Tabelproblem
Fra : Lars Olesen

Dato : 13-10-01 22:47

Er der nogen, der kan se, hvad der går galt på:

www.legestue.net/udfordring/index.asp

Tabellen skal ikke fylde helt så meget.
Problemet er i Explorer 5.0 men ikke i 5.5

Med venlig hilsen
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 14-10-01 15:27

"Lars Olesen" <lars@legestue.net> skrev:
> Er der nogen, der kan se, hvad der går galt på:
> www.legestue.net/udfordring/index.asp
Ja...

> Tabellen skal ikke fylde helt så meget.
> Problemet er i Explorer 5.0 men ikke i 5.5

Din CSS-klasse "indryk" sætter hhv. højre- og venstre-margin til 10%,
og det er her problemet ligger!
Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvad du havde tænkt dig at bruge denne klasse
til,
men når du har problemer som dette, er det altid en god idé at bruge
udelukkelses-
metoden vha. udråbstegn (der får browseren til at ignorere det
efterfølgende).
Jeg lokaliserede dit problem således:
Sæt et udråbstegn lige efter "<" i din CSS-link sådan her:
' <!link rel="stylesheet"...> '
På den måde kan du hurtigt se om det er et problem med dit stylesheet
- og det var det.
Fjern udråbstegnet igen, så stylesheet'et er i brug; Åben stylesheet'et og
/* ud-kommenter det hele */
Herefter indlemmer du én selector (body, div, a, a:hover osv.) ad gangen og
kigger
på siden i din browser. (OK, jeg gav mig til at kigge efter "class" i dit
HTML-dokument)
Og igen: Ved at indsætte er udråbstegn her ' <div !class="indryk"> ' bliver
denne <div>
ikke medlem af klassen "indryk".

Det tager meget kort tid, når man lige får lært metoderne.

Desuden:
Når jeg har lokaliseret et problem, men ikke kan se fejlen, plejer jeg at
indsætte
' style="border:1 solid red" ' i den tag, hvor problemet opstår, og får
således en
sød (og rød) lille ramme omkring "problemet", og det plejer at hjælpe.

Held og lykke
morten