Italiensk musik
Fra : Tue Linder

Dato : 13-10-01 23:15

Hej!

I tegnefilmen Lady og Vagabonden,der hvor de spiser spaghetti,
spiller kokken og hans hjælpere noget musik,som jeg ikke ved hvad hedder.
Meget smukke korarrangementer og klingende mandoliner.
Hvad kalder man den stil,og hvilke kunstnere kan anbefales.
Svar påskønnes.
Mvh Tue

Fra : Jette H

Dato : 14-10-01 08:55

"Tue Linder" <tue.linder@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Meget smukke korarrangementer og klingende mandoliner.
> Hvad kalder man den stil,og hvilke kunstnere kan anbefales.

Lige præcis det nummer du fremhæver fra 'Lady og Vagabonden', er skrevet af
en komponist fra Disney-studierne selv, og det hedder 'O Bella Notte'. Der
er ingen tvivl om at komponisten har søgt at ramme stilen fra den italienske
folkemusik, men da jeg desværre ikke kender navnet på nogle kunstenere, kan
jeg desværre ikke hjælpe dig yderligere.

Held og lykke med jagten.

Mvh Jette

Fra : Jette H

Dato : 14-10-01 22:49

"Jette H" <jette_hoey@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> jeg desværre ikke hjælpe dig yderligere.

Jeg kommer lige i tanke, om at der findes en fremragende cd-serie, der
hedder: "Rough guide to...." I denne serie er der udgivet en med italiensk
musik og vistnok også en med nepolalitansk musik.

Mvh Jette

Fra : Tue Linder

Dato : 15-10-01 00:11

Jette H <jette_hoey@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BKny7.664$5v1.102706@news010.worldonline.dk...

> [...]
> hedder: "Rough guide to...." I denne serie er der udgivet en med italiensk
> musik og vistnok også en med nepolalitansk musik.

Tusind tak,Jette!
Mvh Tue