virkede ganske fint til at begynde med; drevet blev genkendt af
iTunes og jeg kunne slette og skrive til en CD-RW skive. På et tidspunkt
ville drevet dog ikke genkendes mere, så jeg prøvede at flytte det til
det andet Firewire stik på maskinen (efter at have slukket drevet
selvføgelig). Det hjalp faktisk, men også kun i et kort stykke tid.

Nu var jeg ved at blive lidt nervøs, så jeg prøvede simpelthen at flytte
det tilbage til det første stik, men nu kunne det stik slet ikke
strømføde drevet! Arrgh! Det andet stik leverer stadig strøm, men drevet
dukket slet ikke op i System Profiler. Den ser ingenting...

Min Firewire-bus er død, men hvem skal jeg henvende mig til? Er det
Macxpres, som har solgt mig drevet, eller er det SuperRadio, hvor jeg
har købt Cuben? Hvem har skylden for den toastede Firewire-bus?

Er det nogen der ved, hvor lang tid det typisk vil tage at få fikset
sådan et problem? Jeg går du fra, at de simpelthen udskifter indmaden på
maskinen, for det er jo en temmelig kompakt sag fyldt med meget små
komponenter, som næppe lader sig reparere!

--
René

 
 
René Frej Nielsen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 14-10-01 00:57

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

Jeg vil lige nævne, at jeg har brugt en Yamaha Firewire-brænder flere
gange uden problemer overhovedet, så det er højst sandsynligt
strømfødningen til Formac-brænderen, der er skyld i hele misæren. Hvis
det skulle være et problem, burde det nok have stået med meget store
bogstaver et eller andet sted...!

Sa!"%!"%/"#!!!!!!

--
René

Martin Edlich (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 14-10-01 01:24

In article <1f18vhv.1g2opzf43xl1cN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Min Firewire-bus er død, men hvem skal jeg henvende mig til? Er det
> Macxpres, som har solgt mig drevet, eller er det SuperRadio, hvor jeg
> har købt Cuben? Hvem har skylden for den toastede Firewire-bus?

Er det ikke ligemeget hvis skyld det er, hvis der er garanti på Cuben,
så indlever den til nærmeste autoriserede appleforhandler, og sig at
FireWire-bussen ikke fungerer mere.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

N/A (14-10-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 14-10-01 22:53



René Frej Nielsen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 14-10-01 22:53

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> in article newsspam3-8A97E3.02242614102001@test.edlich.dk, Martin Edlich at
> newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 14/10/01 2:24:
>
> > In article <1f18vhv.1g2opzf43xl1cN%rfn@altavista.net>,
> > rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:
> >
> >> Min Firewire-bus er død, men hvem skal jeg henvende mig til? Er det
> >> Macxpres, som har solgt mig drevet, eller er det SuperRadio, hvor jeg
> >> har købt Cuben? Hvem har skylden for den toastede Firewire-bus?
> >
> > Er det ikke ligemeget hvis skyld det er, hvis der er garanti på Cuben,
> > så indlever den til nærmeste autoriserede appleforhandler, og sig at
> > FireWire-bussen ikke fungerer mere.
>
> Yep! Bare indlever den hvor du har købt den og meddel at lortet ikke virker.

OK. Jeg skal ringe til forhandleren i morgen, men det spændende er, at
det var hos SuperRadio i Gentofte, som vist nok er gået hen og blevet en
El-Gigante. De sælger jo ikke Mac mere...

Nå, men de finder vel ud af noget... Er der nogen der ved om den kan
fikses her i landet?

--
René

Martin Edlich (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 14-10-01 22:58

In article <1f1akrt.18brw47gi478uN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> OK. Jeg skal ringe til forhandleren i morgen, men det spændende er, at
> det var hos SuperRadio i Gentofte, som vist nok er gået hen og blevet en
> El-Gigante. De sælger jo ikke Mac mere...

Du behøver ikke at indlevere den der hvor den er købt.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

René Frej Nielsen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 14-10-01 23:06

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f1akrt.18brw47gi478uN%rfn@altavista.net>,
> rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:
>
> > OK. Jeg skal ringe til forhandleren i morgen, men det spændende er, at
> > det var hos SuperRadio i Gentofte, som vist nok er gået hen og blevet en
> > El-Gigante. De sælger jo ikke Mac mere...
>
> Du behøver ikke at indlevere den der hvor den er købt.

Nice... er der nogen der kan anbefale en bestemt forhandler i
Nordsjælland/Storkøbenhavn? Det ville jo være rart med en forhandler,
som har eget værksted eller har aftale med et servicecenter, som er
hurtige.

--
René

Martin Edlich (14-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 14-10-01 23:21

In article <1f1alj0.1m6byes1xcbrj1N%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Nice... er der nogen der kan anbefale en bestemt forhandler i
> Nordsjælland/Storkøbenhavn? Det ville jo være rart med en forhandler,
> som har eget værksted eller har aftale med et servicecenter, som er
> hurtige.

Jeg har gode erfaringer med Computerstore. Du kan indlevere Cuben i
Glostrup.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

René Frej Nielsen (14-10-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 14-10-01 23:35

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f1alj0.1m6byes1xcbrj1N%rfn@altavista.net>,
> rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:
>
> > Nice... er der nogen der kan anbefale en bestemt forhandler i
> > Nordsjælland/Storkøbenhavn? Det ville jo være rart med en forhandler,
> > som har eget værksted eller har aftale med et servicecenter, som er
> > hurtige.
>
> Jeg har gode erfaringer med Computerstore. Du kan indlevere Cuben i
> Glostrup.

OK, jeg vil give dem et kald i morgen.

Tak for hjælpen!

--
René

Sebastian Bredsdorff (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Sebastian Bredsdorff


Dato : 15-10-01 00:03

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Nice... er der nogen der kan anbefale en bestemt forhandler i
> Nordsjælland/Storkøbenhavn? Det ville jo være rart med en forhandler,
> som har eget værksted eller har aftale med et servicecenter, som er
> hurtige.

Maskinen vil blive sendt til Holland og blive lavet.


--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk
Juhuuuu, har jeg har også fået lejlighed: )))

René Frej Nielsen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 15-10-01 23:42

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > Nice... er der nogen der kan anbefale en bestemt forhandler i
> > Nordsjælland/Storkøbenhavn? Det ville jo være rart med en forhandler,
> > som har eget værksted eller har aftale med et servicecenter, som er
> > hurtige.
>
> Maskinen vil blive sendt til Holland og blive lavet.

Jeg har snakket med Apple i dag og det er tilsyneladende noget de selv
tager sig af. Jeg skal lige snakke med dem i morgen og give dem
serienummeret på maskine og så får vi at se, hvad de vil stille op med
den.

--
René

Stig Leerbeck (15-10-2001)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 15-10-01 03:19

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Min Firewire-bus er død, men hvem skal jeg henvende mig til?...

Jeg ville stærkt anbefale dig, at tjekke op på om den virkelig er død
ved anvendelse af en anden FireWire enhed og evt. med et spritnyt system
indlagt.

Jeg kan levende forestille mig, at maskinen får det tjek hos
forhandleren og at du derefter får en regning, eftersom det i så
tilfælde ikke er en garantiskade!

Bare et godt råd!

Stig

____________________________________________________
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

René Frej Nielsen (15-10-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 15-10-01 23:42

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > Min Firewire-bus er død, men hvem skal jeg henvende mig til?...
>
> Jeg ville stærkt anbefale dig, at tjekke op på om den virkelig er død
> ved anvendelse af en anden FireWire enhed og evt. med et spritnyt system
> indlagt.
>
> Jeg kan levende forestille mig, at maskinen får det tjek hos
> forhandleren og at du derefter får en regning, eftersom det i så
> tilfælde ikke er en garantiskade!
>
> Bare et godt råd!

Tak. Jeg har lige prøvet med en Firewire-brænder jeg tidligere har brugt
- uden held. Når jeg kigger i Apple System Profiler i OS 9.2.1, så ser
den ingenting og i OS X dukker Firewire-bussen slet ikke op i ASP!

Jeg kunne vælge at lægge et nyt system på, men det er i forvejen så
frisk (et par uger gammelt), så det har næppe den store effekt.

--
René

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste